אם אתם עומדים לקראת לקיחת משכנתא, חשוב שתדעו שמדובר בתהליך מורכב ויקר. לא כל יום לוקחים משכנתא. כאן תקבלו את כל המידע לגבי ההוצאות הנלוות למשכנתא שלכם. כך שאת הפוסט הזה לא מומלץ לפספס.

כמה עולה עמלת פתיחת תיק משכנתא?

כדי לפתוח תיק בבנק, אתם נדרשים לשלם הרבה כסף. הבנקים גובים ממכם 0.25% מגובה המשכנתא. אבל אם תעזרו ביועץ משכנתאות מנוסה, תוכלו לקבל הנחה ולפעמים אפילו הבנק יוותר לכם על העלות. הכל עניין של התמקחות.

כמה עולה ביטוח חיים וביטוח מבנה?

כאשר הבנק מאשר ללקוח הלוואה, הוא רוצה להיות בטוח שבכל מקרה הוא יקבל את כספי ההלוואה חזרה. איך הוא יכול לדעת זאת בוודאות? הוא לא יכול. לכן הוא דורש מהלקוח לבטח את עצמו בביטוח חיים ואת הדירה בביטוח מבנה. כך שגם אם חלילה קורה משהו ללווה או למבנה, הביטוח ישלם את שארית המשכנתא. כך הבנק יכול להישאר בטוח. עלות הביטוחים לחודש תעלה לכם בסביבות 200 ש"ח במשך כל תקופת החזר המשכנתא, בהתאם למצבכם הבריאותי.

כמה עולה מס רכישה?

אם אתם קונים דירה יד שניה, תדרשו לשלם מס רכישה עליה בגובה 5% מערך הנכס. המס לא נלווה להוצאות המשכנתא אלא לרכישת הדירה. את המס תצטרכו לשלם תוך 18 חודש מיום הרכישה. 

כמה עולה רישום הערת אזהרה בטאבו?

הבנק דורש ממכם לשים הערת אזהרה בטאבו על הנכס הנרכש. כך אתם מוכיחים שהנכס אכן שייך רק אליכם ואין עליו בעלים נוספים. גם זה עולה לכם כסף. מחיר הרישום 160 ש"ח. את הרישום עורך עורך דין וזה עולה כבר יותר מכמה מאות.

כמה עולה הערכת שמאי?

אתם תדרשו להזמין שמאי מקרקעין המוסמך על הבנק על מנת שיאריך את ערך הדירה. את אחוזי המימון למשכנתא תקבלו על פי המחיר הנמוך מבין הערכת השמאי או המחיר הנקוב בחוזה. התשלום לשמאי לא יעלה פחות מ 690 ש"ח.

כמה עולה תיווך?

המתווך גובה ממכם תשלום של 2% מערך הדירה. כך יוצא שאם הדירה שלכם עולה מליון ש"ח, אתם תשלמו למתווך 20 אלף ש"ח.

תשלום לעו"ד

במשך תקופת רכישת הדירה תדרשו להיעזר בעו"ד מוסמך שילווה את הרכישה. כך תדעו שהכול חוקי וקביל. התשלום יהיה על סך של כמה אלפי שקלים.

איך תחסכו בגדול? פנו ליועץ משכנתאות מנוסה!

מחפשים לחסוך כסף? בשביל זה אנחנו כאן. צוות משכנצטאצ' מונה צוות יועצי משכנתאות מוסמכים שיעזרו לכם לקחת משכנתא חסכונית וכדאית. כדי להגיע לדירה ברוגע ללא עול פיננסי מהמשכנתא, דברו איתנו. כי איתנו הכל נראה טוב יותר.

יצירת קשר מהירה

פניה מהירה: