בנק, זה מקום מאוד מוסדי ומאוד רשמי. לא כל מסמך שאתם מקבלים מהבנק אתם מצפים מעצמכם שתבינו במה מדובר. אבל העולם המתקדם שלנו לא נותן לזה להמשיך כך. בקרוב בנק ישראל יכניס לתוקף מספר שינויים אותם הוא ידרוש מכל אחד ואחד מהבנקים למשכנתאות לבצע. אילו שינוים עומדים להיות? איך זה ישפיע על המשכנתאות שלנו בפועל? המשיכו איתנו. 

מה הולך להשתפר באישור העקרוני? 

באישור העקרוני בנק ישראל מתכנן לבצע מספר שינוים שעתידים לשנות את ממוצע המשכנתאות לטובה. ואלו הם:

  1. פורמט אחיד – אם יצא לכם כבר לקחת משכנתא בעבר, אז אתם יודעים שבכל בנק אליו מגישים בקשה לאישור עקרוני, נותן אישור עקרוני שנראה אחר מכל בנק אחר. השוני בין האישורים הניתנים מקשה על האפשרות להשוות בין ההצעות ולהסיק מסקנות. ביום בו כל האישורים העקרוניים מכל הבנקים יראו בדיוק אותו דבר, גם ילד קטן יוכל להראות לכם איפה משתלם יותר. השינוי הזה ידרבן את הלווים לבצע סקר שוק מעמיק יותר, כי פתאום הם יראו בעיניים שלהם את השינויים ואת היכולת להוזיל את המשכנתא באפס מאמץ. 
  2. תוך יומיים – זה שהבאתם לבנק את כל המסמכים הנדרשים כדי לקבל אישור עקרוני למשכנתא, לא מחייב את הבנק לגבי התיק שלכם. בעיקרון, הבנקים טוענים שתוך שבועיים הם מנפיקים אישור עקרוני, אבל אם יש עומס, הם מאפשרים לעצמם להבריז.
    השינוי עומד להיות גם על האישורים המוגשים דרך הדיגיטל. זה יגרום לכך שאנשים מלכתחילה יגישו בקשה לאישור עקרוני ביותר בנקים, כך יהיה סיכוי גבוה יותר בהוזלת המשכנתאות. 
  3. פרטים רבים – האישור העקרוני עתיד לפרט יותר פרטים אחרי השינוי שהיה לקראת אמצע שנת 22. יופיע בו: סכום ההחזר החודשי הגבוה ביותר הצפוי לאורך חיי ההלוואה, ריביות עתידיות, עמלות שהלקוח ישלם אם יעשה פעולות מסוימות ועוד. 

תוכלו לבחור משכנתא במסלול ברירת מחדל

כיום כל מי שרוצה לקחת משכנתא, עליו להרכיב את תמהיל המשכנתא באופן עצמאי. בשביל לעשות את זה בהצלחה, יש צורך בליווי של יועץ משכנתאות. בנק ישראל מתכנן לדרוש מהבנקים להציע ללקוחות שלו, שלושה מסלולי משכנתא כאשר הדבר היחיד שנותר לבחירת הלקוח זה אורך חיי ההלוואה. את הנתון הזה יבחרו הלקוחות על פי היכולות הכלכליות שלהם. לקוח שיש לו משכורת גבוהה, יוכל לצמצם את שנות ההלוואה שלו לתקופה קצרה יותר, על ידי תשלום סכומים גבוהים מדי חודש. 

חשוב לדעת כי בניית תמהיל משכנתא המותאם באופן מדויק ללווה, היא הדבר החכם ביותר שאפשר לעשות במשכנתא. מדובר כאן בעסקה הכלכלית הגדולה ביותר בחיי רוב רובם של אזרחי ישראל. ולכן, לא שווה לחסוך כאן כמה אלפי שקלים של תשלום עבור יועץ משכנתאות. 

הקליקו כאן לתזמון פגישה עם מומחי משכנטאצ' שישיגו לכם חיסכון במשכנתא שלכם. אל תמנעו טוב מעצמכם!

יצירת קשר מהירה

פניה מהירה: