מכירים קצת מושגים במשכנתאות? אם אתם משלמים משכנתא, כנראה שיצא לכם לשמוע על המושג של תקופת גרייס. גרייס זו תקופת חסד אותה מוכן הבנק לספק בזמנים מסוימים ללווי משכנתא שנתקעים עם ההחזרים החודשיים לתקופה זמנית. האם כדאי להשתמש באפשרות הזו? מתי? למי? ואיך בכלל כל זה קשור אליכם. מוזמנים להמשיך איתנו.

באילו הזדמנויות כדאי יהיה לשלב את מסלול גרייס?

ישנם לוקחי משכנתאות רבים וטובים המתקשים לשלם את המשכנתא שלהם ובצדק. כאשר הם לקחו את המשכנתא והתחייבו על החזר חודשי קבוע, הם לא ידעו מה יזמנו להם החיים. אמנם אם הם נעזרו ביועץ משכנתאות מנוסה, הוא בדרך כלל המליץ להם לשבת ברצינות, לשער את התוכניות העתידיות ולנסות לסדר את המשכנתא בצורה המתאימה. אבל עדיין אנחנו לא יכולים לדעת מה יקרה איתנו עוד כמה שנים, אם אפילו מה יהיה בסופו של דבר מחר, נדע מחרתים. ככה זה. לכן, לא מעט אנשים יכולים למצוא את עצמם במשך השנים תקועים עם ההחזר החודשי. לא יודעים מהיכן ישלמו את הכסף בחודש הבא.

לפעמים  זה קורה בעקבות רכישת דירה חדשה כאשר הדירה הקודמת עדיין לא נמכרה. אז יש צורך לשלם משכנתא ושכירות בו זמנית ולפעמים הדבר הוא בלתי אפשרי.

מהי תקופת גרייס?

תקופת גרייס זוהי תקופת חסד אותה נותן הבנק ללווים. יש מושג של גרייס מלא לעומת גרייס חלקי.

גרייס מלא- הבנק מוכן להקפיא את החזרי המשכנתא שלכם לתקופה מסוימת של עד שנתיים. בכל התקופה הזו אתם לא משלמים לבנק בכלל. הכסף שהוקפא יחולק בצורה שווה בין כל השנים שנותרו. כך  שאם נותרו לכם הרבה שנים, לא תרגישו את זה בכלל מכיון שסכום הכסף יתחלק להרבה תשלומים קטנים.

גרייס חלקי- הבנק מקפיא את תשלומי הקרן. את הריבית כן תשלמו מדי חודש. גם כאן סכום הקרן שלא שולם יחולק באופן שווה בין החודשים שנותרו.

מה הבנק מרוויח מנתינת גרייס?

צדקתם. הבנק לא באמת עושה אתכם חסד. הוא מחפש את הרווח שלו. אם אתם לוקחים תקופת גרייס, הריבית שאתם לא משלמים במשך התקופה צוברת ריבית. ואותה תשלמו במשך השנים הבאות.

לכן חשוב שתקחו זאת בחשבון. אם אתם לוקחים תקופת גרייס, אתם צריכים לקחת בחשבון שמדובר בעסקה שתייקר לכם את המשכנתא. אבל אם יש לכם צורך בה, אז היא יכולה באמת להיות לטובתכם. היא בדרך כלל תהיה זולה יותר מאשר לקחת הלוואה לכל מטרה. 

רוצים לדעת עוד? מחפשים מישהו שיעזור לכם לקבל משכנתא זולה? אנו במשכנטאצ' כאן בשבילכם. הקליקו כעת ואנו נדאג לכם לפגישת ייעוץ חינם עם יועץ משכנתאות מקצועי ומנוסה שיקח על עצמו את המירוץ למשכנתא שלכם.

יצירת קשר מהירה

פניה מהירה: