המגמה המשותפת של בנק ישראל והמדינה, זה להוריד את הביקוש ואת מחירי הדיור שעולים ומתייקרים מיום ליום. הם עושים כל מאמץ כדי לשנות את המצב הקיים ולהחזירו לאחור. הם רוצים למנוע מהמשקיעים לקנות כל כך הרבה דירות נוספות שרק גורמות לעליה מסחררת בביקוש ובמחירים.

כעת ישנה דרך חדשה למנוע ממשקיעים להמשיך בדרכם, מ 30/09 לא תוכלו כבר למשכן את הדירה שלכם כדי לקנות דירה נוספת להשקעה. המדינה משערת שהליך זה ימנע מרבים לקנות דירות נוספות ויעצור את העליה החדה במחירים בשוק הנדל"ן.

אם אתם הורים לילדים נשואים ורוצים לעזור לילדכם לקנות דירה?

במקרים כאלו בבנק ישראל מבינים את הצורך וכן רוצים לעזור לאנשים לקנות דירה ראשונה, לכן, אם תצהירו שהדירה שאתם רוצים לקנות לילדכם היא דירה ראשונה, תוכלו כן למשכן את דירתכם לטובת הון עצמי לבית ראשון עבור ילדכם. בכלל, המדינה מאשרת לכם למשכן את הבית שלכם למטרה אחרת, לעזרה לילדים. כל עוד אתם לא מחפשים להשקיע, אלא רק לעזור לילד, לחתן אותו ולקנות לו ציוד מתאים לפני החתונה, תוכלו לעשות זאת בלב שקט.

אבל, אם תרצו למשכן את הנכס שלכם כדי לקנות דירה בשבילכם, המדינה כבר לא תאשר לכם את זה. המדינה רוצה לבלום את עולם ההשקעות. ולעשות סוף לעליית המחירים בישראל.

האם זה עובד בפועל?

אי אפשר לומר שמה שהמדינה רוצה שיקרה אכן יקרה. המשקיעים הם עם חריף. הם לא ישבו בשקט בצד ויפסיקו להשקיע. יש להם ילדים. והם יכולים לנצל את המעמד הזה. הם פשוט יקנו דירה על שם הילד שלהם שעדיין כלל לא התחתן. או ילד שלא מעוניין בדירה. כך הם בעצם יקבלו את האישור למשכן את הדירה שלהם וגם אם יתפסו אותם אי אפשר לעצור אותם כי אין דרך להוכיח אותם. בקיצור, זה לא כל כך יעבוד בשטח. המשקיעים הם עם ממולח וידעו להסתדר עם כל מצב וחוק חדש. בסופו של דבר, המשקיעים ימשיכו לקנות, המחירים ימשיכו לטפס, ומה עושים הלאה?!

זה נחשב שגוף חוץ בנקאי הוא יקר יותר, זה נכון?

אכן כן. אם בבנקים תשלמו ריביות של 2% עד 3% בממוצע. בגופים בנקאיים תשלמו לפחות 3.5%. אבל בדרך כלל זה יהיה קרוב יותר  ל5.5% או יותר! מדובר בהבדל משמעותי מאוד שייקר את המשכנתא באחוזים גבוהים. 

מה עם מחזור משכנתא?

חשוב שתבינו את ההבדלים. אנשים שמגיעים למחזר את המשכנתא שלהם שלקחו לפני 7 שנים, נמצאים בדרך כלל  עם ריביות יקרות של 4%-6%. אם הם יבצעו מחזור משכנתא בצורה מקצועית, הם יוכלו לחסוך עשרות ואפילו מאות אלפי שקלים. לעומת זאת, אנשים שלקחו הלוואות חוץ בנקאיות, יכלו לקבל גם ריביות של 7%-8% ואז המחזור יחסוך להם מאות אלפי שקלים ויותר! זה הזוי! אז אם הייתה לכם הלוואה חוץ בנקאית ואתם רוצים למחזר אותה, אתם מתעתדים לחסוך סכום כסף משמעותי מאוד.

אנחנו נעשה לכם את העבודה!

אם אתם עומדים לקראת משכנתא, או שאתם רוצים למחזר את המשכנתא שהייתה לכם, אנחנו כאן כדי לעזור לכם. צוות המומחים של משכנטאצ' יקחו את תיק המשכנתא שלכם לידיים שלהם ולכם רק ישאר לחתום על הטפסים ולקבל את ההוזלה של המשכנתא. הקליקו כעת, ואנו נקבע לכם פגישת ייעוץ ראשונית חינם עם יועץ משכנתאות מנוסה מטעם חברתנו.

יצירת קשר מהירה

פניה מהירה: