רוצים לקנות דירה? ודאי המושג של משכנתא מדובר אצלכם בבית כל הזמן. זה מלווה אתכם לעבודה, לארוחת צהריים, ערב ולמיטה. יתכן שאפילו הילדים הקטנים שלכם כבר שמעו את המושג הזה בבית. אכן מדובר בנושא משמעותי שכל מי שיצא לו כבר לקנות דירה, התעסק איתה רבות.

מי זכאי למשכנתא? איך יודעים אילו מסלולים לבחור ומה הכי משתלם? הפוסט הזה יעזור לכם מאוד. המשיכו איתנו בשורות הבאות.

מי קובע מי זכאי למשכנתא?

כל אדם שעומד בתנאים שבנק ישראל מציב, יכול לקבל הלוואת משכנתא מהבנק. תוכלו לבדוק את זכאותכם למשכנתא בכל בנק. פשוט מאוד. הגישו לבנקים בקשה לאישור עקרוני וכך תדעו האם אתם יכולים לקבל משכנתא מהבנק.

שימו לב, אתם לא חייבים לקחת משכנתא מהבנק גם אם הוא אישר לכם אישור עקרוני. שימו לב, תוקף הריביות המצוינות באישור העקרוני הן ל 24 ימים בלבד.

מי יקבל אישור עקרוני למשכנתא מהבנק?

בדרך כלל, אם אתם עומדים בקריטריונים הבאים, תוכלו לקבל משכנתא מהבנק:

  1. יש לכם הוכחה על הון עצמי מספק העומד על  30% מערך הנכס אותו אתם רוצים לקנות.
  2. יש לכם הכנסה חודשית מסודרת גבוהה שתוכלו לעמוד בתשלומי ההחזר החודשי הצפוי.
  3. החשבון שלכם יציב ואינו מעוקל.
  4. תדרשו להגיש תלושי שכר של 3 חודשים אחרונים, עו"ש בנק של 3 החודשים האחרונים, חוזה מכירה, טופס הערכת שמאי לנכס ועוד.

ישנם בנקים שגם ידרשו דרישות נוספות כמו אישור רואה חשבון על ההכנסות ועוד.

הבנק גם יבדוק האם אתם יכולים לעמוד בעלויות ההחזר החודשי על פי המשכורת שלכם והמצב הכלכלי. 

באיזה מסלולים כדאי לבחור?

שאלת השאלות. קשה ובלתי אפשרי לענות על השאלה באופן כללי. לכל לווה מתאים משהו אחר. כל  בניית המשכנתא נעשית בצורה אישית ביותר. התאמת המסלולים, טווח השנים, גובה ההחזר. זה תלוי כמה אתם יכולים לשלם כל חודש. על איזה גובה המשכנתא שלכם. האם המצב הכלכלי שלכם אמור להשתפר כך שבמשך השנים תרצו להעלות את ההחזר החודשי וכו'. חשוב להתייעץ עם יועץ משכנתאות שיתאים את המשכנתא לחיים הפרטיים שלכם.

רוצים לקנות דירה? צריכים לקחת משכנתא מהבנק? חוששים לעשות צעדים כלכליים משמעותיים כל כך בלי להתייעץ עם אנשי מקצוע? 

חברת משכנטאצ' כאן בדיוק בשבילכם. אכן משכנתא זוהי אחת ההחלטות הכלכליות המשמעותיות ביותר בחיים הכלכליים. מדובר בהלוואה גדולה מאוד ולטווח של 30 שנה בדרך כלל. הלוואה שתלווה אתכם לאורך שנים אכן מחייבת מקצועיות ושיקול דעת. חברתנו מתמחה במתן שירות מקצועי ממיטב יועצי המשכנתאות בארץ. המומחים שלנו כבר ליוו עשרות לקוחות לדירה שלהם. כאשר מטרה אחת עומדת לנגד עינינו, הרוגע והשלווה הכלכלית שלכם. אנו שמים דגש על התאמה אישית לכל לקוח ועל החיסכון המקסימלי שלכם. כי אצלנו אתם בראש.

יצירת קשר מהירה

פניה מהירה: