בשעה טובה ומוצלחת הגעתם לשלב המרגש של רכישת דירה. אתם כבר רוצים להסתובב מדירה לדירה ולחפש את דירת החלומות שלכם. כבר שנים שאתם חוסכים והגיע הרגע המיוחל, הגיע הזמן לקנות דירה שתהיה שייכת לכם בטאבו. השאלה היא אם הכסף מספיק. עם כמה כסף אפשר לרכוש דירה בישראל? כמה הון עצמי צריך שיהיה?

הפוסט הזה יעשה לכם סדר בנושא! אם אתם מתלבטים כמה הון עצמי צריך, הפוסט הזה יתן לכם מענה. עושים סדר.

כמה הון עצמי צריך להביא לרכישת דירה?

לפני שנתחיל חשוב להכיר: 

אחוזי מימון = סכום המשכנתא שהבנק מוכן להלוות לכם כדי להשלים את רכישת הדירה.

הון עצמי = הכסף שצריך להביא מהבית כדי לקבל משכנתא (מחיר הדירה פחות סכום ההלוואה). 

אחוזי ההון העצמי שתדרשו להביא הינם על פי החלטת הבנק. כמובן שאם יש לכם יותר, הרווח יהיה שלכם.

כמה אחוזי מימון הבנק נותן?

מה הכוונה דירה לשיפור דיור ודירה להשקעה?

דירה לשיפור דיור היא דירה חליפית. אם עד היום היתה ברשותכם דירה אבל עם הזמן הצרכים שלכם השתנו ואתם מעוניינים לעבור לדירה המתאימה לחיים שלכם היום. אתם בעצם מעוניינים לשפר את הדיור שלכם. למכור את הנכס הקיים ולקנות נכס אחר במקומו.

מה קורה אם מצאתם דירה כלבבכם אבל עדיין לא הצלחתם למכור את הבית הישן? בגלל שהתבססתם על ההכנסות הצפויות ממכירת הדירה, אין לכם את הכסף לקנות את הדירה החדשה. ולכן, אתם נדרשים ללוות מהבנק כסף עבור ההון העצמי. אבל איך הבנק ידע שאתם לא מתכננים לרמות אותו ולקנות דירה להשקעה? לכן, במצב כזה הבנק מוכן להלוות כסף אבל הוא עוקב ומודא שהנכס הישן אכן נמכר. אם לא תמכרו אותו, הבנק ידרוש ממכם תוספת של הון עצמי להשלמת ההון העצמי לפי דירה להשקעה.

מהי דירה להשקעה? דירה להשקעה זוהי דירה שניה או יותר. אם יש לכם כבר דירה ואתם מעוניינים לרכוש דירה  נוספת כדי להשכיר אותה ולהרוויח ממנה, זכותכם. רק שהבנק דורש ממכם להביא לפחות 50% הון עצמי.

למה חשוב לגייס סכום גבוה של הון עצמי?

ככל שסכום הון העצמי שלכם יהיה גבוה יותר, הבנק יאשר לכם ריביות זולות יותר למשכנתא. כך שאם יש לכם אפשרות להגדיל את הונכם העצמי, אל תהססו. אתם תרוויחו את החיסכון בריביות.

רוצים לדעת עוד? מחפשים לקחת משכנתא בלי סיכונים? חוששים לקחת משכנתא לבד? אתם צודקים. משכנתא היא הלוואה גדולה ומשמעותית הנלקחת לטווח ארוך מאוד. לא כדאי להקל בה ראש. חברת משכנטאצ' מזמינה אתכם לפגוש יועץ משכנתאות בכיר שיקח על עצמו את כל העול הטכני של המשכנתא שלכם. רק כך תוכלו לישון רגועים. חברתנו כבר ליוותה מאות ואלפי משפחות אל הדירה שלהם ואנו נשמח לתת גם לכם את השירות המקצועי שלנו. כי בשביל זה אנחנו כאן. 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

יצירת קשר מהירה

פניה מהירה: