תוהים איך מתחילים? מה עושים קודם? איך יודעים מה חשוב ומה מיותר? רוצים לקנות דירה  וחוששים  להתחיל עם כל הסיפור המורכב הזה?הכתבה הבאה תאיר לכם את הנקודות החשובות בלקיחת משכנתא. אחר כך תהיו ברורים יותר עם מה שכדאי לעשות. אנו מאחלים לכם הרבה הצלחה ושבקרוב תמצאו את עצמכם  בדירת החלומות…

נתחיל באלף בית, מה זה בכלל משכנתא?

משכנתא זו הלוואה הנלקחת לטווח ארוך כנגד שיעבוד נכס. הבנק נותן לכם הלוואה ואתם הלווים מחזירים אותה בתשלומים במשך תקופה ארוכה, בתמורה לכך אתם משעבדים נכס שלכם לבנק. כמובן שכל התהליך נעשה בפיקוח בנק ישראל.

לכן, כאשר תקחו משכנתא, אתם חייבים לקחת בחשבון את הנקודה הזו. הבית שלכם עומד להיות משועבד לבנק! אתם חייבים לעמוד בהחזרים החודשיים אם אתם לא רוצים שהבנק יעקל את הבית שלכם לטובתו. למה תצטרכו לשעבד את הנכס לבנק? הבנק רוצה להיות מוכן לכל תרחיש. כך שאם לא תעמדו בהחזרים החודשיים, הוא יוכל לקחת את הנכס, למכור אותו וכך להחזיר לעצמו את כספי ההלוואה.

כן, משכנתא זה לא צחוק, משכנתא היא השקעה רצינית לטווח רחוק. אם תתייעצו עם איש מקצוע, תקבלו את ההכוונה המתאימה המדויקת. כך תוכלו להימנע מטעויות. 

מאילו טעויות כדאי להימנע?

מלקיחת משכנתא שאינה תואמת למצב הכלכלי שלכם. לדוגמה, אם אתם זוג צעיר עם ילד, לא חכם יהיה לקחת משכנתא עם החזר חודשי גבוה מאוד אם אתם לא מתכננים במשך השנים להוסיף עוד עבודה.  איך תשלמו כך את המשכנתא? 

מצד שני, גם לא חכם לפרוס את ההלוואה לכמה שיותר שנים וכך להקטין את ההחזר החודשי כי בכך אתם  יוצרים לעצמכם ריבית גבוהה ויקרה. כי ככל שהתקופה ארוכה יותר, הבנק גובה ריביות יקרות יותר. חבל. בקיצור, משכנתא היא מקצוע. מומלץ להתייעץ עם יועץ משכנתאות שילווה אתכם בכל התהליך ויכוון את צעדיכם לבל תטעו ותפסידו הרבה כסף.

לצורך מה אפשר לקחת משכנתא?

באופן כללי, משכנתאות נלקחות לצורך רכישת דירה. אולם תוכלו לקחת משכנתא לכל מטרה ובלבד שלא למטרה עסקית.

מה שחשוב שתקחו בחשבון:

שימו לב, כאשר תגשו לקחת משכנתא, הבנק יאפשר לכם לקבל סכום הלוואה בהתאם למטרת רכישת הנכס. נפרט לפניכם את האופציות השונות על פיהן תוכלו לקבל משכנתא:

1. במשכנתא לדירה ראשונה, תוכלו לקבל עד 75% מימון מהבנק.

2. משכנתא למטרת שיפור דיור, הבנק יאפשר עד 70% מימון.

3. משכנתא לדירה להשקעה, תקבלו עד 50% מימון מהבנק. 

את שאר האחוזים תדרשו "להביא מהבית" כהון עצמי למשכנתא שלכם. 

קחו בחשבון שהבנק ידרוש מכם הוכחות להכנסות שלכם. ולמה? הבנק מוכן שתשלמו בהחזר החודשי עד ⅓ מההכנסה החודשית שלכם.

אם לדוגמה אתם מכניסים 15,000 ש"ח בסך הכול, ומשלמים הלוואות של 2,000 ש"ח מדי חודש. נשארתם עם נטו של 13,000ש"ח. הבנק מוכן שתתחייבו  על  החזר חודשי של עד 4,000 ש"ח. בשום אופן לא יותר.  

מדוע? מכיוון שהבנק חושש שאם תתחייבו על סכום גבוה יותר לא תוכלו לעמוד בתשלומים והראשון שיפסיד מכך יהיה הוא. הוא רוצה למנוע זאת מראש ומאשר לשלם רק עד ⅓ מההכנסה.

חשוב שתדעו לקראת מה אתם הולכים ותדעו להיערך כלכלית לכל הנלווה לרכישת דירה.

אילו הוצאות נוספות תהיינה ברכישת דירה?

לסיום, 

משכנתא זו הלוואה גדולה הנלקחת לטווח רחוק. חשוב לזכור כי מדובר בהשקעה כלכלית משמעותית ואולי המשמעותית ביותר שתעשו בחייכם הכלכליים. אל תתפתתו לעשות אותה בפזיזות. פנו למומחים שיעזרו לכם לעשות את העבודה בצורה מושלמת וחכמה. אל תחכו לגלות טעויות של חדשים…

טובי היועצים במשכנטאצ' מזמינים אתכם! אנו נקבע עבורכם פגישת ייעוץ חינמית בה נמפה יחד את מצבכם הפיננסי. נבין את התמונה הכלכלית שלכם. אתם תשתפו אותנו בשאיפות שלכם לעתיד ויחד ניצור עבורכם תמהיל משכתנתא התפור למידות שלכם. אנו גם נערוך מו"מ עם הבנק כדי להוציא עבורכם את הריביות  עם התנאים החסכוניים ביותר. כי אצלינו אתם בראש. צרו קשר עכשיו לזימון ייעוץ.

יצירת קשר מהירה

פניה מהירה: