כאשר לוקחים משכנתא, לא יודעים מראש איך יתנהלו הדברים. אין לכם אפשרות לדעת האם אכן תצליחו לעמוד בהחזרים החודשיים ולשלם את הכסף במלואו מבלי להיכנס לחובות. לא פעם קורה שזוג צעיר לוקח על עצמו משכנתא כאשר יש לו משכורות מכניסות. בסופו של דבר כאשר באים הילדים ואיתם הצורך בכסף, אין להם אפשרות לעמוד בהחזרים. הם גם לא רוצים חלילה שהבנק יעקל להם את הדירה. כך הם יצטרכו לשלם שכירות. מה עושים? 

יש פתרון, מקפיאים את המשכנתא!

כאשר תרצו להקפיא את המשכנתא שלכם אתם חייבים לקחת בחשבון שאת הולכים לשלם על כך. לא מקבלים בבנק מתנות חינם. מה התשלום? ראשית, תשלמו עמלה יקרה על ההקפאה. ההחזרים החודשיים שלכם יגדלו בעתיד. אבל מצד שני, מדובר בתקופה של אתנחתא שיכולה לתת מענה לרבים וטובים ולהושיע אותם מפני טביעה בים של חובות.

מה זה בעצם הקפאת משכנתא?

אם אתם משלמים מדי חודש החזר חודשי ובתקופה זו אתם מוצאים את עצמכם שזה בלתי אפשרי מכל סיבה שהיא, יש לכם אופציה לדחות את המשכנתא לתקופה. אל תדאגו, המשכנתא לא בורחת לכם, היא פשוט מחכה בסבלנות עד שתוכלו לחזור לשלם תשלומים חודשיים קבועים.

הקפאת משכנתא היא לא כמו הלוואת גרייס. בהקפאת משכנתא הבנקים יסכימו רק בתנאי שאתם לא עומדים בתחילת הדרך, רק אם כבר הספקתם לשלם חלק מהמשכנתא. אפילו רק  מספר חודשים. אבל התחלתם עם זה כבר. לעומת זאת, בהלוואת גרייס, אתם דוחים לגמרי את ההלוואה לא משנה היכן עומדים.

שימו לב, כאשר תחתמו על משכנתא, חייב להיות שם  סעיף עם אופציה להקפאת המשכנתא. סעיף זה מגן עליכם ונותן פתרון למקרים בהם חייבים את האפשרות הזו. אם לא חתמתם  בבנק על סעיף כזה, אינכם יכולים להקפיא את המשכנתא. 

אילו הגבלות קיימות על הקפאת משכנתא?

ישנם בנקים שלא יסכימו להקפיא את המשכנתא מעל 12 הקפאות. כמו כן, אם אתם רוצים להקפיא את המשכנתא ל 3 חודשים בבת אחת, הבנקים יאשרו לכם לעשות את זה רק 3 פעמים בדרך כלל. הם לא יסכימו יותר.

אם אתם אכן עומדים לבקש מהבנק להפסיק לתקופה עם התשלומים החודשיים, אתם חייבים לשתף את הבנק בסיבה להקפאה. לדוגמה:

סיבה רפואית, חופשה בחו"ל, פיטורין, נישואין, גירושין, חופשת לידה, קורונה ועוד…

 מהם התנאים להקפאת משכנתא?

לכל בנק יהיו תנאים אחרים. למה? מכיוון שבנק ישראל לא קבע כללים מסוימים כך שהבנקים יכולים להחליט לעשות מה שהם רוצים.

אם אתם מקפיאים בבנק לאומי:

יש לכם אפשרות לתכנית "פסק זמן". לדחות את ההחזרים עד 3 חודשים בשנה אחת. כמה חודשים תוכלו לשלם על ההחזרים? זה תלוי בכל מקרה לגופו.

הקפאת משכנתא בבנק הפועלים:

חודש אחד תוכלו לא לשלם ההחזר חודשי. הכסף של החודש הזה יחולק בין כל השנים הבאות. כך שלא תרגישו את זה בכלל. תוכלו גם כאן לעשות את ההקפאה אחת לשנה.

בבנק מזרחי:

בנק מזרחי מכנים את ההקפאה, כתוכנית משכנתא בחופשה. תוכלו לבחור תקופה אחת בשנה בזמנים מסוימים שהבנק קובע כמו חגים, חתונות וכו'. גם כאן הבנק הוא זה שיקבע לכמה זמן תהיה ההקפאה על פי סיבת הדחיה. לדוגמה, לחתונה- חודשיים של חופש מתשלום. כאן התשלומים שתבחרו להקפיא יתחלקו בחודשים הבאים במשך השנים. 

כיצד עובד החוק בהקפאת משכנתא?

מאז שהחוק אישר בשנת 2018 את כל תחום הקפאת המשכנתא בעקבות מקרים מסוימים המעקבים תשלום, הבנקים מוכרחים לאפשר לכל לווה משכנתא אופציה לדחיית המשכנתא שלו אם הוא נקלע לאחד המצבים אותם מגדיר החוק כסיבה לדחייה. ישנם בנקים שנותנים את האופציה להקפאת משכנתא בקלות ויהיו בנקים שעדיין לא יאפשרו הקפאות משכנתא.

על פי החוק החדש, הבנקים חייבים לתת ללקוח 2 אופציות למסלולים בהקפאת המשכנתא. מסלול עם גרייס ובלי גרייס. אנשים מובטלים יסיימו להקפיא את המשכנתא שלהם לאחר שיגמרו עם דמי האבטלה. חולים יוכלו להקפיא את שהם מסיימים לקבל דמי מחלה. ונשים שחופשות בשמחה מחופשת לידה תוכלנה לקבל את האופציה להקפאה אחרי שיקבלו חופשת לידה.

אין אפשרות להקפיא את המשכנתא למשך למעלה משלושה חודשים. וכן ניתן לבצע הקפאת משכנתא עד 3 פעמים לכל משכנתא. הקפאת משכנתא תינתן רק ללקוחות שחתמו על משכנתא אחרי שהצעת החוק אושרה החוק נכנס לתוקפו.

איך מבקשים מהבנק לבצע הקפאת משכנתא?

  1. מילוי טופס באתר הבנק המודיע על הקפאת המשכנתא.
  2. הגעה פיזית לבנק ומילוי טופס הקפאה. 
  3. פנייה למוקד שירות טלפוני של הבנק עם בקשה להקפאה.

האם אפשר להקפיא את המשכנתא למשך שנה שלימה?

כל בנק יכול לאשר לכם להקפיא את המשכנתא לתקופה ארוכה יותר משלושה חודשים. אבל  רק בתנאי שאתם רכשתם נכס, מכרתם או גררתם את המשכנתא שלכם. את האישור להקפאת משכנתא תוכלו לקבל רק בתנאי שהבנק יראה שאתם אכן יכולים לעמוד בהחזרים החודשייים בתקופה שתימשך.

לדוגמה אם:

אם אתם מחפשים גוף אמין שיעזור לכם בלקיחת משכנתא או בהקפאתה, אנו כאן בדיוק  בשבילכם. צוות המומחים שלנו במשכנטאצ' מתמחים במיוחד במתן שירות אדיב ומקצועי לכל שכבות האוכלוסיה. הצטרפו עכשיו ותזכו גם אתם להיות מהלקוחות של השורה הראשונה.  

יצירת קשר מהירה

פניה מהירה: