המדינה לא כל כך יציבה. אם רק לפני כמעט שלוש שנים שמענו דיבורים על כך שהריביות עתידות לעלות ולהתייקר, הרי שהקורונה עשתה משהו גם לריביות. לא רק אנשים שינו כיוון, גם הריבית נכנעה למצב. ואם חשבנו שמשבר עלול לייקר, גילינו את ההיפך הגמור. משבר הקורונה רק עודד את הירידה בריביות ומאז ועד היום הריבית רק יורדת ויורדת. מומחים שטענו כי אין לה כבר לאן לרדת, גם הם הסתייגו. כי בסופו של דבר היא לא עולה. וגם אם עכשיו תגידו שהיא אמורה בכל אופן להשתנות, מי יאמין?

בשורות הבאות תבינו מה קורה עם הריביות במשכנתאות, מה יהיה אם תהיה עלייה חדה בריבית, ומה אתם יכולים עכשיו לעשות. המשיכו איתנו…

מה קורה עם הריביות של המשכנתא?

מצב המשכנתאות עכשיו בעליה. הביקוש למשכנתאות בבנקים רק הולך וצובר תאוצה. יותר ויותר אנשים קונים דירות בעזרת משכנתא מהבנק. וכאשר הריביות בירידה, נוצר ביקוש לדירות בסדר גודל. זה לא שמשכנתא לא עולה כסף, שלא תחשבו. משכנתא זולה גם היא משכנתא לכל דבר. תשלמו בה תשלום גבוה לבנק. כי על כל שקל שאתם לווים מהבנק, אתם משלמים ריבית. אין הנחות. הבנק הוא לא ארגון חסד, הוא עובד למטרות רווח בלבד. יש לו מטרה אחת לנגד עיניו, לקבל כמה שיותר כסף. כאשר אתם מלווים הלוואה או הלוואת משכנתא, אתם מממשים לבנק את המטרות שלו ומשלמים לו על ההלוואה.

מה שקורה עכשיו, הבנקים מרוויחים מכם פחות ממה שהם היו רגילים. כי הריביות זולות יותר. גם מי שלקח משכנתא לפני שנים ארוכות, משלם עכשיו פחות אם המסלולים של המשכנתא שלו צמודים למדד. כי הריביות שלו ירדו באופן דרסטי.

אם הריביות יתייקרו, מה יהיה?

ברגע שהריביות יעלו, אתם פשוט תוכלו למחזר את המשכנתא שלכם. לכן מומלץ מאוד לבדוק אחת לשנה מה מצב הריביות בשוק. כך תהיו מעודכנים ותדעו האם כדאי לכם למחזר את המשכנתא שלכם. 

נצלו את המצב בשוק!

אם עדיין לא לקחתם משכנתא, הזדרזו. מי יודע עד מתי המצב ימשיך להיות כל כך מאפשר. ובכלל, תמיד אפשר למחזר את המשכנתא. אולי עכשיו זה הזמן? כדאי שתעשו בדיקה במשכנתא שלכם. אבל, קחו גם בחשבון שעל מחזור משכנתא משלמים מחיר יקר על עמלת פירעון מוקדם. לכן לא תמיד יהיה משתלם לבצע את המחזור. התייעצו עם מומחים לפני שאתם מחליטים ללכת על כיוון כלשהו. לא בכל יום מבצעים מחזור משכנתא. 

רוצים לדעת עוד? מחפשים לקבל את המשכנתא החסכונית ביותר? אנו במשכנטאצ' שמחים לתת לכם מענה. חברתנו מתמחה שירות אדיב, איכותי ומקצועי לכל מי שרוצה לקבל משכנתא חסכונית ומשתלמת. הקליקו כעת כדי לקבל את המשכנתא החסכונית ביותר שניתן. 

יצירת קשר מהירה

פניה מהירה: