מדינת ישראל היא מדינה מאוד מאורגנת. כל הנתונים נשמרים, לשכת הסטטיסטיקה עובדת כל הזמן באיסוף נתונים והסקת מסקנות על האוכלוסייה האזרחית, ולנו לא נותר אלא לשמוע מה מצב שוק הנדל"ן במבט למפרע ובבדיקת הנתונים אחרי מעשה. מה שרואים בעיקר מהשטח זה, עליית מחירים ועליית מחירים ועוד פעם עליית מחירים. מחירי הדירות המאמירים גם כך, המשיכו לעלות במהלך השנה, כאילו שמדובר בדירות שהרצפה משלבת יהלומים. 

למה המדינה לא מנסה לעצור את עליית מחירי הדיור? 

למדינה אין את הכלים לעשות משהו בנדון. כלומר, כדי להצליח לעצור STOP חזק ואמיתי את מחירי הדיור, צריך לבצע צעדים ממש רחוקים. הצורך הגדול ביותר כיום הוא הגדלת ההיצע באזור המבוקש. יש הרבה דירות למכירה בארץ, אבל רבות מהן ממוקמות באזורי פריפריה. אנשים מחפשים לקנות דירות דווקא במרכז. קרוב לעבודה, קרוב להורים וקרוב למרכז העניינים. בפועל, יש פרויקטים חדשים, אבל לעומת הביקוש זה ממש כמו להשקות שטח אדמה יבשה בכוס מים בודדת. אין מספיק דירות למכירה והדירות שכן מועמדות למכירה, מחירם מרקיע לשחקים בגלל הביקוש האדיר שיש להן. 

האם מחירי הדיור ימשיכו לנסוק גם השנה? 

מומחי הנדל"ן חלוקים בדעותיהם. חלק בטוחים שעד שלא יימצא פתרון אמיתי, מחירי הדירות ימשיכו לעלות. חלק טוענים שעליית הריבית הצפויה בקרוב ממש תגרום לזוגות להימנע מלקנות דירות. ולמה? כי לא מספיק שמחיר הדירה בשמים, צריך לשלם גם עבור עלויות המשכנתא כל כך הרבה כסף. בנוסף לכך יש חשש כבד לאינפלציה, מה שאומר שהקרן עצמה ולא רק הריבית, תתייקר. בקיצור, מפחיד לקחת משכנתא ללא ליווי. 

למה הבניה החדשה לא משתלטת על מצוקת הדיור? 

המחסור המטורף בדירות למכירה הוא הנקודה בגללה מחירי הדירות נמצאים על גרף עליה מלחיץ. אבל למה אתרי הבניה הרבים המוקמים במדינת ישראל לא עוזרים לעצור את מצוקת הדיור? הרי יש הרבה מאוד פרויקטים חדשים כמו הפרויקט הגדול של כרמי גת וכו'… הכל נכון. אבל בגלל שמצוקת הדיור כל כך חריפה. הדירות נמכרות בעוד הן נמצאות על הנייר ומהר מאוד כבר אין אפשרות של רכישת דירות בפרויקטים מסוימים. 

מצוקת הדיור כל כך עמוקה שגם פרויקטים רבים המוקמים לא מצליחים להרגיע את הצמאון האדיר לרכוש דירות בארץ. כל האוכלוסיה רק הולכת וגדלה, זוגות חדשים נכנסים למעגל המחפשים דירה ונהיה קשה להצליח להשתלט על המצב הקטסטרופלי הזה. 

מה אומרים משקיעי הנדל"ן בארץ על המצב? 

משקיעים חדשים מתקשים מאוד להיכנס לתחום, גם בגלל מחירי הדירות, וגם בגלל החמרת הרגולציה של בנק ישראל בעניין מינוף הכסף של משקיעים. אבל משקיעים וותיקים ממש מרוצים מהמצב. אנשים קנו דירה לפני חמש עשרה שנה בארבע מאות אלף שקלים והיום היא שווה מיליון חמש מאות ואפילו יותר מכך. 

הקליקו כאן כדי להתייעץ עם המומחים של חברת המפתח באר שבע שיגייסו לכם משכנתא משתלמת וחסכונית גם במצוקת הדיור הקיימת.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

יצירת קשר מהירה

פניה מהירה: