מי לא חולם לחסוך כסף? הרבה חולמים. ואם החלום מתגשם וסכום כסף מכובד עומד בבנק ומחכה למימוש, כדאי לכם לדעת מה לעשות איתו. לפעמים חכם יהיה להשקיע אותו בהשקעת נדל"ן, יתכן וכדאי לרכוש איתו ניירות ערך ואולי מומלץ פשוט לכסות איתו חובות. איך תדעו מה לעשות? הפוסט הזה יעשה לכם סדר בדברים.

כסף בצד

מתי כדאי להחזיר הלוואות?

על הלוואה מהבנק משלמים ריבית יקרה. אם יש לכם הלוואת משכנתא מהבנק, אתם משלמים עליה מדי חודש לבנק ריבית כתשלום על ההלוואה. אם תפרעו את ההלוואה, אתם מרוויחים להפסיק לשלם את הריבית לבנק. ואל תזלזלו בבקשה בריבית. ריבית משכנתא ממוצעת למשל על מיליון ש"ח עומדת על 600 ש"ח לחודש! לא הייתם מעדיפים לחסוך מדי חודש את הסכום הזה?

התשובה ברורה מאליה. אז למה לא כולם ממחזרים? פשוט מאוד. כי הבנק דורש תשלום על כיסוי החוב. וזה כבר סיפור בפני עצמו.

מתי כדאי למחזר את ההלוואה?

איך תדעו האם כדאי לכם למחזר את ההלוואה שלכם ולפרוע את החוב? אז ככה. על מחזור משכנתא הבנק גובה תשלום יקר של עמלת פירעון כי הוא לא רוצה להפסיד מהעסק. אם עד היום שילמתם לו ריבית על הלוואה, הוא לא רוצה להפסיק להרוויח מכם ולכן הוא לפחות דורש פיצוי של עמלה יקרה.

אז מה עושים? פונים ליועץ משכנתאות שיבדוק את התיק שלכם והוא זה שיקבע מה גובר על מה. האם גם אחרי שתשלמו עמלת פירעון מוקדם עדיין תרוויחו מהמחזור? אם כן, אכן כדאי לכם לבצע את המחזור.

חשוב שתדעו, מסלול של ריבית פריים אתם יכולים לפרוע בלי לשלם על כך עמלת פירעון מוקדם. לכן בכל מקרה את המסלול הזה תוכלו לפרוע. אבל כמובן שהריבית הזו היא הזולה ביותר כך שפחות דחוף לכם למחוק אותה.

כמה תדרשו לשלם אם תרצו למחזר את המשכנתא שלכם?

ישנם כמה קנסות שתדרשו לשלם במסגרת הפירעון. בקשו מיועץ המשכנתאות להסביר לכם את משמעות כל עמלה. בסך הכול אם ההלוואה שלכם היא בגובה של מיליון  ש"ח, מדובר יהיה בכמה עשרות אלפי שקלים. אבל זה תלוי אילו מסלולים אתם ממחזרים וכמה שנים כבר שילמתם את המשכנתא.

לסיכום,

על הלוואות משלמים ריבית יקרה ואם אפשר להפסיק לשלם ריבית מיותרת, מרוויחים חיסכון גדול. אבל, הבנקים רוצים גם הם להרוויח בתמונה ולכן על מחזור משכנתא משלמים ביוקר. על כן, לא ממחזרים משכנתא לפני שבודקים האם אכן זה משתלם ורווחי. אם זה לא משתלם, תוכלו להשקיע את הכסף בנדל"ן וכך תהיה לכם הכנסה צדדית שבסופו של דבר תהפוך לקניין שלכם.

אנחנו כאן בשבילכם. לבדיקת כדאיות מחזור משכנתא הקליקו כאן. צוות משכנטאצ' יעשה הכל כדי להביא אתכם למשכנתא המשתלמת ביותר.

יצירת קשר מהירה

פניה מהירה: