כולנו מדברים על עליית מחירי הדירות. גם אם אתם זוג צעיר שלא מצליח לגייס הון עצמי. וגם אם אתם הורים לילדים ומנסים ככל יכולתכם לעזור להם עם בסיס לדירה. וכמובן אם אתם עדיין צעירים אתם כבר מתכננים את העתיד שלכם וחוסכים כסף. אפילו המבוגרים מצקצקים בלשונם על מה שלא היה בעבר ומקווים לטוב.

מה גרם למחירי הדירות לעלות? מדוע מחירי הדירות עולים בלי סוף? המשיכו איתנו ותקבלו את כל המידע!

מחיר מטרה

מה גרם למחירי הדירות לעלות?

מה שקורה במדינת ישראל הוא מצב הזוי. נמכרות בארץ מדי שנה קרוב ל 60 דירות אבל רק 30 אלף יחידות דיור חדשות נבנות. מה קורה במצב כזה? נוצר מחסור בדירות. אם יש מחסור, המחירים עולים. אנשים מוכנים לשלם יותר ועדיין יש קונים. מעלים את המחיר ואנשים מתחננים לקנות שוב, המחירים שוב עולים. והגלגל לא נעצר.

למי שייכות הקרקעות במדינה?

רוב הקרקעות במדינה שייכות למדינת ישראל. למה? אם אתם קונים קרקע, אתם לא קונים אותה, אתם רק חוכרים אותה. זה אומר שאתם רק שוכרים אותה לטווח ארוך, ל 95 שנה. בדרך כלל אחר כך מחדשים את החכירה שוב.

לכן, מכיוון שרוב הקרקעות שייכות למדינה, היא זו שמחליטה עליהן. לכן, אם תקנו קרקע, קחו בחשבון שאתם לא המחליטים הבלעדיים שלה. המדינה החליטה למה מיועדת הקרקע הזו ורק אם היא מיועדת למגורים, אכן תוכלו לבנות עליה מבנה מגורים.

בשנים האחרונות, המדינה מפשירה קרקעות למגורים בצורה איטית יותר ולכן יש צמצום בדירות החדשות. כך קורה שאין מקום מגורים לאנשים.

מה הקשר בין מכרזי הדיור לעליית המחירים?

המדינה אוהבת למכור את הקרקעות שלה בצורה של מכרזים. גם הם עוזרים לעליית המחירים. איך זה עובד? המדינה מחליטה על קרקע מסוימת שהיא מיועדת לבניה, היא מכריזה עליה שהיא עומדת למכרז. הקבלן שיציע את סכום הכסף הגבוה ביותר, יזכה להיות הבעלים ולקנות את הקרקע הזו. מה שקורה, הקבלן מכריז על מחיר מופקע כדי שהוא אכן יזכה בשטח. הוא כמובן רוצה להרוויח אז הוא מוכר את הדירות במחיר גבוה, ומי מפסיד? אנחנו. אזרחי המדינה. מי שקונה את הדירות.

תכנית מחיר מטרה נותנת מענה!

במסגרת תוכנית מחיר מטרה, הקבלן שיציע למכור את הדירות במחיר הנמוך ביותר, יזכה בקרקע. כך המחירים ירדו קצת.

רוצים לדעת עוד על מחיר מטרה? מחפשים עזרה ברכישת דירה? אנחנו כאן בשבילכם. הכירו את חברת משכנטאצ' מובילה מספר אחת בייעוץ משכנתאות בישראל.

יצירת קשר מהירה

פניה מהירה: