מצב הדיור בארץ הינו מחפיר. שוק מחירי הדירות רק מתייקר ואנשים ממשיכים לקחת משכנתאות כדי לרכוש לעצמם דירה. אם תבדקו מבחינה סטטיסטית, ישנה עלייה חדה ודרמטית בסכום לוקחי המשכנתאות. כמעט שברנו שיא. 

כמה משכנתאות נלקחות בארץ?

בשנים האחרונות ההתרבות של לוקחי המשכנתאות צוברת תאוצה. אנשים רבים פונים להשקיע את כספם בהשקעות בנכסים. כמובן שכתוצאה מכך, לוקחי המשכנתאות רק מתרבים. אין לאנשים כסף נזיל כדי לקנות דירה בכסף מלא. הם רק מגישים הון עצמי מינימלי ולוקחים מהבנק כסף להשלמה. 

היום, כאשר מחירי הדירות רק מאמירים, הסיכוי לקנות דירה בלי משכנתא הולך ונעלם. גם אנשים בעלי אמצעים לוקחים משכנתא. שוק המשכנתאות בארץ רווי ומלא. אם נדבר בנתונים מספריים, כ 130 מיליארד ש"ח מתגלגלים מדי שנה בישראל עבור המשכנתאות.

חשוב לדעת ולקחת בחשבון:

משכנתא היא הלוואה גדולה ואולי העסקה הכלכלית המשמעותית ביותר שתעשו בחייכם. למרות שהיא כיום נפוצה מאוד, חשיבותה וערכה לא יורדים. הזהרו לא לקחת משכנתא בלי לחשוב על כך כמו שצריך. כמו לפני ביצוע עסקה רצינית. כן, זו הלוואה שתלווה אתכם לאורך ימים ושנים. אל תקחו אותה בפזיזות רק כי ככה מקובל וכולם מסתדרים בסוף. כל אחד והחיים שלו. ולא כולם מסתדרים עם זה כל כך בקלות.

לפני שאתם חותמים על משכנתא, ועוד לפני שאתם בכלל הולכים לבנק, אתם חייבים לעשות חושבים בבית. לא הולכים  לבנק כדי לחתום ואחר כך מתחרטים. יושבים בבית לחשוב ביישוב הדעת. מחשבים כמה אפשר להחזיר מדי חודש ואיך יהיה הגיוני לעמוד בהחזרים ללא פיגורים. לא לוקחים משכנתא לפני שבטוחים שיעמדו בה. אחרת, אתם עלולים למצוא את עצמכם מהר מאוד עם חובות, עיקולים ופיגורים בלי שתכננתם מצב עגום שכזה.

כל זה קורה רק אם נוהגים בפזיזות. אם תעזרו ביועץ משכנתאות מנוסה, הוא ידריך אתכם בדיוק כיצד לפעול. הוא לא יתן לכם לעשות שטויות. יועץ משכנתאות מקצועי יעזור לכם לבדוק את הנתונים הכלכליים שלכם, את המצב הכלכלי בהיקף מלא, ואת גובה ההחזר החודשי אותו תוכלו לקחת על עצמכם.

גם בבחירת תמהיל המשכנתא, יועץ משכנתאות יעזור לכם להרכיב תמהיל משכנתא עם המסלולים שיתאימו לצרכים שלכם. הוא גם יעזור לכם לקבל את הריביות הנמוכות והתנאים הטובים.

מה עוד יעלה לכם כסף?

כאשר תחשבו את סכום הכסף אותו אתם צריכים לצורך רכישת הדירה, שקללו גם הוצאות נוספות. כמו, שמאי לדירה, עו"ד, מתווך, ביטוחים ועוד. הם יכולים לעלות לכם עוד עשרות אלפי שקלים וחשוב שתדעו זאת מראש כדי שתערכו בהתאם.

מה עתיד לקרות בשוק המשכנתאות?

אם חשבנו וקיווינו לבשר כי אחרי כל עליה חדה ישנה צניחה, כאן המצב שונה לחלוטין. לא צפויה ירידה בביקוש למשכנתאות. להיפך, העליה לכאורה רק תעלה ותתעצם עד להודעה חדשה. כל זאת בעקבות המשך עליית המחירים בשוק הדירות.

אז הבנו נכון, כאשר יש ביקוש בדירות, המחירים עולים והביקוש למשכנתאות עולה בהתאם. כל עוד הממשלה לא עובדת להוריד את מחירי הדירות בארץ, המצב לכאורה רק יחמיר. הביקוש יעלה וציבור לוקחי המשכנתא יתרבה גם הוא.

כמו כן, גם המשקיעים מתקדמים עם הקצב. כעת הם מתאוששים ממשבר הקורונה ואוטוטו גם הם יצטרפו וימהרו לקנות עוד ועוד נכסים להשקעה.

אז הבנו שמצב מחירי הדירות בישראל לא עתיד להשתנות, ובעקבות כך כמות לוקחי המשכנתאות בארץ רק יעלה ויתעצם. מה שנותר לנו זה, כאשר תקחו משכנתא, קחו אותה בשיקול דעת מתוך חוות דעת מקצועית שתעזור לכם להימנע מטעויות.

אנו במשכנטאצ' כאן לרשותכם. טובי היועצים שעובדים אצלנו, ישמחו לעזור גם לכם לקחת משכנתא בצורה חסכנית, חכמה ומתאימה לצרכיכם באופן אישי.

יצירת קשר מהירה

פניה מהירה: