אם עדיין לא מחזרתם את המשכנתא שלכם, את הכתבה הזאת לא תפספסו.

בתקופה האחרונה המושג של מחזור משכנתא צובר תאוצה. אם בעקבות גל הקורונה שהפך את עולמם הכלכלי של רבים מאיתנו, אך בעיקר כתוצאה מהשינויים שפורסמו על ידי בנק ישראל.

מהם השינויים?

  1. ריבית הפריים צנחה עד ל-1.6%. לעומת הריבית הממוצעת בשוק שעומדת על 2.5%!
  2. האפשרות לשלב את מסלול פריים עד ⅔ ולא עד ⅓ כבעבר. 

שינויים אלו גרמו לכך שכמעט כל משכנתא שנלקחה בעבר יכולה היום להפוך להיות זולה בהרבה אם רק תשנו אותה, ובלשונינו, תממחזרו,  ותנצלו את התקנות החדשות.

אז קודם כל, למי כדאי למחזר משכנתא?

טוב, זה תלוי. 

1. אם הריביות שלכם יקרות יותר ממה שמציע השוק היום, אכן שווה לכם לעשות מחזור משכנתא ובכך לחסוך הרבה מאוד כסף. 

2. שינויים במצב הכלכלי. אם ההכנסות שלכם אינן תואמות להחזר החודשי, זאת אומרת, או שההכנסות נמוכות מדי וקשה לכם לעמוד בעלויות. או שהמשכורת שלכם גבוהה מאוד וחבל לכם לא לשלם מדי חודש סכום גבוה יותר ולסים עם המשכנתא מהר יותר.

זאת אומרת שזו לא חובה למחזר משכנתא, אבל אם זה שווה, זה שווה. 

אם אתם חוששים להיכנס לכל הפרוצדורה הזו לבד, לכאב ראש של מסמכים וחתימות, ברורים וכמובן בחירת החלטות משמעותיות וארוכות טווח, תוכלו להיעזר בשירותיו של יועץ משכנתאות פרטי שיעשה לכם את כל העבודה.

מתי שינוי במשכנתא נחשב למיחזור משכנתא?

כל שינוי בתמהיל המשכנתא, ברביות, במסלולים, בטווח השנים, בהחזר החודשי וכו', ייחשב למחזור משכנתא. גם אם השינוי נעשה בבנק הנוכחי וגם אם הוא יועבר לבנק אחר.

כדי לדעת מה לשנות וכיצד, אנו במפתח למשכנתאות ממליצים לכם להתייעץ עם יועץ משכנתאות. הוא ישמע מכם מהם הרצונות שלכם, לאן אתם שואפים להגיע וייצור עבורכם את התמהיל המושלם שיתאים בדיוק למטרת החיסכון אליה אתם חותרים להגיע.

כדי למחזר את המשכנתא יש צורך באישור מהבנק?

ממש לא. לכל לקוח מותר לבצע מחזור משכנתא. כמובן בתנאי שהוא עומד בדרישות הבנק. 

אז איך מחליטים האם כדאי לבצע מחזור משכנתא?

זה כבר מאוד פשוט. מוצאים מהבנק דו"ח יתרות משכנתא, פונים ליועץ משכנתאות מנוסה. פורסים לפניו את כל הנתונים. משתפים אותו ברצונות שלכם ובתכניות לעתיד, וזהו. מכאן, התפקיד עובר לידיים שלו. הוא ימפה את התמונה ויאמר לכם האם במקרה שלכם כדאי לבצע מיחזור משכנתא. 

השתדלתי לתת לכם את כל המידע הבסיסי לגבי מחזור משכנתא. לשאלות וברורים ספציפיים תוכלו לפנות אלינו, למפתח למשכנתאות ולקבל מידע מפורט שיעזור לכם בהחלטותיכם.

עד כאן לבנתיים.

אנו במפתח למשכנתאות שמחים לבשר לכם על צוות יועצים בכירים הזמינים עבורכם לאורך כל היום, לפניות ובקשות עזרה. יועצינו כבר העבירו תחת ידם מאות תיקי משכנתא בהם טיפלו במסירות עד לשלב הסופי של קבלת משכנתא חסכונית עם ריביות אטרקטיביות התפורה למידותיהם של הלקוחות. 

אנו נשמח לשרת אתכם ולקבוע עבורכם פגישת ייעוץ חינם. כי אצלינו הניסיון מדבר. השאירו כעת פרטים ושריינו לעצמכם פגישה ראשונית. 

יצירת קשר מהירה

פניה מהירה: