לפני שאתם פונים לרכוש דירה ובוחרים בעיר שתזכה לארח אתכם בשנים הבאות, חשוב שתדעו ותכירו את האזורים הנחשבים בגבול הקו הירוק. מה שיכול להשפיע על החיים שלכם ועל המשכנתא  שהבנק יאפשר לכם לקבל.

במה שונה משכנתא לדירה בתחומים מחוץ לקו הירוק?

בעבר, משכנתא לדירה הממוקמת מחוץ לקו הירוק הייתה משכנתא יקרה מאוד וכמעט בלתי הגיונית. הבנק יקר בה את הריביות והרע את התנאים עד כמה שניתן. עם הזמן, נוצרה תחרות בין הבנקים לטובת הלקוחות וכך הבנקים החלו להוריד בריביות ולהוזיל את המשכנתא. עד שהיום תנאי המשכנתא ברכישה מחוץ לקו הירוק אכן טובים פחות ממשכנתאות רגילות אבל עדיין סבירים והגיוניים. מה כן? עדיין, ישנם קשיים בדרך ונקודות שמייקרות את המשכנתא.

דירה הנרכשת במקום הנמצא בסיכון תמידי מצד הערבים הגרים באזור, תקבל אחוזי מימון נמוכים יותר. אם ברכישת דירה ראשונה תוכלו לקבל  70-75%, כאן אחוזי המימון הגבוהים ביותר יהיו 60%. זו הסיבה שכמעט לא תמצאו אנשים שמשקיעים בגבולות הקו הירוק. רב המשקיעים מחפשים לרכוש דירה בכמה שיותר אחוזי מימון. כך הם משלמים מכיסם מינימום כסף, משכירים במשך השנים את הדירה ובעזרתה משלמים את המשכנתא. בתום שנות תשלומי המשכנתא, הדירה מגיעה לבעלותם ושכירות נכנסת לכיסם הפרטי. אם כאן הם לא יוכלו לקבל אחוזים גבוהים, העסקה לא תהייה משתלמת בעבורם…

כפי שהבנתם, הבנק שש על כך שהוא יכול לייקר את המשכנתא ומחפש כל דרך לעשות זאת. גם את הריביות הוא מייקר במקצת. אולם, אם תהייה סיבה מוצדקת והלקוח מסוכן יותר לבנק מכל סיבה שהיא, הריביות יזנקו ויהיו גבוהות מאוד בלי גבול.

אם תרכשו דירה באחת הערים "הרגילות", והנכס כבר יהיה רשום בטאבו, התהליך עד לקבלת המשכנתא, כולל הפרוצדורות הנלוות, ייקח כשלושה שבועות.

חשוב שתבינו, נסח טאבו מעודכן מושפע בעיקר מטופס 4. ונסח טאבו תקין הוא זה המזרז את כל התהליך עד לקבלת המשכנתא. ולעניינו, רב רובן של הדירות בקו הירוק אינן רשומות בטאבו. אין להן בכלל טופס 4. לכן, תהליך לקיחת משכנתא עלול להיות עבורם מסורבל, ארוך ומלא עיכובים.

מה דעתנו בעניין? האם כדאי לרכוש דירה בגבולות הקו הירוק? 

זה ממש עניין של דעה אישית ומצב אישי. איך אומרים, כל מקרה לגופו. הדירות בגבולות הקו הירוק זולות מהמחירים בשוק. אבל, וכאן מגיע האבל הגדול, המשכנתא שתקבלו תהייה הרבה פעמים, יקרה מאוד ובעלת תנאים גרועים. יש סיכוי שאם תשקללו נתונים תגיעו למסקנה שיקר יותר לקנות שם דירה כי המחיר הכולל שתשלמו במשכנתא יצא כמעט כמו רכישת דירה בעיר מיושבת. 

אם תשאלו אותי, לי אין תוכניות לרכוש דירה בגבולות הללו. אבל כל אחד עם הצרכים שלו, המטרות, ולפעמים גם הרצון לפרוץ החוצה ולנסות דברים חדשים… 

בכל אופן, חשוב שתדעו שמשכנתא זה לא משחק ילדים. אין כאן מושג של "חרטה". ההחלטות כאן הן אל חזור וארוכות טווח. קחו בחשבון את כל מה שזה אומר, שאלו מומחים, התייעצו. נסו למנוע מעצמכם עוגמות נפש מיותרות. כאן תפקידו של יועץ משכנתאות מומחה לא רק שאינו בגדר מותרות, הוא הכרחי ובסיסי. מסוכן לרכוש דירה במקום בלתי מוכר ובעל סיכונים בלי לשמוע חוות דעת מקצועית. פנו למומחים שלנו שיעזרו לכם בהוצאת משכנתא לרכישת הדירה שלכם בתנאים טובים גם אם הדירה היא מחוץ לגבולות הקו הירוק. 

אם אתם רוצים לרכוש דירה בקו הירוק, שריינו לעצמכם יועץ מומחה שילווה אתכם בכל התהליך. אל תחסכו ביעוץ אתם עלולים לשלם על כך ביוקר!  משכנטאצ' מזמינה אתכם לפגישת ייעוץ חינמית בה תקבלו את מיטב השירות המקצועי. חייגו כעת:

יצירת קשר מהירה

פניה מהירה: