נשמע בדיחה? אבל זה ממש לא. כאשר בונים בניין, לכל מטר יש ייעוד משלו. אם בטאבו רשום על שטח מסוים שהוא מחסן, אזי לא יהיה ניתן לקבל על שטח זה אישורי משכנתא עבור מגורים. אנשים רבים כלל לא מודעים לסעיף זה בתהליך רכישת הדירה וכאן באנו לעורר אתכם. תמיד כדאי למנוע עוגמות נפש עוד לפני שתצטרכו להעיד על עצמכם ש"נכוותם על בשרכם". מה צריך לבדוק כדי למנוע מצב בו כבר העברתם הון עצמי לבעל ה"דירה", ולבסוף מתברר שזו בעצם חנות והבנק לא מוכן לתת משכנתא על נכס כזה? 

בנוסף לכך, אתם תמיד צריכים לזכור שאתם גם בצד של הרוכשים אבל גם בצד של המוכרים. ולמה? כי ביום אתם קונים את הדירה אבל בעוד כמה שנים, כנראה תמכרו אותה… (על פי הנתונים הישראליים העדכניים). 

איך בודקים שהדירה היא אכן דירת מגורים? 

כדי להיות בטוחים שאף אחד לא עובד עליכם תצטרכו קודם כל לקחת ליווי של עורך דין שזה בדיוק התפקיד שלו. אבל גם אם אתם לוקחים עורך דין, עליכם להיות מעורבים ולהבין את המהלך. יש שתי בדיקות אותן אתם צריכים לבצע. קודם כל עליכם לוודא שיש היתר בניה לדירה שלכם, וכמובן, חשוב לוודא את התאמת היתר הבניה והתכנון לבניית הדירה בפועל. אם הדירה לא בנויה על פי מה שהתירה הרשות המקומית, תתקלו בבעיות בהמשך וזה המקום לסגת מתוכנית רכישת הדירה. 

בדיקה נוספת זה ייעוד המבנה כפי שהרחבנו למעלה. עליכם לבדוק למה נבנתה הדירה, האם לצורך חדר חשמל, חדר כביסה וכדומה או לצורך דירת מגורים? 

שימו לב. למרות שנסח הטאבו הוא מסמך מגוף ממשלתי, אי אפשר לסמוך רק על בדיקה בנסח הטאבו, יש צורך לבדוק גם באופן שהרחבנו קודם. 

למה חשוב כל כך שרישום הדירה יהיה מוסדר? 

למה הדירה צריכה להיות רשומה כחוק? כי משכנתא זה דבר שכולם מבינים למה צריך אותו, ושאי אפשר לרכוש דירה בלעדיה. אבל יש עוד כמה סיבות לא פחות חשובות. אף אחד לא רוצה להכניס את הראש הבריא שלו למיטה חולה. ולכן, אין שום סיבה היגיון שתקנו דירה שרישומה לא מוסדר. דבר שני, לא תוכלו להעביר את הדירה של שמכם לעולם, אם היא לא מוגדרת כדירת מגורים. ודבר שלישי זה המשכנתא שקשה להשיג ככה… 

שימו לב, ככל שהדירה שאתם מעוניינים לקנות היא ישנה יותר, כך היא עלולה לצפון בתוכה היסטוריה "מגוונת" יותר. 

אין לכם כוח ללחץ? רוצים להיות בטוחים שהדירה עליה אתם הולכים לחתום היא הכי בסדר בעולם? בדיוק בשביל זה אתם צריכים ליווי מקצועי של מומחי משכנטאצ'. אנו נלווה אתכם בכל התהליך עד שתהיו עם מפתח ביד. כל מה שאתם צריכים לעשות זה להקליק כאן ולהוריד מעצמכם את העול הכרוך בגיוס משכנתא. 

יצירת קשר מהירה

פניה מהירה: