רובע חדש עומד לקום באשדוד. דבר שלא קרה כבר שנים. האזור של נחל לכיש, לאורך כל רצועת הנחל יהפוך להיות רובע חדש בעיר. ברובע לכיש יהיה כל מה שצריך להיות ברובע חדש, בתי כנסת, בתי ספר, מבנים ציבוריים שונים, אצטדיון ועיקר העיקרים – לא פחות משלושת אלפים יחידות דיור יוקמו שם. אשדוד, העיר המבוקשת בארץ, תוסיף מספר עצום של יחידות דיור לשוק הדיור. 

מי בונה את האזור? 

עדיין לא בונים את האזור, בואו לא ניסחף. כדי לבנות יחידות דיור ומבנים שונים, יש צורך להכין את הקרקע כמו שצריך לפני כל זה. למה הכוונה? יש צורך להכין את התשתיות לבניה. הרי אין באזור חשמל, אין גז ועוד דברים בסיסיים שצריך כדי להקים עליהם מתחם שלם של רובע חדש. 

"אורון תשתיות ובניה" זה הקבלן שזכה במכרז לבנות את כל התשתיות עבור הרובע החדש. העלויות של הכנת התשתיות הן לא פחות מארבעים וחמש מיליון שקלים. בניית התשתיות בלבד עשויה לארוך שנתיים ורק אז יתפנו לבניית המבנים עצמם. 

האם כל היחידות הולכות להימכר? 

לא. כאשר בונים פרויקט חדש, יש חוק שאומר ששלושים אחוז מהיחידות, אסור למכור, אלא יש להעמיד אותן לשכירות. אבל עיריית אשדוד, שכל מטרתה בפרויקט הזה הוא לפטור את מצוקת הדיור החמורה בעיר, הגישה בקשה לממשלה. בבקשה הסבירה העירייה את המטרה שלה בפרויקט. הממשלה בדקה את העניין והחליטה כי בהתאם לכמות היחידות המועמדות לשכירות בכל אשדוד, עיריית אשדוד לא צריכה להפריש גם מפרויקט לכיש דירות לשכירות.

שורה תחתונה, כל הדירות, פרט למספר קטן של אחוזים מהפרויקט, עומדות להימכר. אבל הדירות שהיו אמורות להיות מושכרות, לא ימכרו במחיר של השוק החופשי אלא בתנאים של תוכנית מחיר מטרה. 

מהי תוכנית מחיר מטרה? 

תוכנית מחיר מטרה זו התוכנית שהגיע להחליף את מחיר למשתכן. במחיר מטרה הדירות ימכרו לזכאים במחיר זול יותר – בהנחה של עשרים אחוזים ממחיר הדירה בשוק החופשי על פי הערכת שמאי. אבל ההנחה לא יכולה להיות גבוהה יותר משלוש מאות אלף שקלים. בנוסף לכך, המשכנתא של הזכאים ואחוזי המימון שלה ייגזרו מהמחיר המקורי של הדירה. מה שאומר שהם יכולים לרכוש דירה עם מעט מאוד הון עצמי. אבל אל תתרגשו שאולי תצליחו לרכוש דירה עם 100% משכנתא. זה לא ילך. מקסימום המשכנתא שתוכלו לקבל היא 90%. 

נשמע פנטסטי…

גם לרכוש דירה באשדוד, גם באזור חדש, גם קרוב לים, גם זול וגם לא צריך להתאמץ עם ההון העצמי… לפני שאתם ממשיכים לחלום על התרנגולת שעוד לא בקעה מהביצה, חשוב שתבדקו את עצמכם אם אתם זכאים ואם לא. מה עליכם לעשות כדי להגדיל את נקודות הזיכוי שלכם. הקליקו כאן לתזמון הפגישה שלכם עם מומחי משכנטאצ'.

יצירת קשר מהירה

פניה מהירה: