עומדים לפני רכישת דירה? פרשת דרכים מקבלת את פניכם. מה כדאי יותר, לקנות דירה חדשה  או לרכוש דירה ממישהו אחר? את ההחלטה שאתם עתידים לעשות, תאכלו במשך השנים הבאות. לא בכל יום קונים דירה, ואם החלטתם לקנות עכשיו, כדאי שתשקלו היטב את הצעד המשמעותי הזה. הוא עתיד להשפיע עליכם לטווח הרחוק… 

הפוסט הבא יאיר את עיניכם לקראת ההחלטה הגורלית. תקבלו בו מפת הסבר עם שני ההיבטים. תבינו את המעלות לכאן ולכאן את המחירים של כל רכישה ותוכלו להחליט כיצד לפעול בחכמה ולהימנע מטעויות.

אנו נערוך השוואה בין הרכישות השונות:

מתי תוכלו להיכנס לדירה?

ברכישת דירה מקבלן:

אם אתם מעוניינים לקנות דירה מקבלן, זה בדרך כלל יקרה עוד לפני  שהדירה שלכם תהיה מוכנה. לעיתים על הנייר ולפעמים בשלבי הבניה. אם הקבלן מתחייב לכם ל 24 חודש, קחו בחשבון שלפני שנתיים וחצי הדירה לא תהיה מוכנה ותקבלו טופס 4. ישנן תקלות רבות בדרך ואינספור דברים שקשה לצפות מראש. לכן, אם בינתיים אתם שוכרים דירה אחרת, קבעו עם בעל הדירה שאתם מאריכים את השהות בדירה.

ברכישת דירה יד שניה:

בדירה שקונים מבעל הדירה, הכל פשוט יותר וקל. לאחר שתעבירו את הכסף ואת הזכויות של בעל הדירה אליכם, תוכלו להיכנס לדירה החדשה.

כמה יעלו לכם שיפוצים?

בדירה מקבלן:

כאשר תקנו דירה מקבלן, תקבלו פירוט הכולל את כל מה שהקבלן נותן לכם במסגרת רכישת הדירה. כל הוספה נוספת תגובה בתשלום. כשאנשים סוף סוף עוברים לדירה שלהם, הם ירצו להתאים אותה לצרכים האישיים שלהם. לכן הם יוסיפו על הסטנדרט המינימלי תוספות נוספות שיעלו להם עוד סכום משמעותי.

בדירה יד שניה:

בדרך כלל כאשר קונים דירת יד שניה שמשפחה התגוררה בה במשך שנים, יש צורך לשפץ את הבית. כמו כן, גם כאן נחמד להתאים את הבית לצרכים האישיים ולשנות או לתקן פינות מסוימות על פי סגנון החיים של הקונים. לכן, במרבית המקרים, כאן תהיינה הוצאות גדולות יותר אלא אם אם כן הדירה נרכשת במצב משופץ ומאובזר.

כמה יעלה לכם תשלומי עו"ד?

ברכישת דירה מקבלן:

כאשר תפנו לקנות דירה מקבלן, תדרשו לשלם לעו"ד שינהל את החוזה ולעו"ד מטעם הקבלן. מדובר בסכום משמעותי שעולה בערך 1.5% מערך הנכס.

ברכישת דירה יד שניה:

כאן תדרשו לשלם לעו"ד רק על ניהול החוזה.

האם תדרשו לשלם על מדד תשומות הבניה?

ברכישת דירה מקבלן:

בדירה חדשה אתם קונים דירה כאשר היא עדיין לא בנויה לגמרי. הקבלן חושש שאולי מחירי חומרי הבניה יעלו והוא יהיה בהפסדים. לכן, הוא יצמיד את כל התשלום שישולם במשכנתא למדד תשומות הבניה. אם המדד יעלה, תשלומי המשכנתא שלכם יעלו בהתאם. אם לעומת זאת המדד ירד, אתם תמשיכו לשלם את הסכום שנקבע. לא יוזילו לכם במחיר. 

כאשר תקחו את המשכנתא קחו בחשבון שההחזר החודשי עלול להיות גבוה יותר ממה שסוכם.

בדירת יד שניה:

כאן לא תדרשו לשלם על מדד תשומות הבניה מכיוון שהבית כבר נבנה.

מתי משלמים על הדירה?

ברכישת דירה מקבלן:

הקבלנים דורשים בחתימת החוזה בדרך כלל 20% משווי הדירה כמקדמה.לפעמים גם יותר.. 

את שאר הכסף תשלמו רק כאשר תקבלו את המפתח ותכנסו לדירה.

ישנם קבלנים שיבקשו את התשלומים כל שלושה חודשים לפי התקדמות הבניה. אם הקבלן שלכם מתנהל כך, כדאי לכם להתאים את המשכנתא למצב ולבקש שכל 3 חודשים תקבלו את הסכום המבוקש. כך תחסכו הלוואות נוספות עם ריביות מיותרות. 

בדירה יד שניה:

כאן נהוג לשלם בין 10 ל 15%. אבל הדבר תלוי בכל מקרה וקונה לגופו.

מה עם תשלום ועד בית וארנונה?

בדירה מקבלן:

אם תרכשו דירה מקבלן, את תשלומי ועד בית וארנונה לא תוכלו עדיין לדעת. רק לאחר שתכנסו לדירה תדעו זאת. אם תרצו תוכלו לברר בין חברים וידידים את המחיר הממוצע לפי מטרים וכך תחשבו בעצמכם את המחיר המשוער. 

בדירת יד שניה:

אם תקנו דירה מיד שניה, תוכלו עוד בחתימה על החוזה לדעת את מחירי הארנונה והחשמל. ממש לפי הסכום אותו שילם בעל הבית עד היום (כמובן שאם יערכו בבניין תמ"א, המחיר יעלה בהתאם לשטח הדירה).

איך יודעים מה מתאים לכם יותר?

אתם אלו שתענו את התשובה. אנחנו רק הגשנו לפניכם את כל הנתונים  הכלכליים, אתם מכירים  את עצמכם, את מצבכם הכלכלי ואת סגנון האופי שלכם. חשבו את החישובים שלכם, בדקו עם עצמכם אילו סיכונים אתם יכולים לקחת ואילו כבר עוברים את הגבול…

אבל, לא כדאי לכם להחליט את ההחלטה הסופית בעצמכם. יועץ משכנתאות מומחה יוכל לעזור לכם להחליט את ההחלטה הגורלית. כן, מדובר בהחלטה משמעותית מאוד. לא סתם עוד פעולה שעושים ובמקרה הכי גרוע פשוט מתחרטים. מדובר בהחלטה כלכלית שתשליך על המצב הכלכלי שלכם ועל עתידכם  הפיננסי. ככל שההחלטה תהיה מתאימה ומדויקת לנתוני החיים שלכם, אתם עתידים להרוויח ולהצליח.

אנו במשכנטאצ' נשמח לעזור לכם לממש את חלום רכישת הדירה ולעזור לכם לבחור בהחלטה הכדאית והמותאמת לכם. היכנסו כעת ואנו נקבע עבורכם פגישת ייעוץ. בפגישה נמפה את מצבכם הכלכלי, את הדרישות שלכם מהבית החדש, ונחליט יחד את ההחלטה הנכונה והכדאית. לאחר מכן, אנו נבנה יחד אתכם תמהיל משכנתא עם ריביות זולות. נגיש אותו למספר בנקים עד לקבלת ההצעה המשתלמת ביותר. את המשכנתא תקבלו ללא טרחה ומאמץ ומהר מאוד תמצאו את עצמכם מסודרים ורגועים. כי בשבילנו אתם בראש.

יצירת קשר מהירה

פניה מהירה: