כבר קיבלתם אישור לקבלת משכנתא? איזה יופי. התהליך שלכם מתחיל ממש עכשיו. אם אתם עדיין עומדים מאושרים מקבלת האישור, הגיע הזמן לרדת לחלק המעשי והטכני. אם אתם אכן מעוניינים לקבל את שטרות המשכנתא המיוחלים לרכישת הדירה שלכם. 

מיד אחרי שתפתחו בבנק תיק משכנתא, תוכלו לבחור בתמהיל משכנתא המועדף עליכם בעזרת התייעצות עם יועץ משכנתאות. הבנק ידרוש מכם להספיק לבצע 24 יום רשימת משימות המכונה טופס טיולים. הפוסט הבא יסביר לכם בדיוק מה ומתי.

אז מהו בכלל טופס טיולים במשכנתא?

טופס טיולים זהו מסמך בו תקבלו את כל רשימת המשימות הנדרשת למילוי תוך 24 יום. ישנן משימות שלוקחות הרבה זמן ולכן כדאי להתחיל לבצע אותן מיד. ועוד יותר מזה, אם אתם רוצים להיות מאורגנים כמו שצריך, ערכו בירור מקדים עוד לפני שתקבלו את האישור למשכנתא מהם הדברים שתדרשו לעשות בתוך ה 24 ימים.

ביצוע המשימות חייב להיעשות בצורה מושלמת. אם תחסירו חתימה או מסמך התהליך שלכם סתם יימשך ויסחב. הקפידו על כך.

מהן המשימות למעשה?

  1. רישום ברשם המשכונות. תדרשו לרשום את הנכס המבוקש ברשם המשכונות. רב הבנקים יעשו לכם את השירות ואתם תשלמו על כך.
  2. אישור על קבלת תשלום ראשוני. אם הדירה שלכם היא דירה הנרכשת מקבלן, הבנק דורש מכם להשיג אישור על כך ששילמתם 10% מהתשלום על ההון העצמי.
  3. בדירה מקבלן תדרשו גם להגיש מסמך בו חתומים אתם ונוטריון.
  4. אם לעומת זאת קניתם  דירה יד שניה, תדרשו להביא שמאי המוסמך על ידי הבנק. תפקידו של השמאי להעריך את הדירה. אם הדירה שווה פחות מהמחיר הרשום בחוזה, הבנק יתן לכם אחוזי מימון על פי דברי השמאי.
  5. אם אתם לוקחים משכנתא באחוזים של למעלה מ 50% מימון מהבנק, תדרשו לחתום על כך שהדירה הזו היא דירתכם הראשונה ואין בבעלותכם דירה נוספת.
  6. רכישת פוליסות ביטוח. הבנק דורש מכם לבצע ביטוח מבנה וביטוח חיים. לשם מה? הבנק רוצה לבטח את עצמו על כך שבכל מחיר הוא יקבל את הכסף שלוויתם ממנו. לכן הוא בודק את כמה אתם מכניסים מדי חודש, האם בעבר היו לכם חובות ופיגורים, האם המצב הכלכלי שלכם היה תמיד בסדר, מה מצב האשראי שלכם בבנק ועוד. אחת הדרכים לבטח את עצמו, זו הדרישה לביטוחים. ביטוח חיים יבטח את הבנק שאם חלילה יקרה ללווה משהו, הביטוח ישלם את שארית המשכנתא. וביטוח מבנה יבטח את הבנק שאם יקרה משהו למבנה: שריפה, פיצוץ צנרת, סופה וכו', הביטוח הוא זה שישלם את השלכות הנזק. כך הלווה יוכל להמשיך לגור בדירה ולא יכנס לחובות שיגרמו לפיגור בתשלומים.

לא כדאי לעשות את זה לבד!

טופס טיולים אכן נשמע חביב ונחמד. אבל בפועל, מי שלא מכיר את תחום המשכנתאות לעומק, יתקשה למלא אותו בשלמות. כדאי לפנות ליועץ משכנתאות מקצועי שילווה אתכם בכל התהליך.

אנו במשכנטאצ' כאן במיוחד לשם כך. המומחים שלנו כבר ליוו לקוחות רבים לקבלת המשכנתא המיוחלת. אנו נעזור גם לכם. יועץ משכנתאות מנוסה ילווה אתכם יד ביד עד כאשר מטרתו העיקרית היא, להביא אתכם עם החיסכון הגדול ביותר למשכנתא שתלווה אתכם בשנים הבאות. הקליקו כעת ואנו נשריין עבורכם פגישת ייעוץ ראשונית חינם עם יועץ משכנתאות מקצועי.

יצירת קשר מהירה

פניה מהירה: