בתקופה האחרונה, עם העלייה במחירי הדירות, הביקוש וההיצע הנמוך, יותר ויותר אנשים מחפשים לקחת משכנתא. קשה עד בלתי אפשרי לקנות דירה עם כל הכסף ביד. 

מה שקורה, הביקוש למשכנתאות הולך ומתעצם והבנקים אינם ערוכים לכך. הם מנסים לרוץ אחרי הזמן ללא סיכוי. למרבה הפלא, הבנקים עמוסים כל כך עד כדי שהם מוכנים לוותר על לקוחות. משפטים שנאמרו מפיותיהם של עובדי בנק, אם אתם רוצים את המשכנתא מהר, אתם יכולים לפנות לבנקים מתחרים…

זה קורה מכיוון שהבנקים לא עומדים בכמויות. הביקוש למשכנתאות הולך וגובר והלחץ בבנקים עצום. 

הבנקים טוענים שככל שהם מספקים ליותר לקוחות משכנתאות, הביקוש רק מתעצם. זה לא יעזור כמה הם יתאמצו, בכל אופן, הם ימשיכו לקבל עוד בקשות למשכנתאות חדשות.

מיהם המרוויחים העיקריים?

זה שיש ביקוש גדול למשכנתאות, זה בונוס רק עבור הבנקים. הלקוחות לא מרוויחים מזה. הם רק מפסידים. ככל שהבנקים לא מחפשים לקוחות, הם גם לא מחפשים לתת תנאים טובים יותר. כמובן שלקוח בעל עבר בנקאי קשה יותר או עם יכולות כלכליות מצומצמות, הבנק לא יחפש לתת לו משכנתאות. הבנקים יכולים לברור לעצמם את הלקוחות המועדפים עליהם. רק בגלל שהביקוש הוא עצום. הבנקים גם מגבילים את הלקוחות בזמן, תאריך מסוים שאם לא יחליטו שהם אכן רוצים לקחת משכנתא דווקא מהבנק הזה, תוקף האישור הראשוני יפוג. כך בעצם הלקוח לא יכול להספיק לבקש הצעת מחיר מבנקים נוספים ולהחליט תוך כדי מי כדאי יותר. קשה להשוות כך בין הצעות המחיר. וההפסד כולו של לוקחי המשכנתאות.

מה גרם להגברת הביקוש למשכנתאות?

רבים טוענים כי הביקוש למשכנתאות הולך וגובר בעקבות עליה במשקיעים. אלו הטוענים כך, כועסים על המשקיעים שבגללם נגרם נזק לכל ציבור לוקחי המשכנתאות. אולם בתכל'ס, מבחינת נתונים, אין עליה משמעותית במשקיעי הדירות בארץ. העלייה הרצינית בביקוש להלוואות לא נגרמה בעקבות המשקיעים. 

מה שכן גרם לעלייה בביקוש המשכנתאות בארץ, היא גם תוכנית מחיר למשתכן, בה הזוכים בדירות לוקחים משכנתאות מהבנקים. וכן, דירות במחיר מופחת. זאת אומרת, העלייה בביקוש לדירות היא מצד רוכשי הדירות לדירה ראשונה ולא לדירות להשקעה. 

גם המצב העכשווי בו הריבית בירידה, ומחירי הדירות בעלייה מתמדת גורמים לכך שזוגות צעירים רבים ממהרים לקנות דירה כדי להספיק את המחירים והריביות. חבל להם על כל יום שיחלוף והמחירים עלולים להתייקר.

כמו כן, ישנה עלייה בסכומי המשכנתאות שנלקחות בארץ. אם בעבר כמעט ולא היו משכנתאות על סכומים גבוהים. היום גובה המשכנתא הממוצע בארץ עומד על 880,000 ש"ח. ומצד שני, אין שינוי בטווח השנים  אותו מאשר הבנק. זאת אומרת, שהאנשים מסוגלים יותר מבעבר, מבחינה כלכלית ומשלמים את ההחזרים החודשיים הגבוהים יותר מבעבר.

מומחים טוענים שהיכולת הזו נובעת הישר כתוצאה מתקופת הקורונה בה אנשים חסכו ולא הוציאו על הוצאות מיותרות של בילויים, נופשים, וכל מה שאי אפשר היה לעשות במהלך תקופת הקורונה.

כיצד מגיב על כך הפיקוח של הבנקים?

הפיקוח יודע ומכיר את המצב. ההמתנה של מבקשי המשכנתאות לקבלת משכנתא או למחזור אכן חמורה ומוגזמת. היא נגרמה לכאורה בעקבות העומס והביקוש. ובפרט עכשיו בקיץ, כאשר יותר אנשים מבקשים  משכנתאות. הפיקוח על הבנקים בוחן את הבנקים ומגן על לקוחותיהם. ובגדול, אין מקרים של אפליות. 

אם אתם מעוניינים לקחת משכנתא ורוצים לקבל את התנאים הטובים יותר עם סבסוד בריביות, אתם מוזמנים אלינו. אנו במשכנטאצ' מתמחים במיוחד במתן שירות אדיב ומקצועי לכל מי שרוצה לרכוש לעצמו דירה. אנו נעזור לכם לממש את חלומכם ולהתאים את המשכנתא שלכם לנתוני החיים האישיים שלכם. כי אצלינו אתם בראש. השאירו פרטים לתיאום פגישה.

יצירת קשר מהירה

פניה מהירה: