לאחרונה נשמעים חוקים חדשים מאז הוקמה המדינה החדשה. בשורות הבאות נציג לפניכם את החוק החדש לגבי המשכנתאות. 

מהו הכלל החדש?

החוק החדש קובע כי אם אחד מבני הזוג לא עובד או שהוא עובד במשרה חלקית, הם יתקשו לקבל משכנתא בערבות מדינה. 

מי קבע את החוק הזה?

החוק החדש נקבע במשרד האוצר על ידי ליברמן. הוא עדיין לא נכנס לתוקפו אך מדברים עליו ברצינות והוא מתוכנן להיחקק בקרוב.

על מי ישפיע החוק החדש?

החוק החדש יזיק למשפחות מצוקה מהשכבה הנמוכה בהן אחד ההורים לא עובד או מחוסר בהשכלה או כתוצאה ממצוקה אחרת. וכן, משפחות חרדיות בהן ראש המשפחה לומד ולא עובד. או שלומד חצי יום ועובד במשרה חלקית.

החוק גם קובע כי המחיר המקסימלי לדירה יהיה 2 מיליון ש"ח. משפחות ברוכות ילדים שצריכים בית גדול בכדי לאכלס את כולם, יצטרכו להתמודד עם בית קטן, תנאים פחות טובים ומשכנתא שאינה אטרקטיבית כלל וכלל.

כיצד ישפיעו הדברים?

אם נחשוב על זה לעומק נבין את משמעות הדברים. משפחת אברך, או משפחה שבקושי סוגרת חודש רגיל, לא תוכל להגיע לרכישת דירה. מה היא אמורה לעשות? גם שכירות היא תתקשה לשלם. האם משפחה ברוכת ילדים צריכה לחיות בתת תנאים רק בגלל שאחד ההורים לא יכול לעבוד? לא משנה אם זה בגלל שההורה הוא אדם נחשל או בגלל שהוא בחר לחיות כך. הילדים לא צריכים לספוג את ההשלכות. זה לא מצב הגיוני. למה שלא יתמכו במשפחות הללו?! אם למשל האבא אברך כולל, והאשה עובדת קשה כדי להביא טרף לילדיה, לא מגיע להם לקבל משכנתא במסלול זכאות לרכישת דירה לגור בה? 

מי ירוויח מהחוק החדש?

החוק החדש מכיל סעיף המוסיף נקודות זכות לאלו שעובדים כמו שצריך. זאת אומרת, אלו שעובדים יותר ומשתכרים בשכר נאה וגבוה מן הממוצע. כל אלו יוכלו לקבל הטבות במשכנתא שלהם. 

לסיכום,

החוק החדש הצפוי לא מספיק הגיוני. אין שום סיבה להחליש אנשים ולמנוע מהם לקנות דירה. יהא החוק ככל שיהיה. 

אם אתם מעוניינים לקבל משכנתא מהבנק, ואתם מתקשים לקבל אותה מכל סיבה שהיא, אתם מוזמנים אלינו. אנו במשכנטאצ' נעזור לכם בכל תהליך לקיחת המשכנתא. אנו נפעל ונעשה הכל כדי להביא אתכם למשכנתא עם תנאים אטרקטיביים ומשתלמים. צרו קשר ואנו נשריין עבורכם פגישת ייעוץ ראשונית חינם עם יועץ משכנתאות מנוסה שיבנה לכם תמהיל משכנתא מותאם באופן אישי לצרכים האישים שלכם.

תגובה אחת

יצירת קשר מהירה

פניה מהירה: