נכון שמאוד קשה היום להצליח לרכוש דירה בישראל. אבל יש אופציה להצליח לקבל משכנתא של מאה אחוז! טוב, אתם בטח מבינים שזה לא ממש כך. אז לפני שאתם מתחילים להתבלבל נסביר מה זה החזר הון עצמי ואיך זה יכול לעזור לכם בתהליך רכישת הדירה שלכם. 

מדינת ישראל היא אחת המדינות המחמירות ביותר בנושא המשכנתאות בעולם. יש מדינות בהם ניתן להצליח לקחת מאה אחוז משכנתא. בישראל אחוז המימון הגבוה ביותר שניתן לקבל מהבנק הוא 75%, וגם זה לא מומלץ. למה לא מומלץ? כי ככל שאחוז המימון שלכם גבוה יותר, כך ריביות המשכנתא שלכם תהיינה גבוהות יותר. תכל'ס באחוז מימון של 75% צריכים להביא 25% הון עצמי מהבית. מדירה של מיליון שקלים אתם צריכים לשלם מכיסכם הפרטי מאתיים חמישים אלף, וזה עוד לפני כל ההוצאות הנלוות.  

מה זה החזר הון? 

החזר הון, זו אופציה בה אתם יכולים לבקש מהבנק שיחזירו לכם את ההון העצמי שלכם (אחרי שהמשכנתא שלכם פעילה כבר תקופת מה). איך הבנק מסכים להחזיר את ההון העצמי? בצורה של הלוואה עם ריביות יקרות. למי זה מתאים? לאנשים המעוניינים לעזור לילדים שלהם לרכוש דירות, למשקיעים ולכל מי שצריך סכום כסף מזומן בשווי של ההון העצמי שלו. 

חשוב להבין כי ההלוואה הזו היא מאוד יקרה ומוסיפה נתח גבוה מאוד להחזר החודשי. לא כל הבנקים מאשרים לתת החזר הון וגם בנקים שכן מאשרים, לא מתגמשים ומאשרים רק במקרה בו יש לכם יכולת החזר מספקת. כלומר, שהחזר ההלוואה החודשי לא יהווה יותר משליש מההכנסה הפנויה שלכם – בהדגש לפנויה. כלומר אחרי ניכוי של ההוצאות הקבועות שלכם. 

החזר הון עצמי זו בירוקרטיה ארוכה מאוד

כל פעולה שצריכים לבצע במשכנתא קיימת, לוקחת המון זמן. לדוגמא, תהליך גרירת משכנתא, הינו תהליך ששווה מאוד למשפרי דיור שיש להם משכנתא אטרקטיבית, אבל הוא עלול לקחת הרבה הרבה זמן. גם תהליך הגשת הבקשה של החזר הון ועד לקבלת האישור או הסירוב, עלול לקחת המון זמן, כך שאם אתם מתכננים להחזיר הוצאות נלוות על ידי החזר הון, לא כדאי לכם לבנות על זה. 

למשקיעים זה יכול להיות פתח להשקעה נוספת

בעיקרון בנק ישראל חסם את האפשרות של מינוף משכנתא קיימת, משכון דירה שאין עליה משכנתא לטובת רכישת דירה נוספת. אנשים רבים שחלמו להיכנס לתחום ההשקעות בנדל"ן, התאכזבו מאוד לשמוע על ההגבלה החדשה של בנק ישראל. הפוסט הזה הוא בשורה של ממש לכל המשקיעים הפוטנציאלים הללו. 

אתם מוזמנים להתייעץ עם מומחי משכנטאצ' שיתכננו יחד אתכם את העתיד בצורה מקצועית ומתוכננת. הקליקו כאן לתזמון פגישה ללא עלות.

יצירת קשר מהירה

פניה מהירה: