לאחר שההטבה של 2/3 פריים הכתה גלים והפכה לנושא היום, ב-1 למרץ, הרחיב בנק ישראל את האפשרות למחזר את המשכנתא לפי החוק החדש ולתת גם לבעלי משכנתאות ישנות את האפשרות להוזיל את המשכנתא שלהם. 

על מנת לוודא שאכן הבנקים קשובים לבנק ישראל, פיקוח הבנקים יבדוק 100,000 הצעות למשכנתא מהחודשים האחרונים האם אכן הבנקים אפשרו את ההטבות החדשות. 

למה זה שווה?

כיום מסלול פריים הוא הזול ביותר ועומד על 1.6% כאשר לקוח טוב יקבל גם פריים מינוס 0.3-0.8. זאת אומרת, ריבית פריים של  0.8 עד 1.3 לפי רמת הלקוח. אם בעבר בנק ישראל קבע כי מסלול הפריים יכול להשתלב עד שליש מהמשכנתא, ב-17 בינואר התחולל מהפך, ניתן לקבל עד 2/3 פריים! ומה-1 במרץ, גם ממחזרי משכנתאות יכולים לקבל את ההטבה. לדוגמא, מחזור מסלול של ריבית משתנה ל-25 שנה בריבית ממוצעת של 2.7%, לריבית פריים, יכול להוביל לחסכון של עשרות אלפי שקלים!

הבנקים משערים שבשל השינויים בעולם המשכנאות, היקף הממחזרים בשנה הקרובה יעלה על 50 מיליארד ₪. 

חשוב שתדעו

הקלת הפריים לא תמיד מומלצת, אם תמחזרו את המשכנתא שלכם ותשלבו בה 2/3 פריים, לכאורה הבנק לא יאהב את זה שאתם מרוויחים ובגדול. הוא ייתן לכם את ריבית הפריים בפריים פלוס ואת שאר הריביות בתעריף גבוה יותר, כך שתצאו מופסדים מההוזלה. מה שאני ממליצה, קחו את הפריים ל-50% מהמשכנתא וכך תוכלו לקבל אותה עדיין בריבית נמוכה.

לפרטים נוספים, וליווי אישי למחזור המשכנתא החסכוני שלכם, השאירו פרטים וניצור אתכם קשר בהקדם. 

יצירת קשר מהירה

פניה מהירה: