ברכישת דירה למשפרי דיור, מקבלים תנאים אחרים למשכנתא. כאשר תקחו משכנתא לדירה ראשונה, תקבלו את אחוזי המימון הגבוהים ביותר. המדינה רוצה לעזור לאזרחים לקנות דירה ראשונה. אם אתם לקנות רוצים דירה כדי לשדרג את רמת החיים שלכם, המדינה גם כן תתחשב בכם במשכנתא. ואם הדירה שאתם קונים היא להשקעה, הבנקים לא יאשרו לכם אחוזי מימון גבוהים, הם בכלל לא מחפשים לעזור לכם אולי להיפך. יש להם מטרה להוריד את הביקוש לדירות להשקעה לכן הם לא ייטיבו את התנאים שלכם.

בשורות הבאות תקבלו מידע עדכני לגבי המשכנתא של משפרי דיור. אם אתם רוצים למכור את הבית הישן שלכם לטובת דירה חדשה, אתם מוזמנים לקרוא את הפוסט הבא, הוא יעזור לכם ויתן לכם את כל המידע הרלוונטי.

למה חשוב לדעת מה קורה במשכנתא למשפרי דיור?

כדי לקבל את כל מה שמגיע לכם, אתם צריכים לדעת למה אתם זכאיים. משכנתא למשפרי דיור שונה בתכלית ממשכנתא לדירה שניה. אתם יכולים לקבל תנאים הרבה יותר טובים מתוקף כך שאתם כן מתחייבים למכור את הדירה הראשונה. איך תדאגו לכך? אתם פשוט צריכים לחתום על מסמך המצהיר על כך שאתם מתחייבים למכור את הדירה הישנה תוך שנתיים. רק כך הבנק יאשר לכם לקבל משכנתא משתלמת יותר של משפרי דיור ולא של משקיעים רגילים.

מה קורה עם מס רכישה?

 באופן אוטומטי, אם לא תדאגו לכך, כאשר תקנו דירה לשיפור דיור, הבנק ירשום אתכם כמשקיעים. אלא אם כן תחתמו על הטופסה המעדכן את הבנק שהתוכנית שלכם היא למכור את הדירה תוך 24 חודשים. אם לא תעשו זאת, אתם עתידים לשלם מחיר גבוה של מס רכישה יקר. מדובר בעשרות אלפי שקלים שיצאו על חשבונכם אם לא תשימו לב ותדאגו לכך. מס הרכישה לדירה להשקעה תעלה לכם בסביבות 4% מערך הנכס! אבל, שימו לב, אם חלילה לא תצליחו למכור את הנכס שלכם תוך שנתיים, אתם עתידים לשלם בכל מקרה את המס הזה. גם אם אתם באמת התכוונתם כן למכור את הדירה.

משכנתא מוגדלת למשפרי דיור!

כאשר קונים דירה לשיפור דיור, היא תהיה בדרך כלל יקרה יותר. כי התנאים שלה טובים יותר. אם לא אגרתם מספיק כסף כדי להשלים את ההפרשים, תוכלו להגדיל את המשכנתא שלכם. וכתוצאה מכך ההחזר החודשי שלכם שהייתם רגילים לשלם עד היום, יגדל באופן משמעותי. קחו זאת בחשבון, ודאו האם אתם יכולים לעמוד בתשלומים היקרים יותר.

מה עדיף, למחזר את המשכנתא או לגרור אותה?

אם אתם מוכרים את הדירה שלכם וקונים במקומה דירה חדשה יקרה יותר, יש לכם שתי אפשרויות. למחזר את המשכנתא או פשוט לגרור אותה.  כדאי להתייעץ עם איש מקצוע שיעזור לכם להחליט על פי הנתונים האישים שלכם מה שווה לכם יותר.

רוצים לקבל עזרה מקצועית? הקליקו כעת וחברת משכנטאצ' תשריין עבורכם פגישת ייעוץ ראשונית חינם עם יועץ משכנתאות מנוסה שיעזור לכם לקבל החלטות כלכליות הרות גורל.

יצירת קשר מהירה

פניה מהירה: