מתכננים לקנות דירה? אתם כנראה רוצים להיות בטוחים שאתם מקבלים משכנתא עם ריבית זולה. אתם צריכים להבין שמשכנתא היא הלוואה על סכום גדול מאוד. זה אומר שאם תצליחו לחסוך בריבית תוכלו לחסוך עשרות אלפי שקלים. כך שחשוב מאוד שתנסו כמה שיותר להוריד במחיר. איך עושים את זה? ע"י תכנון מקדים! 

איך תתכננו את המשכנתא כמו שצריך?

תכנון משכנתא הוא עבודה בפני עצמה. לא כל יום לוקחים משכנתא. ויש לכך סיבה. לפני שתקחו משכנתא חשוב שתבדקו את הנתונים הבאים:

כמה אחוזי מימון תקבלו מהבנק?

הבנק מוכן לאשר לכם עד 75% מימון לדירה ראשונה. כך שאתם צריכים להביא הון עצמי של לפחות 25% הון עצמי. אבל רק אם אתם מסודרים כלכלית, יציבים וחשבון העו"ש שלכם תקין. אם לא, הבנק יאשר לכם אולי 70% מימון. 

קחו בחשבון שככל שאחוזי המימון גבוהים יותר, הריבית תהיה יקרה יותר. כך שאם יש לכם הון עצמי גדול, הביאו אותו. אל תשמרו אותו בבית.

באיזה החזר חודשי תוכלו לעמוד?

הבנק לא יאשר לכם משכנתא לפני שהוא יבדוק שאתם אכן יכולים לעמוד בהחזר החודשי. זה לא עוזר שאתם תתחייבו לשלם את ההחזר החודשי בזמן, הוא רוצה להיות בטוח שאתם אכן מסודרים כלכלית ותוכלו לשלם את סכום הכסף בזמן כל חודש מבלי לפספס. לכן הוא יבדוק כמה הכנסה פנויה נשאר לכם בחודש. גובה ההחזר החודשי לא יוכל להיות יותר משליש מגובה ההכנסה הפנויה. אם לדוגמה אתם מרוויחים 15,000 ש"ח בחודש וההכנסה הפנויה שלכם עומדת על 12,000 ש"ח תוכלו  לשלם עד 4,000 ש"ח לחודש. לא יותר. רק כך הבנק יכול להיות בטוח שאתם אכן תשלמו את ההחזר החודשי.

כמה מילים לסיכום,

בסופו של דבר: חשוב לבדוק כמה הון עצמי יש לכם. כמה אתם מרוויחים מדי חודש. כך תדעו האם אתם אכן יכולים לקבל משכנתא מהבנק.

רוצים לקבל משכנתא משתלמת? חוששים להרכיב תמהיל משכנתא לבד? בשביל זה אנחנו כאן. צוות משכנטאצ' כאן בשבילכם. המומחים שלנו ילוו אתכם לאורך כל הדרך ויגישו לכם משכנתא חסכונית שמתאימה לחיים שלכם. כי בשביל זה אנחנו כאן.

יצירת קשר מהירה

פניה מהירה: