אם לקחתם משכנתא בעבר או שאתם רוצים עכשיו לקבל משכנתא מהבנק, ודאי תרצו לדעת למה אתם זכאים. 

כאשר אדם פונה לקחת על עצמו הלוואה גדולה, אם הוא אחראי ושקול, הוא בודק לפני כן מה יהיו האופציות שלו אם הוא פתאום יקלע למצב שלא צפה מראש. אם נלך על דוגמה חיובית ונדירה יותר, אם יום אחד הוא זוכה בלוטו, ודאי ירצה לפרוע את החובות שלו ויפנה לבנק כדי להחזיר את ההלוואה. במצב כזה חשוב שידע מראש כיצד מתנהלים הדברים בבנקים. האם צריך לשלם על כך שהוא מקדים את התשלום?

דוגמה נוספת, אם כאשר זוג לקח משכנתא הוא היה בתחילת דרכו בלי ילדים ללא צרכים מרובים. מספר שנים לאחר מכן, כאשר המשפחה גדלה והצרכים התרבו, קשה להם לשלם החזר חודשי גבוה כל כך, מה עושים? האם אין דרך חזור? האם יש להם אפשרות לשנות את ההחזר החודשי של המשכנתא למרות שהמשכנתא לא נלקחה אתמול?

בקיצור, כל מצב בחיים עשוי להביא לשינוי תנאי המשכנתא לטוב ולמוטב.

הכתבה הבאה תספר לכם מהם הכללים של הבנק במחזור משכנתא, ומה תוכלו לקבל ממנו בתור ממחזרי משכנתא.

למה זכאי כל בעל משכנתא?

  1. כל אדם שיש לו משכנתא על שמו יכול להחזיר את כל סכום המשכנתא שנותר לו לשלם לבנק, ביום שירצה. כמובן שיהיה עליו לשלם על כך עמלת פירעון מוקדם. פעולה כזו נחשבת לפרעון מלא.
  2. כל אדם שיש לו משכנתא יכול להחזיר לבנק המלווה חלק מסכום המשכנתא שלווה ולמחזר את יתרת המשכנתא שלו, זאת אומרת, להחזיר את ההלוואה על ידי לקיחת הלוואה חדשה בתנאים נוחים יותר. פעולות אלו נחשבות לפירעון חלקי ולמחזור משכנתא.
  3. כאשר תרצו לפרוע את ההלוואה שלקחתם לפני הזמן, תדרשו לשלם על כך עמלות מסוימות. לפעמים תוכלו להוזיל במחיר או אפילו לקבל פטור מתשלום.
  4. אם אתם מחזיקים בידכם תעודת זכאות, תוכלו לקבל פטור מתשלום על עמלות פירעון מוקדם. בתנאי שאכן מימשתם את הזכאות במשכנתא שלכם ושילבתם את מסלול זכאות במשכנתא המדוברת.
  5. כאשר תבצעו פירעון מוקדם הבנק ימחק את השעבוד על הנכס שלכם והחוב שלכם יבוטל. כמובן שגם תוכלו להפסיק לשלם על ביטוחים.
  6. אחד המסמכים שהבנק חייב להעביר לכם אם רק תבקשו הינו דף הסבר. במסמך זה תקבלו פירוט על כל תהליך הפירעון שביצעתם עם כל הפרטים של הריביות, מסלולים וכו'. תוכלו להוציא את הדף הזה מהבנק עד פעמיים בשנה בחינם.

מי יכול לקבל את כל אלו?

אם לקחתם משכנתא בנקאית מהבנק.

אם לקחתם משכנתא מסובסדת ממשרד הבינוי והשיכון.

תוכלו להחזיר את כל סכום המשכנתא רק אם:

סכום הכסף שנשאר הוא לא פחות מ 10% מגובה המשכנתא שלקחתם.

אם תחזירו את כל הכסף שנשאר בפעם אחת ותשלמו על כך את העמלות שתתבקשו לשלם מהבנק.

איך יתבצע בפועל מחזור משכנתא?

פנו לבנק ממנו לקחתם את המשכנתא והגישו בקשה לפירעון מוקדם. 

שלמו לבנק את כל הכסף שנשאר על פי דרישות הבנק עם העמלות הנדרשות.

לאחר כמה ימים תקבלו בדואר אישור כתוב על כך שביצעתם את הפירעון. במסמך גם יצוין האם תוכלו לבטל את פוליסת הביטוח.

לאחר חודש עד חודשיים הבנק ישלח הודעה ללשכת רישום המקרקעין על כך שהנכס שלכם כבר לא משועבד לבנק ויש למחוק את השעבוד. כמובן שהבנק הוא זה שמממן את הוצאות הדואר.

אם דווקא תרצו, תוכלו לעשות את זה לבד. תבקשו מהבנק להתנהל מול רשות המקרקעין ולעבור את התהליך בעצמכם. אם כן תשלמו אתם על הדואר.

יצירת קשר מהירה

פניה מהירה: