ההחזר החודשי כבד עליכם? לקחתם את המשכנתא לפני שנים ארוכות, אתם רוצים להחזיר חלק מהחוב ולהישאר עם התנאים שקיבלתם בעבר? איך עושים את זה ומה המחיר שתשלמו על הגרירה? המשיכו איתנו. 

המציאות מוכיחה כי 30% מרוכשי הדירות בארץ מחליפים לדירה אחרת במשך השנים לפחות פעמיים או שלוש. נשמע מוגזם? יתכן. בכל אופן, מדובר בנתונים סטטיסטיים בשטח. 

מה שקורה בפועל, כאשר פונים לבנק לקנות דירה חדשה, בדרך כלל יש צורך לקחת הלוואה נוספת אם קונים נכס יקר יותר בשכונה יוקרתית וכדו'. אם אתם פונים לקנות דירה חדשה ורוצים למכור את הדירה הקודמת, תוכלו למחזר את המשכנתא ולעיתים, כאשר יש לכם תנאים מאוד טובים מהעבר ואתם לא רוצים להפסיד אותם, תוכלו לגרור את המשכנתא הישנה עבור שיעבוד הנכס  החדש וכך לקחת משכנתא חדשה עבור הנכס החדש.

מה זה גרירת משכנתא?

גרירת משכנתא משמעותה, העברת משכנתא מדירה אחת לדירה אחרת. זאת אומרת, תמהיל המשכנתא הישן נשאר כמו שהוא עם כל התנאים והמסלולים שלו ורק השעבוד משתנה. במקום שהמשכנתא תהיה משועבדת לנכס הישן היא עוברת להיות משועבדת לנכס החדש. אם אתם קונים דירה יקרה יותר, תוסיפו למשכנתא הישנה סכום כסף נוסף עם התנאים שהבנק מציע היום והחלק הזה של התשלום יצטרף להחזר החודשי של המשכנתא הנגררת.

שלא כמו במחזור משכנתא שמחזירים את המשכנתא הישנה ולוקחים מחדש משכנתא אחרת עם תנאים אחרים. 

מתי בעיקר תרצו לגרור את המשכנתא?

אם אתם רוצים לעבור דירה לבית חדש, והמשכנתא שלקחתם בעבר היא משכנתא משתלמת בעלת ריביות זולות במיוחד, יתכן וכדאי לכם לגרור את המשכנתא. חבל לכם להפסיד את התנאים הנדירים הללו. היום הבנק לא יאשר לכם ריביות טובות וזולות כמו פעם.

בנק ישראל שהוא הבנק של כל הבנקים, הוא זה שמשנה וקובע האם ישתנו הכללים בבנק. כל כמה חודשים משתנים התנאים. תמיד תצטרכו לבדוק אם תרצו לשמר את התנאים או שתבחרו למחזר את המשכנתא ולקבל את התנאים הטובים יותר הקיימים היום בבנקים. אבל את זה אתם צריכים לבדוק עם יועץ משכנתאות מקצועי. יועץ משכנתאות יוכל לעזור לכם ויבדוק האם אכן כדאי לכם לגרור את המשכנתא או למחזר אותה.

מתי הזמן לגרור את המשכנתא?

קודם כל אתם הולכים לבנק ובודקים האם הוא מאשר לכם לבצע גרירת משכנתא. אם כן, אתם יכולים לעבור לשלב הבא ולחפש את בית החלומות שלכם. אחרי שמצאתם את מבוקשכם, אל תחתמו על חוזה רכישה לפני שאתם יודעים שהבנק מאשר לכם לגרור את המשכנתא הישנה.

איך מתבצעת גרירת המשכנתא?

  1. קודם כל, עליכם להגיש בקשה לגרירת משכנתא. תצטרכו לצרף לבקשה את חוזה המכירה של הדירה הישנה, חוזה הרכישה של הדירה החדשה, שיעבודים וביטוחים.
  2. כעת הבנק יסרוק את כל המסמכים.
  3. כעת תקבלו במקרה הטוב אישור לגרירת משכנתא. אבל, אם אתם עוברים דירה למקום בו תנאי המשכנתא שונים, כמו מעבר לקו הירוק, לא תוכלו לקבל את כל תנאי המשכנתא שהיו לכם עד כה. אבל באופן כללי, בדרך כלל כן תקבלו את תמהיל המשכנתא כמו שהוא.
  4. כעת הבנק ידרוש מכם מסמכים נוספים כמו דו"ח הערכת שמאי.
  5. אם אתם קונים דירה במחיר יקר יותר, ואתם רוצים לקבל מהבנק עוד תוספת של הלוואה, אתם תדרשו לחתום על עוד מסמכים.
  6. בשלב זה תעבירו א הערת האזהרה מהנכס הישן לבית החדש.

אם אתם רוצים לקבל משכנתא עם תנאים טובים ועם חיסכון משמעותי. השאירו כאן פרטים ודברו עם המומחים בתחום. 

יצירת קשר מהירה

פניה מהירה: