גם אתם מאלו שקונים דירה על הנייר? עומדים עכשיו בעמדת המתנה לדירה החדשה שלכם? המחירים רק עולים ומתייקרים ומשפיעים על מחיר הדירה שלכם. אם חשבתם שאתם כבר מסודרים כי קניתם את הדירה מזמן, טעיתם. המשכנתא שלכם צמודה למדד המחירים לצרכן ומדד תשומות הבניה ועל כן אתם כן תשלמו תשלום גבוה יותר בעקבות עלית המחירים בשוק הרביות. בשורות הבאות תקבלו עידכונים טריים לגבי עלית הריבית במדד תשומות הבניה ומדד המחיריים לצרכן.

איזו עליה קיימת בריבית?

מדד תשומות הבניה עלה באחוז אחד. ומדד המחירים לצרכן ב 0.8%! מדובר בעליה משמעותית ודרסטית מאוד שתשפיע על ענף המכירות. שימו לב, אם קניתם דירה מקבלן והקבלן מוכן שתשלמו מראש את כל התשלום, עשו כל מאמץ כדי להגיע לכך. אל תחסכו ללוות כסף מחברים וקרובים והעיקר להתפטר מתשלום שצמוד למדדים. כך תחסכו עוגמות נפש בעליית המחירים.

מה יקרה עם הדירות שנרכשו מקבלן?

כל דירה הנקנית מקבלן התשלומים שלה צמודים למדד המחירים לצרכן ולמדד תשומות הבניה. כך שכל דירה שבעליה עדיין לא סיימו לשלם את התשלומים, ידרש לשלם מחיר יקר יותר במשכנתא. אבל אל תבהלו, לא תרגישו את זה חזק בהחזר החודשי. רק בסכום המצטבר מדובר בסכום כסף גדול.

כמה משכנתאות נלקחו בחודש מרץ לעומת אפריל?

בעקבות העליה בריבית, חלה ירידה משמעותית של 28% מחודש אפריל יחסית לחודש מרץ. אולם יחסית לשנה שעברה עדיין נלקחות יותר משכנתאות מדי חודש. באחוזים, השנה נלקחו מתחילת השנה משכנתאות בהיקף של 45 מיליארד ש"ח עליה של יותר מ 45% משנה שעברה.

יצירת קשר מהירה

פניה מהירה: