יש לכם הון עצמי אבל בלי אפשרות לשלם החזר חודשי 30 שנה? מחפשים דרך לקנות דירה בלי לקחת משכנתא? הפוסט הזה יספר לכם איך זה אפשרי.

פתרון למימון דיור, פיצול דירות!

אם עד לפני מספר שנים, פיצול דירות היה מנת חלקם של המשקיעים בלבד, היום, אין צעיר אחד שאינו מכיר את התחום. כל מי שרוצה לקנות דירה, שומע על פיצול דירות. אולי לא כל אחד מגיע לעשות את זה בפועל, אבל כולנו מכירים את הנושא.

איך פיצול דירה יהווה פתרון לתשלום המשכנתא?

אם יש לכם הון עצמי גדול, אתם יכולים לקנות דירה גדולה, יש לכם פוטנציאל אדיר לדירה מפוצלת שתשלם לכם את המשכנתא. איך זה עובד? אתם קונים דירה גדולה. מחלקים אותה ליחידה פלוס דירה. את עלות השיפוצים אתם כוללים במשכנתא. כך אתם נשארים עם דירה  ביד, ואת תשלום המשכנתא משלם המשכיר של היחידה.

קיימת גם אפשרות לחלק את הדירה ל 3 חלקים ולהשאיר יחידה גדולה. כך לוקחים משכנתא לתקופה קצרה יותר והיחידות משלמות את ההחזר החודשי הגבוה.  

מה שמיוחד בחלוקת דירה גדולה זה שכאשר תסיימו לשלם את המשכנתא, תוכלו "לפרוץ" את היחידה ולקבל דירה גדולה. בהתאמה לכך שאת הדירה קונים בדרך כלל זוגות צעירים ובמשך השנים המשפחה מתרחבת והצורך בדירה גדולה גדל.

שימו לב, בשתי האופציות האלו, אתם בעצם משלמים הון עצמי ועלות שיפוצים ונשארים עם דירה בלי משכנתא.

תוכלו גם בשביל הרוגע הנפשי לשלם למנהל דירות שיקח חסות על השכרות היחידות וכך אתם אפילו לא נדרשים להתעסק עם ההשכרות, התשלומים ותיקון פגמים.

לסיכום, אם אתם מפצלים דירה, אתם מרוויחים שאתם לא משלמים משכנתא ועוד מספר שנים תקבלו חינם בית גדול יותר.

למה לא כולם פשוט מפצלים?

זה לא כל כך פשוט. קודם כל אתם צריכים לגייס הון עצמי גבוה. אבל גם מי שיש לו הון עצמי מספק, ישנם אנשים שחוששים מפרויקטים גדולים מדי. ובכלל, הדירה צריכה להיות באמת גדולה. לפחות 80 מטר. לא כל אחד יכול לקנות דירה יקרה כל כך.

ובכלל, השיפוצים גם הם יקרים ודורשים מאמץ. יש צורך להשקיע הרבה מחשבה ותכנון כדי שהבית יתאים לכם והיחידה תתאים להשכרה. כמובן שיש להקפיד להתאים ריהוט מושקע וגם הוא עולה כסף.

איך הבנקים מגיבים לתופעת היחידות?

דירה מפוצלת תחשב לזולה יותר. לכן לא תוכלו לקבל מימון גבוה לדירה. כך שתדרשו לגייס הון עצמי גבוה יותר למשכנתא. חשוב שהפיצול יעשה על פי הנדרש בחוק כדי שהבנק יוכל לאשר משכנתא. אם זה לא כך תצטרכו להיעזר ביועץ משכנתאות מומחה למשכנתאות מורכבות במיוחד. צוות המומחים של משכנטאצ' יעזרו לכם לקבל משכנתא חסכונית ומשתלמת.

יצירת קשר מהירה

פניה מהירה: