מיחזור משכנתא בבנק לאומי

איך ממחזרים משכנתא בבנק לאומי?

מיחזור משכנתא לא מתרחש בין לילה, מדובר בצעד שאורך זמן. אז מה צריך לעשות? יש רשימת מסמכים אותם יש להביא לצורך בקשת אישור עקרוני למשכנתא – הרשימה כוללת נתונים אישיים המופיעים בתעודת הזהות, אישור ניהול חשבון בנק, תלושים של החודשים האחרונים, דו"ח פירוט ההלוואות הקיימות, דו"ח פירוט פקדונות, אם יש, פרטים על דירות נוספות, פרטים על הנכס הממושכן וכדו'.

אחרי שהגשתם לבנק את כל המסמכים המפורטים ברשימה, אתם בדרך לקבל אישור עקרוני. 

קבלת אישור עקרוני הוא צעד חשוב בתהליך לקיחת המשכנתא, הוא הבסיס.

הצעד הבא שתצטרכו לעשות יהיה לבחור את שיטת ההחזר ואת המסלולים שירכיבו את תמהיל המשכנתא שלכם. 

איך יודעים באיזה תנאים לבחור?

תנאי הלוואה משתנים מהלוואה להלוואה, לכל משכנתא, נתונים שונים. ולכן, לא פלא שמסלולי ההלוואה יהיו שונים גם הם. כשאתם מתכננים מיחזור משכנתא, חשוב שתזכרו כמה דברים:

מה קורה לסכום המשכנתא הנותר?

חשוב שתשימו לב ותבדקו מה קורה עם יתרת המשכנתא. האם היא תפחת בעקבות מיחזור משכנתא או תגדל (כן, זה יכול לקרות אם בוחרים במסלולים מסוכנים מידי כמו מסלול בו הריבית מוצמדת למדד).

מקמו נקודות יציאה

זה לא סוד שהמשכנתא נלקחת לטווח ארוך, אבל ייתכנו שינויים עתידיים שאיש לא יכול לצפות ולהיערך אליהם מראש. ולכן, נוצר צורך למחזר את המשכנתא. לכן, כדאי שתבחרו מסלולים בהם אין עמלה על פירעון מוקדם (או מסלולים בהם העמלה היא מופחתת). כידוע לכם, יש מסלולים בהם כדאי לשלב נקודות יציאה בהן ניתן לסלק את המשכנתא ללא צורך בתשלום עמלה על פירעון מוקדם.

היזהרו מסיכוני המשכנתא

חשוב לפזר סיכונים ולהיות ערניים אליהם. אל תצמידו סכום גדול מהמשכנתא שלכם על מסלול לא יציב. בהצמדה כזו אתם לוקחים סיכון שאם המדד יעלה, גם יתרת התשלום להלוואה יעלה. 

תוכלו לראות זאת גם עכשיו, לאחר הסרת המגבלה של בנק ישראל על רכיב הפריים, עד שלא הייתה מגבלה על שילוב ריבית הפריים, אנשים לא שילבו מסלול זה יותר מהמותר. אך כעת, כשהמגבלה עוד לא נכנסה לתוקף, אנשים רבים לא יודעים איפה הגבול הדק בין הסיכון לרווח והם לוקחים על עצמם סיכון מוגבר. הם לא יודעים שברגע שריבית הפריים תעלה, גם יתרת המשכנתא שלהם תעלה משמעותית (אם היא אכן ברובה מוצמדת לפריים).

היצמדו כמה שפחות לשינויים חיצוניים. ככל שהמשכנתא שלכם תהיה מושפעת מהשפעות מהכלכלה החיצונית, היא תהיה פחות יציבה. הכוונה כאן היא גם למסלול מט"ח בו הריבית צמודה לשער המטבע הנקבעת מראש. 

חשבו עלות מול תועלת

אל תשכחו את העיקר! חשוב שתבדקו תמיד מה יהיה הרווח שלכם מהצעד הבא ומה יהיה הנזק. במקרה של מיחזור משכנתא חשוב שתשקללו את כל ההוצאות הנלוות למיחזור משכנתא (כן, יש כאן הוצאות של שכר שמאי, עורך דין, יועץ משכנתאות, דמי פתיחת תיק, עלות העמלה על פירעון מוקדם ועוד).

בשביל שתדעו לבחור את המסלולים המתאימים, חשוב שתכירו לעומק את מאפייני מסלולי המשכנתא השונים. הרי כל ריבית משכנתא היא בעלת מאפיינים שונים.

מה הופך תמהיל משכנתא לטוב?

תמהיל משכנתא צריך להיות מותאם ללקוח. ברגע שהתמהיל שלכם לא מותאם לצרכים שלכם, כדאי שתמחזרו אותו. לכל אחד צרכים והעדפות שונות. יש מי שמתאים לו להחזיר את המשכנתא תוך תקופה קצרה בתשלומים גבוהים ויש מי שלא יכול לעמוד בתשלומים גבוהים ולכן הוא מעדיף לפרוס את המשכנתא לתקופה ארוכה ככל הניתן, יש מי שמעדיף החזר חודשי גבוה שיורד עם הזמן ויש מי שמעדיף את ההפך. לכן,  ההיכרות עם מרכיבי תמהיל המשכנתא היא חשובה לא פחות. 

לכן, אם גם אתם רוצים להתאים את המשכנתא לצרכים שלכם, תוכלו להיעזר ביועץ משכנתאות שינתח יחד איתכם את המצב לעומק. מתוך היכרותו עם עולם המשכנתאות הוא ידע להביא לכם את ההתאמה הטובה ביותר במקסימום חיסכון.

ממחזרים את המשכנתא שלכם בבנק לאומי?

אם אתם בבנק לאומי, אתם יכולים למלא טופס בקשה לאישור עקרוני בצורה מקוונת, ללא צורך בהגעה לסניף. מהרגע בו מתקבל אישור עקרוני, הוא יהיה תקף אך ורק ל 24 יום. כדאי שתזדרזו בתהליך, חבל שתצטרכו לעשותו שוב.

ממחזרים משכנתא? זכרו שהידע הוא חשוב, ככל שתגיעו מוכנים, בעלי ידע רב יותר, יהיה לכם קל יותר.   

אם גם אתם רוצים לחסוך מעצמכם את כאב הראש המלווה לתהליך מיחזור משכנתא, פנו אלינו כבר עכשיו. אנחנו לא בנק אנחנו יועצי משכנתאות. פנייה ליועץ משכנתאות תיתן לכם מענה ותעזור לכם להביא לתיק המשכנתא שלכם את החיסכון הגדול ביותר.

אם אתם מחפשים יועץ משכנתאות שיעזור לכם עם מיחזור משכנתא בבנק לאומי, אתם מוזמנים לפנות אלינו לפגישת היכרות

לשיחה עם מומחה משכנתאות השאירו פרטים

אצלינו תמיד תקבלו את ההצעה הכי משתלמת לכם!

יצירת קשר מהירה

פניה מהירה: