אם אתם עומדים לפני שיפוץ הבית וכבר סיכמתם עם קבלן שיפוצים, אתם מוכרחים לדעת מראש מה חשוב לרשום בחוזה. כן, החוזה הזה שהקבלן יעשה לכם פרצוף מזלזל של "תסמכו עלי…" הוא פריט חשוב ביותר. ואם הוא פריט לא קיים, אז אין שיפוצים ואין בניה. אין מושג של שיפוצים בלי חוזה. גם אם התעסקתם עם הקבלן הזה כבר עשרות פעמים וקרוב משפחה שלכם או כל מקרה אחר שגורם לכם לסמוך עליו בעיניים עצומות, אל תתפתו! לא כדאי לכם לשחק עם הכסף שלכם! הוא יקר מדי בכדי להשליך אותו לסיכונים  גבוהים כל כך.

אז מה באמת חשוב לסכם בחוזה שיפוצים?

כאשר תפגשו עם הקבלן לחתימה על חוזה לשיפוץ הדירה, הפגינו רצינות ועמידה על דברים. הקבלן צריך להבין שיש לו עסק עם אנשים רציניים שיודעים את אשר לפניהם.

 1. קבעו מחיר הכולל את כל עבודות השיפוץ.

2. דרשו מהקבלן לחתום על תאריך סיום הבניה.

3. סכמו את אופני התשלום בצורה ברורה שלא תשתמע לשתי פנים.

לאחר שרשמתם את שלושת הפרמטרים הללו, תוכלו לערוך את השיקולים שלכם האם הקבלן הזה אכן מתאים לכם. תוכלו לציין בסיום הפגישה שאתם מעוניינים לקבל הצעות מחיר מקבלנים נוספים ולקבוע עם  הקבלן הזול והזריז ביותר. משפט כזה יכול להוזיל את הצעת המחיר באופן משמעותי. בכל אופן, ישנם אינספור קבלנים  ואין סיבה שתפנו דווקא אליו. לכן, הוא ישמח מאוד להוזיל לכם מעט העיקר שתבחרו בו.

לפניכם פירוט על שלושת הדרישות שנקבנו למעלה, לאחר שתמלאו אותם בשלמות, תדעו שהתכוננתם כמו שצריך לשיפוצים שלכם:

מחיר הכולל את כל השיפוצים:

לא משתלם להתחיל שיפוצים בלי שנקבע הסכום המדויק. גם אם הקבלן אומר לכם שחבל על כל יום שעובר וזה הכסף שלכם… אם הוא יתחיל עם עבודות הבניה ורק לאחר מספר ימים יודיע על הסכום הכולל, אתם נתונים לבעיה. מצד אחד, גם אם המחיר לא מתאים לכם, תאלצו לשלם לו על מה שהתחיל. ואם הוא כן מתאים לכן אבל אתם רוצים להתמקח איתו על המחיר, קשה להתמקח לאחר מעשה. הוא כבר יודע שאתם ממילא לוקחים אותו כך שאין לו אינטרס להוזיל לכם  במחיר.

סכמו את המחיר המדויק ובקשו מהקבלן לרשום אותו על דף. אל תסתפקו בדיבורים וראיות. הכי בטוח לרשום עם חתימה של שני הצדדים.

לוח זמנים:

כמו לקוח נורמלי. היעד שלכם הוא להתחיל ולסיים עם השיפוצים כמה שיותר מהר ובשלימות. בחתימת החוזה דרשו מהקבלן  לקבוע תאריך אחרון לסיום הבניה. כמובן שהוא יצהיר לפניכם שהוא רוצה יותר ממכם  לסיים עם השיפוצים ולעבור לפרויקט הבא, לא משעמם לו… אבל אל תוותרו! מותר לכם לדרוש ממנו לחתום בחוזה על התאריך המשוער. כל יום של איחור יחייב אותו בתשלום נוסף! פרט זה יבטח אתכם ברמה בסיסית שהוא ימהר בעבודה ולא ירצה לשלם לכם שקל מיותר. תוכלו גם לציין לפניו שהמעלה הכי גדולה שאפשר לומר על קבלן, שהעבודה שלו מהירה ומושלמת!

מועד התשלום:

ראשית לפני הכל, אתם לא משלמים לקבלן מראש את כל הכסף גם אם לכן הוא מוריד לכם 50,000 ש"ח! בשום פנים ואופן לא. זה מועד לפורענות. 

בדיוק כמו שאתם לא משלמים על מוצר שעדיין לא קניתם, כך לא תשלמו על בניה שעדיין לא בוצעה.

אז מה עושים?

מקובל שקבלן מבקש דמי קדימה. את זה תוכלו לתת. כמובן שלא מדובר בסכום גדול. עכשיו חשוב לסלול שביל דק. מצד אחד צריך לשלם לקבלן, מצד שני אתם רוצים  לראות שאכן תקבלו את כל מה שמגיע לכם באופן מושלם. 

פתרון מוצלח המקובל  בדרך כלל על שני הצדדים,  משלמים לפי קצב התקדמות הבניה. כל שלב של התקדמות, מזכה את הקבלן בסכום  כסף יחסי לעבודה. לאחר שיבצע את כל השלבים לשאר סכום מסוים, סכום הכסף אותו מרוויח הקבלן על עבודות השיפוץ, ואת הכסף  הזה תגישו לו ביום שיעזוב את הבית שלכם לצמיתות. ביום בו הוא סיים את כל העבודה עליה התחייב בחוזה. הסכום הזה חייב להיות סכום מספיק משמעותי שיגרום לקבלן לרצות לסיים עם העבודה כמה שיותר מהר ולקבל את התגמול שבשבילו הוא עמל. 

את כל זה תרשמו בחוזה. תפרטו כל שלב מה הוא מכיל וכמה כסף אתם תשלמו. תציינו שם שרק כאשר הקבלן יסיים את השלב בצורה מושלמת אתם תשלמו לו את כל הסכום לשלב זה. שלא יקרה מצב שהקבלן ביצע את כל עבודות האינסטלציה ואת רב הריצוף וכבר קיבל את כל הכסף על שניהם.

עצה זו מונעת מכם מקרה של הפסד כספי גבוה כתוצאה מפשיטת רגל של הקבלן וממצב בו הקבלן מזלזל בעבודת הסיום ולא עושה את הפינישים כמו שצריך.

הלוואה לשיפוץ הדירה

מגנו עצמכם מפני הקבלן על ידי מילוי הפרטים שצויינו כאן. אם אתם משפצים וצריכים עזרה בגיוס כסף, אנו כאן בשבילכם. אנו במשכנטאצ' נעזור לכם לקבל משכנתא חסכונית ומותאמת לצרכים האישיים שלכם ולמשפחה שלכם עם ריביות נמוכות. כך תוכלו להמשיך לחיות בצורה כלכלית נוחה למרות ההלוואה. חייגו עכשיו ויועץ משכנתאות מנוסה ייצור אתכם קשר בהקדם האפשרי. פגישה ראשונית חינם. 

יצירת קשר מהירה

פניה מהירה: