חולמים להשקיע ואין לכם מספיק כסף? רוצים לקנות דירה עם שותפים? בשורות תקבלו תשובות על כל מה שרציתם לדעת בקשר לרכישת דירה עם שותפים.

שאלה שהגיעה אלינו:

קיבלתי ירושה יחד עם 5 אחים, אנו חולקים בינינו את  תשלומי השכירות שהיא מניבה. בקרוב אני רוצה לקנות דירה בשווי 2 מיליון ש"ח. האם הירושה תחייב אותי במס רכישה?

המומחים של משכנטאצ' עונים:

התשובה אינה חד משמעית. מצד אחד, הדירה שייכת לשישה אחים. כך שהיא לא נחשבת לדירה נוספת. 

מצד שני, על דירה ששווה יותר מ 1.7 מיליון ש"ח, צריך לשלם מס רכישה. לכן, אם דירתכם אכן עולה יותר ממיליון שבע מאות ש"ח, כן תדרשו לשלם מס על הפער שבין 1.7 מיליון ל 2 מיליון. זאת אומרת, תשלמו מס על 300 אלף ש"ח. אבל לא בגלל שיש לכם דירה בירושה. כן בגלל שהדירה היא דירה יקרה מהממוצע. 

שאלה של שותף לדירה שניה:

אני מתכנן לקנות דירה יחד עם שותף. אנחנו רוצים למשכן את הבית שלנו ועם הכסף הזה לקנות את הדירה. האם נצטרך לשלם על הדירה המשותפת מס רכישה?

תשובה של מומחים:

בעיקרון, אדם שרוכש דירה, מחויב על פי חוק בתשלום עבור מס רכישה. אולם ישנם מקרים חריגים בהם המדינה לא דורשת תשלום למס הכנסה. אם מדובר בדירה ראשונה למשל, לא תדרשו לשלם מס. אבל כאן הדירה היא דירה שניה ולכן אתם כן נדרשים לשלם מס רכישה למרות שאתם קונים את הדירה בשותפות.

קחו בחשבון שאתם אתם רוצים למשכן את הדירה שלכם עבור רכישת דירה שניה,תקבלו רק 50% מימון. כי המשכון נעשה לטובת רכישת דירה שניה. כך שאתם צריכים לבדוק האם הסכום יספיק להון עצמי לדירה החדשה. אמנם על פי חוק אסור למשכן דירה עבור רכישת דירה שניה, אבל תוכלו למשכן את הדירה ולקנות כביכול את הדירה על שם אחד הקרובים שלכם. את זה החוק לא אוכף.

רוצים לקחת משכנתא שתתאים לחיים האישיים שלכם? מעוניינים לשלם פחות? הכירו את חברת משכנטאצ'. חברתנו מתמחה במתן שירות מקצועי, אדיב ואישי לכל מי שרוצה לראות את עצמו מסודר עם דירה ומשכנתא משתלמת. אנו נפגוש אתכם לפגישת שירות חינם בה נמפה את מצבכם הכלכלי ונבנה עבורכם תמהיל משכנתא המותאם לצרכים האישיים שלכם באופן אישי. 

יצירת קשר מהירה

פניה מהירה: