כולנו מודעים לכך שלקיחת משכנתא זו עבודה בפני עצמה. אולי נכון יותר, כל מי שלקח פעם משכנתא וחווה את התהליך על בשרו, יודע ומכיר את מורכבות העניין, את  הפרוצדורה המתמשכת ואת הבקיאות הנדרשת. אולם לא נגזים אם נאמר שזה ממש בגדר נס. אתם ודאי מתפלאים, מה רע היה אילו היו מקלים עלינו מעט וחוסכים הרבה מאמץ וזמן? מה טוב בכך שמשכנתא דורשת כל כך הרבה משאבים? 

אז זהו. שמשכנתא זו הלוואה גדולה ומשמעותית מאוד. אם היה ניתן לקחת אותה בקלות, על ידי חתימת חוזה ומילוי טפסים בלבד, בלי רגולציות וחוקים שונים, לא היינו מבינים את גודל ורצינות הדבר. אנשים היו נסחפים, לוקחים משכנתא אחת ולאחר תקופה עוד אחת. בפזיזות היו מתחייבים על הלוואות גדולות שהם לא באמת יכולים לעמוד בהן.

כמו כן, אם משכנתא הייתה דבר של מה בכך, לא היו מסמכים והצהרות על כל שלב ופרט, לא היה ביטחון לשני הצדדים. 

לכן, בנק ישראל הגדיר את כל כללי לקיחת משכנתא ולכן הפכה המשכנתא להיות נושא כבד ומורכב. אחד המסמכים החשובים ביותר במשכנתא, הוא שטר משכנתא. כל אדם שלוקח משכנתא חייב לחתום על שטר כזה. 

מה שטר משכנתא? כמה הוא עולה? מתי צריך לחתום עליו?

לאחר שהגעתם להסכם עם הבנק, הגשתם את כל המסמכים, הבנק חקר את עברכם הכלכלי והחליט שהוא אכן מוכן לתת לכם את ההלוואה שרציתם, הגיע הזמן לחתום על ערבות. 

קיים מגוון רחב  של שטרות משכנתא. אנו נפרט על השטר הידוע והרלוונטי בשלב לקיחת המשכנתא. 

שטרות משכנתא מורכבות מכמה סעיפים

1. חלק א':

שלב הזיהוי. בשלב זה יש לציין  את שם הלווים. מדוע חשוב כל כך לציין את שמם? מכיוון שלא תמיד בעל הנכס הוא זה שמשלם את המשכנתא. לפעמים יהיו אלו הורים שישלמו. אולי סבא עשיר. ולפעמים דווקא ילדים שקונים להורים מבוגרים בית לגור בו. לכן, חובה לציין בשלב זה את שם הלווים. שימו לב, לכל חלקי השטר יהיה תוקף משפטי ולכן חובה לדייק בפרטים!

2. חלק ב':

בחלק זה מאמתים את החתימה על השטר. עורך דין יחתום ויעיד על כך שאתם מבינים את השטר ואת כל מה שכלול בו.

3. חלק ג':

חלק זה הוא בירוקרטי. בו ירשמו חתימת שטר המשכנתא לשכת רישום המקרקעין. חלק זה הוא האישור הסופי למסמך.

מהו מחירו של שטר משכנתא?

גם במסמך זה ישנה אגרה להוצאת ולחתימת הטופס. 

איך מקבלים שטר משכנתא?

את השטר תקבלו דרך הבנק ממנו תקחו את המשכנתא. לעיתים הבנק ישלח לכם אותו בדרך מקוונת. תידרשו לחתום עליו יחד עם עורך דין. 

תדרשו לשלם עבור התהליך סכום מינימלי של בין 120 ל 160 ש"ח. תוכלו לשלם דרך שירות התשלומים של משרד המשפטים. שם גם תוכלו למצוא את המחיר המדויק ופרטים נוספים. 

שימו לב. אם כבר חתמתם על שטר משכנתא ואתם רוצים לשנות  אותו, אכן תוכלו לבצע בו שינויים. אולם תדרשו לקבץ שוב את העו"ד ואת הבנק הלווה וכמובן לשלם על כך טבין ותקילין. 

שטר משכנתא הוא אחד מהפרטים הרבים שתדרשו לסדר לפני שתקחו משכנתא. מדובר בפרט חשוב מאוד שאי אפשר בלעדיו. אין שום אופציה בעולם להוציא משכנתא בלי לחתום על שטר משכנתא תקין  וקביל. 

עדיין לא לקחתם משכנתא? התהליך מאיים עליכם? אולי לקחתם משכנתא בעבר ואתם מעוניינים למחזר אותה ולקבל את ההטבות החדשות? אם אתם חוששים למעוד בדרך, אנו משכנטאצ' נהיה יחד איתכם. אכן קשה ומורכב מאוד לקחת משכנתא חסכונית וזולה. אנו כאן בדיוק למטרה זו. כדי לעזור לכם להוציא משכנתא בצורה קלה. אתם רק תדרשו לגשת לבנק ולחתום על המסמכים הנדרשים. אנו נקבע עבורכם מיד פגישת ייעוץ חינם בה נמפה את מצבכם הכלכלי והפיננסי. נשמע מכם מה אתם מתכננים ומעוניינים לעשות, ונבנה עבורכם תמהיל משכנתא המותאם לכם באופן אישי. אחר כך, נפנה לבנק, נתמקח איתם על תנאים טובים וריביות זולות. ובסופו של דבר, נגיש לכם תמהיל משכנתא אטרקטיבי וכדאי. כי אנחנו עובדים בשבילכם! השאירו פרטים לתיאום פגישה.

יצירת קשר מהירה

פניה מהירה: