ישנם לא מעט אנשים הבוחרים לרכוש בית עם מרתף כדי להשכיר אותו ולהרוויח ממנו. לפעמים מסתמכים על המרתף שהוא ישמש כחדר נוסף לבית ולאחר שמחתנים את הילדים, המרתף מיותר והוא יכול להוות מקור הכנסה נוסף. 

אם יש לכם חדר נוסף מתחת לבית, זה יכול להיות מרתף, קומת עמודים ואולי אפילו חדר גדול מיותר המאפשר פיצול דירה, כל אלו עשויים להיות מקור להכנסה נוספת.

כמה צריך להשקיע כדי להפוך מרתף ליחידת דיור?

ההשקעה הממוצעת בשיפוץ יכולה להגיע לסביבות ה 100 אלף ש"ח כדי ליצור ממנו יחידת דיור. מדובר בהשקעה של ריצוף, אינסטלציה, תאורה, חשמל ועוד. 

ההכנסה הצפויה עומדת על סכום בין 1,500 ש"ח ל 4,500 ש"ח כמובן שזה תלוי בגודל המרתף, במצבו ובמיקומו. קחו בחשבון את תשלומי החשמל, המים והארנונה. 

מותר להשכיר מרתף?

אם המרתף רשום בצורה חוקית בהיתר בניה ויש אישור לשימוש לטובת מגורים. הדבר מותר חוקית.

אם אתם משפצים או בונים בית, שווה לכם להשקיע בבניית מעטפת למרתף. תוכלו להשכיר אותו למגורים או למשרד. גם אם לא תשתמשו בו מיד מכיוון שלחפור אחר כך מרתף זה סיפור יקר ולא פשוט בכלל.

רוצים להכניס כסף דרך המרתף? 

  1. הגדירו את שימוש המרתף. תחשבו מה אתם רוצים שהוא יהיה בטווח הרחוק. דאגו לכך שהוא יהיה מאוורר, עם פתחים לתחלופת האוויר. חשוב שתבנו את הקירות הפנימיים מקירות פריקים. כך, אם בעתיד תרצו לשנות את המבנה למטרה אחרת, תוכלו לעשות זאת בקלות.
  2.  מקמו את המרתף בצורה כזו שאור היום יוכל לחדור אליה. את הכניסה חשוב למקם בכניסה, מחוץ לבית שלכם. על מנת שתוכלו ליצור כניסה צדדית והנכנסים לא יצטרכו לעבור את כל הבית כדי לעבור למרתף.
  3. מומלץ שהפתחים יהיו עד הרצפה, החלונות יהיו מספקים ותוכלו אם תרצו, לישון ולחיות במרתף.

יש לכם מרתף ואתם רוצים להשכיר אותו? מעוניינים לקנות בית ולקחת משכנתא? חוששים לקחת הלוואת בלי להתייעץ עם אנשי מקצוע?

אנחנו כאן כדי לעזור לכם בכול מה שנוגע לכסף שלכם. ובעיקר למשכנתא שלכם. צוות משכנטאצ' כבר ליווה עשרות לקוחות למשכנתא חסכונית וזולה יותר. אנו מקושרים עם כל הבנקים ונמפה את מצבכם הכלכלי והאישי מתוך דיסקרטיות ושמירה על פרטיות. כאשר מטרה אחת עומדת לנגד עינינו, הכסף שלכם.

הקליקו כאן לקביעת שיחת ייעוץ ללא עלות עם המומחים בתחום המשכנתאות.

יצירת קשר מהירה

פניה מהירה: