לוקחים משכנתא ועדיין לא פניתם ליועץ משכנתאות? אנו מאחלים לכם המון הצלחה. עוד בטרם תפנו למשימה הגדולה של לקיחת משכנתא, אתם חייבים לקרוא את הכתבה הבאה….

עד לפני שנים ספורות לא היה קיים בשוק המושג הזה של יועץ משכנתאות. אבל היום, אני בטוח שיצא לכם לשמוע לא מעט כאלו שלמדו את המקצוע וכאלו שעובדים בתחום. אולי אתם תמהים, כמה יועצים כבר צריך? תתפלאו לשמוע הביקוש הוא עצום. 

במהלך חודש אחד נלקחים מהבנקים בישראל מאות משכנתאות.  מרביתן נלקחות בעזרתם של יועצי משכנתאות! למה?

כיום, ישנה מודעות גבוהה בכל מיני תחומים. בתחום הבריאות, כדי למנוע מחלות כרוניות הרבה נגמלים מעישון, מכיוון שהוא מזיק לבריאות. בתחום בריאות הנפש, ישנם פתרונות לבעיות נפשיות וסיבוכים, תרפיות לילדים ואף למבוגרים וכו'.

בשנים האחרונות גם בתחום המשכנתאות התפתחה מודעות לצורך בייעוץ מקצועי כדי לקבל תנאים טובים מהבנק ולהימנע מפקידי בנק שמנצלים לקוחות תמימים ונותנים להם ריביות יקרות.

למה חשוב להיעזר ביועץ משכנתאות?

הבנק משמש כעין חנות לממכר כסף. תפקידו של הבנק, למכור לכם כסף בעד כסף. לכן, כאשר תגיעו לבנק כדי ללוות כסף, פקיד משכנתאות מטעם הבנק ינסה למכור לכם את הכסף של הבנק בעבור כמה שיותר כסף. הוא מקבל בונוסים מיוחדים על כל לקוח שקונה כסף ביוקר.

עד לפני כמה שנים, לא הייתה מודעות לכל זה. הלכנו לבנק לקבל משכנתא, היו אז רק 2 או 3 מסלולים לבחירה. סמכנו על פקידי הבנק, התיעצנו איתם איזו הלוואה לקחת ולכמה תשלומים, וחזרנו הביתה בשמחה עם ריביות גבוהות ויקרות. 

מה קורה היום? היום הכל אחרת. בנק ישראל הרחיב את האופציות של המסלולים. ישנם עשרות סוגי מסלולים עם מעלות וחסרונות שונים שיכולים להתאים למגוון אנשים ומצבים. היום גם יודעים שלבנק יש אינטרס למכור ללקוח את המשכנתא בריביות יקרות. רבים מודעים לצורך לקחת יועץ משכנתא מומחה שמכיר את התחום, יודע את החוקים של בנק ישראל ויכול להתמקח עם הבנקים לקבל ריביות זולות.

מה קורה עם מי שלא מכיר את התחום?

ישנם אנשים הטוענים, חבל על הכסף, אני לא צריך להתייעץ עם איש מקצוע, אסתדר בכוחות עצמי. אמנם זה יתכן. אולם רוב רובם של האנשים יסכימו איתי שאדריכל שמתמקצע בתכנון דירות וכבר סידר מאות לקוחות עם ניצול מקסימלי של שטח, לא ידמה לאדם מוכשר ככל שיהיה שישקיע את כל כוחו בתכנון דירתו אבל זו הפעם הראשונה שהוא מתנסה בתחום. 

בכל תחום יש מקצוענים. גם אם תשקיעו כל מאמץ וזמן בתכנון המשכנתא שלכם, תוכלו לפספס פרטים חשובים רק בגלל שאתם "חדשים" ולהפסיד. למשל, אם תבנו תמהיל משכנתא לפי מה שרשום באתר אולם לא לקחתם בחשבון שקיימות תקנות חדשות שעדיין לא עודכנתם לגביהן, תוכלו להפסיד מבלי לדעת. לפעמים גם ניסיון בשטח הוא יותר מכל לימוד אחר. 

לדוגמא, ריבית הפריים שיכולה להיפרס על ⅔ מתמהיל המשכנתא. רבים התרגשו מהחדשה וניצלו אותה עד תום. זו טעות חמורה. לקוח שמנצל את זכאותו עד הסוף לריבית פריים, הבנק יעלה לו את הפריים לפריים פלוס וב -⅓ הנותר  ייקר את הריבית. יועץ משכנתאות לא ימליץ לקחת יותר מ 50% ריבית פריים, כך תוכלו לקבל את ריבית הפריים במינוס ואת ה-50% הנותרים בריבית אטרקטיבית. אילו כמה סודות מן החדר, אבל אי אפשר ללמוד את זה בעל פה, צריך להכיר את השטח היטב, להתנסות בו, עד שמגיעים למומחיות כזו, שבכל מצב מוצאים את הדרך להתחמק ממוגבלויות ואף להרוויח מהן.

כל אחד יכול להיות יועץ משכנתאות?

כן, כל אחד שרוצה באמת יכול להיות יועץ משכנתאות. אין צורך בתעודה או בלימודים ספציפיים. אבל כן צריך להיות בעל ניסיון עם לקוחות שהרוויחו.

יועץ שמכיר את חוקי הבנקים ואת ההתנהלות שלהם. בקי בהכרת המסלולים, נקודות התורפה שלהם ומעלותיהם, הוא יוכל למפות את המצב הכלכלי של הלקוח ולהביא אותו לתמהיל משכנתא אטרקטיבי וחסכוני.

בסופו של דבר, יועץ משכנתאות מנהל את תיק המשכנתא שלכם מההתחלה ועד הסוף.

בגלל שכל אחד יכול לקום בבוקר ולהגיד שהוא יועץ משכנתאות, חשוב שתקפידו לפנות למקצוענים. בדקו מה מציע לכם יועץ המשכנתאות אליו פניתם.

מה כלול בתפקידו של יועץ משכנתאות?

  1. בדיקת העסקה האם היא מתאימה לכם. 

היו פתוחים עם היועץ, שתפו אותו בתוכניות שלכם לעתיד, במטרות ובחששות שלכם בלקיחת משכנתא. היועץ יבחן את הנתונים ויכוון אתכם האם אכן העסקה הזו כדאית עבורכם. 

  1. בניית תמהיל משכנתא בהתאמה לצרכי הלקוח.

היועץ ימפה את המצב בצורה יסודית ומעמיקה ויבקש לדעת כמה תוכלו לשלם בהחזר החודשי. כעת הוא יבנה את תמהיל המשכנתא מתוך היכרותו והתמצאותו הרחבה בכל רזי המסלולים. ליועץ מומחה תהיה היכולת למצות את המעלות של המסלולים ולהימנע מנקודות החולשה שלהם.

  1. משא ומתן עם הבנקים.

היועץ יפנה למספר בנקים עם התמהיל המבוקש. הוא יתמקח איתם על ריבית זולה יותר ותנאים טובים. הבנק שייתן את האפשרות המשתלמת ביותר, יזכה להיות הבנק ממנו תקחו את המשכנתא.

  1. ליווי צמוד גם בחתימות ובמסמכים.

יועץ מסור ילווה אתכם בכל התהליך. יכוון אתכם בבנק איך למלא את הטפסים, יזרז את הבנק בקידום התיק שלכם וכו'.

  1. ליווי בהמשך הדרך.

זהו, אתם כבר בבית החלומות. נושמים לרווחה. יועץ משכנתאות מסור לא עוזב לקוחות. נתקלתם בבעיה, בבקשה? תמיד תוכלו לפנות אליו. תוכלו גם להתעדכן אצלו אחת לשנה האם הריביות ירדו או שיש שינוי לטובה בתנאים של בנק ישראל וכדאי לעשות מיחזור משכנתא.

הבנו כמה חשוב להיעזר ביועץ משכנתאות פרטי. הוא לשירותכם, למענכם עם כל הידע והמקצועיות. עומדים לקראת לקיחת משכנתא? רוצים לעבור את תהליך לקיחת משכנתא בביטחון? אנו במפתח למשכנתאות שמחים להזמין אתכם לפגישת ייעוץ חינם למיפוי המצב שלכם. יועצנו העבירו תחת ידם זה מכבר אלפי תיקי משכנתא עם ריביות זולות ותנאים אטרקטיביים. הם ישמחו לתת גם לכם את החיסכון המובטח. השאירו כאן פרטים לתיאום פגישה ללא התחייבות.

יצירת קשר מהירה

פניה מהירה: