כל מי שזו הפעם הראשונה שלו לקחת משכנתא, מרגיש שהוא עומד לפני צעד גדול ומשמעותי המצריך הכנה. מי יכול לקבל משכנתא? איך עושים את זה? כמה כסף צריך בשביל הון עצמי? מי יכול לעזור בכל אלו? האם יש מצב בו לא מאשרים את המשכנתא? האם יש הבדלים בין משכנתאות והאם ניתן להוזיל משכנתא? כל השאלות הללו הן משקפות אדם חכם שפשוט עדיין לא נמצא בשוק. אם אתם מרגישים כאלו, ורוצים להתקדם הלאה לכיוון המשכנתא שלכם, הפוסט הזה יעזור לכם. המשיכו איתנו.

המרכיב הראשון של הדירה שלכם הוא הון עצמי!

הדבר הראשון שכל מי שקונה דירה צריך לדעת זה, שאי אפשר לקנות דירה בלי הון עצמי. אין אפשרות לקנות דירה רק עם הלוואות. הבנק לא מסכים לכך בשום מצב. 

יש לכם הון עצמי? מצוין. כמה? על פי סכום ההון העצמי שברשותכם תוכלו להתקדם לחפש את הדירה הרצויה. סכום ההון העצמי המינימלי ברכישת דירה ראשונה הוא, 25% ממחיר הדירה. זאת אומרת, אם הדירה עולה מיליון, אתם יכולים לקבל מהבנק מימון של 750,000 ש"ח. את ה 250,000 ש"ח הנותרים אתם נדרשים להביא מהבית. לכן, ברגע שאתם יודעים כמה הון עצמי יש לכם, אתם יודעים על אילו דירות אתם יכולים ללכת. קחו בחשבון שהבנק יתן לכם את אחוזי המימון על פי הערכת שמאי מוסמך. כך שאם למשל הדירה שלכם עולה מיליון אבל לדעתו של השמאי היא שווה פחות, הבנק יתן לכם פחות מימון למרות שאתם כן חתמתם חוזה והתחייבתם על  הסכום הזה.

אחרי שכבר הגעתם להון העצמי והבנתם על איזה כיוון אתם הולכים. ישנן הוצאות רבות נוספות שאתם צריכים לקחת בחשבון.

אילו הוצאות נוספות קיימות ברכישת דירה? 

  1. מתווך. מתווך גובה תשלום של 2% מערך הנכס. אם נלך על הדוגמה של מיליון. התשלום למתווך יהיה 20,000 ש"ח.
  2. עו"ד. כל מי שקונה נכס חייב להשתמש בשירותו של עו"ד מקצועי. מדובר בעלות של כמה אלפי שקלים. מ 4,000 ש"ח ומעלה.
  3. שמאי מוסמך. כפי שנכתב למעלה, הבנק דורש להביא שמאי מקרקעין לפני שהוא מאשר את אחוזי המימון. העלות תהיה על סך של כמה מאות שקלים.
  4. אם אתם מתכננים לערוך שינויים בדירה, אינסטלציה, מטבח, ריצוף וכו', העלות היא לא נמוכה. כל דבר שנראה קטן, עולה כסף. קחו זאת בחשבון אם אתם מתכננים לערוך שיפוצים.
  5. אם אתם קונים דירה על הנייר, בדרך כלל עלויות הבניה עולות במשך הזמן והמחיר יעלה. מכיוון שהקבלן מחתים אתכם שהמחיר ישתנה בהתאם לעלויות הבניה.

רוצים למצוא את עצמכם עם משכנתא חסכונית? הקליקו כעת ותפגשו עם יועץ משכנתאות מנוסה מחברת המפתח – משכנטאצ' שילווה אתכם לאורך כל הדרך עד למשכנתא המיוחלת.

יצירת קשר מהירה

פניה מהירה: