תקופת הקורונה, הפילה חללים פיננסים רבים. אבטלה, פשיטות רגל, סגרים, עניינים…  

לעומת זאת, גם דברים טובים קראו במהלך התקופה הלא צפויה הזו. הסכומים שהמדינה הצליחה לגלגל למען האזרחים והמשכנתאות שלהם, גוררים אחריהם אפסים רבים מספור. 

מחיר למשתכן

בשנת 2020, תחת הכותרת של דירה במחיר מופחת או כשמו המוכר של הפרויקט, דירה במחיר למשתכן קיבלו אזרחים הנחה במחיר דירותיהם בסדר גודל של בין 220 ל 280 מיליון ₪.

פרויקט מחיר למשתכן זוהי פריצת דרך ראשית מבחינת המדינה לתת עזרה ומענה לאזרחים העונים על התנאים הנדרשים על מנת להיכנס להגרלת מחיר למשתכן.

מסלול זכאות

פריצת דרך נוספת מטעם המדינה היא הנפקת אישורי זכאות לאזרחים העונים על רשימת קריטריונים מסוימת. כמו: אזרח שלא מחזיק\החזיק בעבר בבעלותו נכס כלשהו. 

עם אישור זכאות ביד, תוכלו לקבל משכנתא בתנאים אטרקטיביים יותר מכל משכנתא אחרת הנלקחת בבנקים השונים בארץ. 

בשנת המס האחרונה קיבלו 12,000 אזרחים, תעודות זכאות מטעם המדינה- 5% יותר מתעודות הזכאות שסיפקה מדינת ישראל בשנת המס דאשתקד.

הצינור למימון עבור זכאים

מממשי מסלול זכאות מקבלים גב ממדינת ישראל. על ידי מימוש מסלול זה תוכלו להיחשב כ"לקוחות המדינה". ההוזלה במסלול זכאות היא, שבכל מצב הריבית לא תהיה יותר מ 3% ובריבית של 0.5% פחות מהריבית הממוצעת בשוק. 

התמיכה לזכאים מועברת בצינור ישיר ממדינת ישראל, דרך הבנקים כמובן. בשנת המס האחרונה ניתנו הלוואות זכאות על סך 920 מיליון ₪ פחות או יותר.

חלק לא קטן מהסבסוד המתבטא במשכנתא דרך מסלול זכאות, ניתן דווקא על ידי הבנקים. במטרה למשוך זכאים לבצע דווקא דרכם את המשכנתא. בשנת המס הקודמת, התקציב אותו העמידו הבנקים בישראל, למטרה זו עמד על סך של כ- 768 מיליון ₪. לאט לכם, אל תצאו מגדרכם, גם על משכנתא כזו מצליחים הבנקים להרוויח.

מימון נוסף שסיפקה הממשלה

בין 2017 ל- 2020 תמכה הממשלה ברכישת דיור לעולים חדשים מאתיופיה. במסגרת תמיכה זו, מימשו 800 משפחות את זכותם לקבל משכנתא מסובסדת מאוד. המשכנתא נפרסה למשפחות העולות, לתקופה של 25 שנה. ב 10 השנים הראשונות הכילו התשלומים החודשיים את הקרן בלבד, וב15 השנים הנותרות הוחזרה גם הריבית. תקרת הריבית ליוצאי אתיופיה היתה עד 2%. בינתיים אין צפי להמשך סבסוד תוכנית כזו.     

בדקתם את זכאותכם למסלול זכאות? מסלול זכאות יכול להוזיל את המשכנתא שלכם בעשרות מונים! פנו למומחים שלנו והם יעזרו לכם בתהליך לקיחת המשכנתא בכלל ובקבלת תעודת זכאות בפרט. השאירו פרטים והמומחים שלנו יצרו איתכם קשר.

יצירת קשר מהירה

פניה מהירה: