בדורנו המשופע, אנו נדרשים לדאוג יותר מתמיד לניהול נכון של הכלכלה בבית שלנו. נשמע פרדוקסלי לחלוטין אבל החכמים מביניכם ודאי מבינים למה הכוונה. ככל שיש יותר, הפיתוי לקנות גובר. וככל שדרכי התשלום נוחות יותר, עם פריסה לתשלומים וכו', אנשים מתפתים מהר לקנות מה שהם לא חייבים. לפעמים ממש דברים מיותרים. ההשלכות הן מרחיקות לכת. 

כמו כן, הבנקים העלו את האף שלהם. העמלות שתשלמו היום יקרות מאוד ורב רובם של האנשים לוקחים משכנתאות וצריכים לעמוד בהחזרים החודשיים בלי לפספס. כל אלו גורמים לכך שאם לא תעשו חשבון ותדעו בדיוק מה קורה בחשבון הבנק שלכם, אתם עלולים ליפול לבור ההלוואות השחורות.

כאשר מדברים על משכנתא, אתם חייבים להבין כי מדובר בהחלטה כלכלית החשובה ביותר שתעשו בחיים שלכם. אין השקעה פיננסית  גדולה יותר ומשמעותית יותר מלקחת משכנתא. אמנם היום צעד זה הוא צעד מקובל מאוד ופופולארי אבל הוא לא גורע ממנו והוא ממשיך להיות משמעותי והר גורל. 

איך מתנהלים נכון במשך כל שנות המשכנתא?

בזמן לקיחת המשכנתא, אתם מתחייבים לתשלומים גבוהים ולסכומים שאתם ממש מקווים שתוכלו לעמוד בהם בכבוד. אתם מחפשים לחסוך בכל אגורה. כל שקל כאן משמעותי. כאשר תתנהלו נכון מבחינה פיננסית מול הבנק, תחסכו הרבה מאוד כסף. איך זה קורה בשטח?

אילו הטבות תקבלו בעו"ש שלכם עבור המשכנתא?

החוק קובע שאתם לא מוכרחים בפתיחת חשבון עו"ש בבנק בו אתם לוקחים את המשכנתא. אולם יהיו בנקים שכן ידרשו זאת ואחרת לא תוכלו לקחת מהם משכנתא. הוא יכול לנמק את הסיבה לכך בגלל שהוא נותן לכם שירות של יעוץ על המשכנתא שלכם ואם אתם רוצים לקבל הצעת מחיר למשכנתא אתם צריכים לפתוח חשבון פרטי אצלם. אבל זה לא באמת נכון. אתם לא חייבים. ואם אינכם רוצים והבנק דווקא מתעקש, עזבו את הבנק הזה.

מה שכן, הבנקים כולם ישכנעו ויפתו אתכם לפתוח חשבון חדש אצלם. הם יציעו הצעות שונות כדי למשוך אתכם לעשות את הצעד הזה כמו למשל, לקבל תעודת זכאות ללא תשלום, הלוואה המיועדת לכל  מטרה בלי לשלם על כך ריביות וכו'. אתם לא חייבים להשתכנע. אם אתם לקוחות טובים, הם בכל אופן ירצו שתקחו מהם משכנתא. אבל אם אתם למשל צריכים הלוואה בדחיפות, תוכלו להרוויח ולפתוח חשבון בבנק שמציע הלוואות ללא ריבית. בקיצור, כדאי לכם לשמוע את ההטבות ואם הן רלוונטיות בשבילכם ויכולות להועיל, אז למה לא?! בכל אופן, שקלו זאת היטב. לפעמים הבנק בו הייתם בעבר יכול לתת לכם תנאים טובים יותר למשכנתא. תבדקו את זה.

דאגו לכך שחשבון העו"ש שלכם יהיה מנוהל בצורה אחראית!

אין הרבה לקוחות בנק שיודעים מה קורה בחשבון העו"ש שלהם. הם בכלל לא יודעים אילו עמלות הם משלמים. בנק ישראל מפרסם מדי פעם טבלה מסודרת עם גובה העמלה הממוצע אותו גובים הבנקים מלקוחותיהם. 

בטבלה תגלו שישנם הבדלים בין הבנקים. יתכן ותחליטו לעבור לבנק אחר כדי לקבל הוזלה בעמלה. או אפילו לא לשלם עמלות כלל לתקופת ההתחלה. אבל אינכם חייבים למהר. אם תפנו בצורה יפה לבנק בו אתם מנויים ותבקשו הוזלה בעמלות, בדרך כלל הם יתנו לכם. תוכלו גם לומר שזהו שיקול משמעותי האם לעבור לבנק אחר. בדרך כלל זה עובד והבנק יתן לכם את זה.

אתם יכולים לטעון שלא כדאי לעשות עסק מכל דבר בפרט כשמדובר בסכומים נמוכים. אבל, סכום חודשי קבוע מצטבר בסופו של דבר. זה כן יצטרף לכמה מאות שקלים לשנה. לא חבל? בפרט אם אתם בתקופה של תשלומי משכנתא ואתם רוצים לחסוך כל שקל כדי לא להיקלע לפיגורים.

כיצד תוכלו לשמור על ניהול חשבון הבנק שלכם בצורה חסכונית?

כמובן שאם תפנו ליועץ משכנתאות פרטי, הוא יעזור לכם מאוד בנושא. הוא יודע אם אתם משלמים יקר מידי לבנק, לחברת הביטוח ולכל גוף אחר. יועץ מקצועי מכיר את השטח לעומק וידע להבחין בכל הניואנסים והדקויות. הוא יחסוך לכם הרבה מאוד כסף.

אנו במשכנטאצ' נשמח לעזור לכם. צוות המומחים שלנו מזמינים אתכם לפגישת ייעוץ חינם בכל נושאי המשכנתאות. 

יצירת קשר מהירה

פניה מהירה: