רוצים לקנות בית במושב? אתם לא היחידים. ישנם לא מעט אנשים שחושקים לגור במושב באווירה הפסטורלית בלי המרוץ שחיים בני העיר הגדולה. מכיוון שהביקוש לכך גדול, המחירים במקומות האלו עולים גם הם. היום קשה לקנות דירה בישובים. גם שם תדרשו למשכנתא כדי להשלים את סכום הכסף שיחסר לכם.

במה שונה משכנתא לדירה בקיבוץ / מושב?

עד לפני מספר שנים, הדירות במושבות ובקיבוצים לא היו רשומות על שמות הדיירים שרכשו אותם אלא על שם הקיבוץ. 

מה הבעיה בכך?

אז זהו. שברגע שזה מגיע לתחום המשכנתאות הכל מתחיל להיות בעייתי ומורכב יותר. הבנק המלווה מוכן לתת את כספי ההלוואה רק בתנאי שהלווים משעבדים את הנכס שלהם לבנק. אם הדירות אינן רשומות על שמות הבעלים, איך אפשר לשעבד אותן? 

לכן מה שקרה היה שהבנקים פשוט לא אישרו משכנתאות במקרים כאלו.

לפני 11 שנה, הצליחו להשיג הסכם בין התנועה הקיבוצית עם המנהלים של רשות המקרקעין ומשרד השיכון. בהסכם הוחלט כי כל תושבי הישוב שאושרו לאחר 2005, יכולים לקבל משכנתא והדירה שלהם תירשם על שמם. משרד הבינוי והשיכון יתן תנאים טובים יותר לרוכשי דירות בקיבוצים אם הן נרכשות באזורים עם עדיפות ארצית.

בעיקרון, משכנתא לקיבוצים וישובים תנתן כמו כל משכנתא לדירה רגילה. גם כאן ישנן אוכלוסיות מסוימות המקבלות תנאים מיוחדים כמו בכל המשכנתאות. מסלול זכאות תוכלו לקבל אם תצברו את כמות הנקודות הנדרשת. 

אם תרכשו דירה במושב או קיבוץ שנמצא בקו התפר או באזורי עימות, תוכלו לקבל מענק של כ-100,000 ש"ח. כל זה נכון בדרך כלל אבל לא באופן גורף.

אילו מסלולי משכנתא כדאי לשלב?

בבניית תמהיל משכנתא, יש לכם אפשרות להרכיב את המשכנתא ממסלולים שונים על פי הצרכים שלכם ובצורה שתגרום למשכנתא שלכם להיות חסכונית ואטרקטיבית. כן, יש השפעה גדולה למסלולי המשכנתא בתמהיל. וחשוב לתת על כך את הדעת. אל תהיו פזיזים. העזרו ביועץ משכנתאות מנוסה שיעזור לכם לבנות תמהיל משכנתא מותאם לצרכים שלכם באופן אישי עם הריביות הנמוכות ביותר שניתן לקבל.

איך זה עובד? תוכלו לחלק את ההלוואה לכמה סוגי מסלולים. למסלול צמוד, קבוע, פריים ועוד.כך תשלבו את כל רמות הסיכון במשכנתא כך שבכל מקרה לא תצאו נפסדים.

גם כאן, כאשר תרצו לקבל משכנתא, תדרשו להגיש בקשה לבנק. הבנק יבדוק אתכם. את מצבכם הכלכלי בעבר, בהווה. את המשכורות, ההתנהלות הפיננסית שלכם, חובות ופיגורים שלא יהיו, צ'קים אם חזרו, הלוואות וכמובן, כמה הון עצמי יש לכם ברשותכם. על פי הנתונים אותם יקבל הבנק הוא יקבל את ההחלטה האם אכן לאשר לכם את המשכנתא.

כיצד תתכננו את תמהיל המשכנתא שלכם?

השוו מחירים! כדאי מאוד להשוות בין הבנקים השונים ואפילו עם גופים מלווים את הצעות המחיר שמציע כל אחד מהם. 

אין לוותר על ייעוץ מקצועי. אי אפשר להגיע לתמהיל משכנתא מותאם וחסכוני ביותר בלי להתייעץ עם איש מקצוע שמכיר את הנושא על כף ידו וידע לכוון אתכם במדויק אל החיסכון המובטח!

מעוניינים לקנות דירה במושב? מחפשים מישהו שיעזור לכם לעשות את זה בצורה חסכונית וכדאית? אנו במשכנטאצ' כאן בדיוק בשבילכם. אנו נוביל את תיק המשכנתא שלכם לחיסכון המשתלם ביותר.

יועץ משכנתאות מקצועי מטעמנו ילווה גם אתכם ליעד המבוקש. השאירו פרטים ואנו נקבע לכם פגישת ייעוץ.

יצירת קשר מהירה

פניה מהירה: