כל זוג שמתכנן לקחת משכנתא, מתכונן לקראת הצעד הזה. מי יותר ומי פחות. הריבית בארה"ב התייקרה ובחודש הקרוב הריבית כאן בארץ עתידה לעלות גם כן. מה זה אומר בשבילנו? כיצד זה ישפיע על המשכנתא שלכם? ולמה חשוב לדעת זאת מראש? את כל אלו ועוד תדעו אחרי שתקראו את הפוסט הזה. המשיכו איתנו.

מה מזהיר בנק ישראל את לוקחי המשכנתאות?

בנק ישראל מזהיר חדשים לבקרים את לוקחי המשכנתאות, לפני שאתם מתחייבים על החזר חודשי, אתם חייבים לדעת כמה אתם יכולים להחזיר מדי חודש. אי אפשר להתחייב על משהו באוויר. אבל יותר מזה, כאשר אתם מתחייבים על ריבית מסוימת, קחו בחשבון שהיא כנראה תעלה ותיקר לכם את המשכנתא במשך השנים. יתכן גם שתיווצר אינפלציה והמשכנתא שלכם תהיה מושפעת לרעה. חבל לקחת סיכונים מיותרים.

עכשיו זה קורה באמת! האינפלציה מתקרבת ובאה והריביות עתידות להתייקר. קחו בחשבון שהריביות בארץ הן אפסיות ממש כבר במשך כמה שנים, מה שעתיד לקרות זה, עליה חדה בריביות שתגרום למשכנתאות לקפוץ במחיריהן.

האם הריבית כבר קפצה במדינות זרות?

כן. בבריטניה הריביות כבר התייקרו פעמיים. בדצמבר הריבית התייקרה ב 0.25% ובינואר שוב ב 0.5% נוספים.

ההשערה היא שבחודש מרץ הריבית תתייקר גם בארה"ב לבין 0.24% ל 0.5%. ובסוף שנה עד ל1% לשנה.

טוב, אלו רק השערות. מה יהיה בסוף? ימים יגידו.

האם הריבית בישראל גם תעלה?

ישראל לא נשארת מאחור. גם היא עתידה לייקר את הריבית לקראת אמצע אפריל מ 0.1% ל 0.25%. מדובר בעליה חדה של 150%!

אם אתם לוקחים משכנתא עכשיו, חשבו את הריבית כאילו שהיא כבר התייקרה. אל תתפתו לפקידי הבנק המשכנתאות מטעם הבנק שיפרט לכם את הריביות על פי הריבית המעודכנת עכשיו. זה כבר לא רלוונטי. כי בסופו של דבר את ההחזר החודשי תשלמו לפי הריבית היקרה יותר. 

מה קורה עם מדד המחירים לצרכן?

גם כאן מדובר בהרעת נתונים. מדד המחירים לצרכן יעלה בהתאם. זהו פרמטר נוסף שעתיד לייקר את המשכנתא שלכם.

מכיוון שיש לכם אפשרות להצמיד את ההלואה שלכם לריבית בצורות שונות, חשוב שתדעו עד כמה משמעותי איזו ריבית תקחו למשכנתא שלכם. משכנתא זוהי ההלוואה הגדולה ביותר שתקחו על עצמכם בחיים. זאת העסקה הכלכלית המשמעותית שלכם. קחו זאת בחשבון. אל תקלו ראש בבניית תמהיל המשכנתא. במיוחד עכשיו כאשר הריביות לקראת עליה חדה. 

אמנם תמיד תוכלו לבצע מחזור משכנתא אבל זה עולה כסף ואם אפשר למנוע זאת מראש, עדיף שכך.

רוצים לקחת משכנתא חסכונית? מחפשים גוף מקצועי שיעזור לכם לקבל משכנתא זולה שתתאים לכם? חברת משכנטאצ' כאן בשבילכם. צוות המומחים שלנו יעשו הכל כדי להוציא לכם את הריביות הכדאיות ביותר.   

הקליקו כאן לזימון שיחת ייעוץ משתלמת.

יצירת קשר מהירה

פניה מהירה: