עומדים לקראת לקיחת משכנתא? רוצים להרכיב תמהיל משכנתא זול ונכון? המידע שלפניכם יעזור לכם להרכיב תמהיל משכנתא בצורה חכמה וכדאית. אז קדימה, שיהיה בהצלחה!

עוד לפני שנתחיל חשוב שתכירו את ההגבלות הקיימות בהרכבת התמהיל.

מה לא יכול להיות בתמהיל המשכנתא?

עד לפני מספר שנים, לא היו הגבלות על הרכבת תמהילי המשכנתא, מכיוון שלא היו אפשרויות רחבות. בשנים האחרונות הבנקים מציעים מגוון רחב של אופציות למסלולים שונים ובד בבד בנק ישראל מגביל אתכם עד כמה תוכלו לשלב כל מסלול בתמהיל.

שימו לב, ההגבלות נועדו עבורכם, הלווים. בנק ישראל רוצה למנוע מכם סיכונים וחוסר יציבות למשכנתא. ההגבלות הן:

 1. ניתן לשלב עד ⅔ מהמשכנתא בריבית פריים.

2. ⅓ מהמשכנתא חייב להיות בריבית קבועה.

אילו מסלולים נפוצים וכיצד כדאי לשלב אותם בתמהיל?

נתחיל בריבית פריים:

ריבית זו אטרקטיבית ביותר. קשה למצוא תמהיל משכנתא מהשנים האחרונות שאינו מכיל לפחות ⅓ פריים.

ריבית פריים הינה מסוכנת מאוד מכיוון שהיא משתנה מדי חודש ויכולה לעלות בלי גבול. אבל בסופו של דבר, הריבית גם לא צפויה לעלות בתקופה הקרובה, כך שזה רק משתלם. 

אם אתם לקוחות טובים, תוכלו לקבל את הפריים במינוס. הפריים היום עומד על 1.6% ותוכלו לקבל לפחות פריים מינוס חצי -1.1%! ריבית מינימלית ביותר. 

קחו בחשבון. אם תשלבו את ריבית פריים על ⅔ מהמשכנתא, הבנק ירצה לפצות את עצמו על הריבית הזולה ולכן הוא לא ייתן פריים מינוס ולא רק זאת אלא שהוא יעלה את הריבית במסלולים האחרים. לכן, לא מומלץ לשלב ⅔ פריים, אלא רק עד 50% מהמשכנתא. כך תרוויחו גם ריבית פריים מינוס וגם ריביות במסלולים האחרים במחיר הרגיל.

מסלול צמוד למדד:

מסלול מסוכן יחסית. מאחר והקרן צמודה למדד. כדאי לכם לשלב אותו באחוזים נמוכים בתמהיל לטווח קצר של שנים כך שהריבית לא תספיק להתייקר משמעותית ותגמרו איתה כמה שיותר מהר. כך לא תסכנו את המשכנתא שלכם יותר מידי. 

מסלול קבוע שאינו צמוד למדד:

מסלול בטוח ויציב. ישנם מסלולים בהם הריבית אינה משתנה לעולם והם אכן המסלולים הבטוחים ביותר. ומסלולים אחרים צמודי מדד בהם הריבית משתנה אחת ל 5 שנים, גם הם עדיין יחסית יציבים אך עלולים להשתנות.

הבאנו לכם בתמצית את המסלולים הנפוצים, מקווים שתפיקו מהם תועלת למשכנתא שלכם. 

חשוב לנו להדגיש, ככל שהמשכנתא היא לטווח ארוך יותר, הריביות תהיינה יקרות יותר. לכן, צמצמו את מספר השנים ככל שתוכלו.

אבל, תמהיל משכנתא חייב להיות מתאים לחיים האישיים שלכם. אם המצב הכלכלי שלכם מאפשר לקחת משכנתא לטווח קצר עם החזר חודשי גבוה, תעשו זאת. אבל אם אתם דחוקים כלכלית, אל תתפתו, קחו לכם את הזמן שלכם. כי מה שחשוב זה, שתוכלו לעמוד בהחזרים בכבוד בלי לחץ ושהמשכנתא לא תכבול אתכם.

רוצים לקחת משכנתא? חוששים לעשות את הצעד המשמעותי של הרכבת תמהיל משכנתא בצורה לא נכונה? מחפשים מישהו מקצועי שיעזור לכם?  פוחדים ממשכנתא שתכבול אתכם כלכלית?

 אנו במשכנטאצ' כאן בדיוק למטרה זו! המומחים שלנו כבר ליווי אלפי תיקי משכנתא מורכבים ומאות לקוחות מבולבלים ליעד המבוקש! משכנתא לא צריכה לגרום לחנק כלכלי! לחצו עכשיו, ואנו נפגיש אתכם עם יועץ משכנתא מקצועי וותיק שיבנה יחד אתכם תמהיל למשכנתא חדשה המותאמת לצרכים האישיים שלכם.

יצירת קשר מהירה

פניה מהירה: