כבר שנים שאתם מדמיינים את דירת החלומות שלכם אבל אין לכם מספיק הון עצמי? רוצים לקנות דירה שתתאים לצרכים שלכם אבל אתם לא מצליחים להגיע לזה? הפוסט הזה יעשה לכם סדר בנושא.

כמה הון עצמי נדרשים ברכישת דירה ראשונה?

הבנק דורש ממכם להביא לפחות 25% הון עצמי. את שאר הכסף 75% הנוספים הבנק ישלים בהלוואה המכונה משכנתא. כך יוצא שאתם יכולים לקנות בית גדול מאוד עם סכום כסף קטן יחסית. אבל שימו לב, ככל שיהיה לכם סכום כסף גבוה יותר של הון עצמי, הריבית במשכנתא שלכם תהיה נמוכה יותר. וכך גם ההחזר החודשי יהיה נמוך יותר.

כיצד תגייסו הון עצמי לדירה שלכם?

פשוט מאוד, מתחילים לחסוך. אין הוקוס פוקוס בגיוס כסף. ככל שמוציאים יותר, נשארים עם יותר. ככל שמוציאים פחות, נשאר יותר. תתחילו לחסוך, תגלו שנשאר לכם יותר כסף בסוף חודש. 

איך עושים את זה? עורכים רשימה של כל ההוצאות ורשימה של ההכנסות החודשיות. משווים ביניהם. מוודאים שההכנסות עולות על ההוצאות. מנסים להוסיף שעות עבודה נוספות או עבודה צדדית נוספת. אין דרך קצרה. 

מה קורה עם הוראות הקבע שלכם?

לפעמים קורה מצב אבסורדי שאנשים יכולים לומר בפה מלא גם באמצע החלום כמה הם משלמים על השכירות שלהם, אבל אין להם מושג כמה הם מוציאים מדי חודש על אוכל או ביגוד. ויותר מזה, אין להם שמץ של מושג כמה הם מוציאים בסוף חודש בסך הכול לעומת ההכנסות שלהם. כך קורה שמשפחה מוצאת את עצמה בקשיים כלכליים בפתע פתאום ללא כל הודעה מוקדמת בלי לדעת איך יוצאים מהמשבר. איך נכנסו אליה הם גם לא יודעים. לכן, חשוב מאוד שתדעו ותכירו את ההוצאות שלכם. תשימו לב שאתם מאוזנים ומחושבים ולא מוציאים יותר מההכנסות. 

בשלב של רכישת דירה, חשוב עוד יותר לשים לב לצמצם הוצאות על מנת שתוכלו באמת לחסוך עוד כסף ולהגדיל את ההון העצמי.

משכנתא לוקחים רק בעזרת המומחים!


משכנתא היא הלוואה גדולה מאוד וכנראה ההשקעה הכלכלית המשמעותית ביותר בחיים שלכם. חשוב שתקחו אותה בצורה הנכונה. בנוסף, משכנתא מורכבת מפרוצדורה לא פשוטה עם פרטים שונים ודרישות רבות מהבנק. אם אתם רוצים להיות רגועים ובטוחים, אתם מוזמנים לפנות אלינו. צוות משכנטאצ' יעזרו לכם עם כל מה שנוגע למשכנתא שלכם. כי בשביל זה אנחנו כאן. 

יצירת קשר מהירה

פניה מהירה: