אם אתם בדרך לקחת משכנתא, את הפוסט הזה לא תפספסו. הוא יעשה לכם סדר בכל מה שנוגע למשכנתא שלכם העתידית. אתם מכירים את המושג של תמהיל משכנתא? מדובר במרכיב של המשכנתא שלכם. חשוב מאוד שתדעו להשקיע בו. 

כולנו מכירים את העובדה המעניינת שרק אצלנו בישראל קיים הלחץ החברתי לקנות דירה ולא לגור בשכירות. אנחנו מודים באשמה. גם אם יהיה זול יותר לגור בשכירות, יש לנו את האידיאל לקנות דירה. לגור בדירה שלנו. הדירה גורמת לנו להרגיש בטוחים ויציבים. מבחינתנו יציבות שווה הכל.

מה שגורם לביקוש לדירות!

לא פלא שאם כולם רוצים לקנות דירה נוצר ביקוש אדיר. ואם יש ביקוש למוצר כלשהו, הערך שלו רק עולה. מה לעשות? אף אחד מאיתנו לא מעוניין שלא לקנות דירה כדי לעזור לעולם. כדי למנוע או לפחות לדאוג לבלימת עליית המחירים.

אז הבנו שהמחירים הם יקרים אבל אתם עדיין מעוניינים לקחת משכנתא ולקנות דירה. זכותכם המלאה. איך תדעו לקחת משכנתא מוצלחת שלפחות לא תעשוק אתכם? 

מה צריך לדעת לפני שלוקחים משכנתא?

הכירו את המסלולים אותם תוכלו לשלב במשכנתא שלכם:

מסלול משתנה עד שנתיים וחצי!

במסלולים אלו הריבית משתנה מקסימום עד שנתיים וחצי. ריבית מק"מ לדוגמא. היא משתנה מדי שנה. וכן ריבית פריים משתנה כל חודש. המסלול המבוקש והמוכר ביותר בקטגוריה זו הוא מסלול פריים. את המסלול הזה תוכלו לשלב עד ⅔ מהמשכנתא שלכם. כך קבע בנק ישראל. ונתון זה משמעותי מאוד. מסלול פריים הוא מסלול זול מאוד. הריבית שלו היום עומדת על 1.6% מדובר בריבית נמוכה ממש ומינימלית. מה שכן היא עתידה לעלות והיא משתנה מדי חודש, כך שהיא ממש לא יציבה.

בקיצור, מסלול בעל ריביות נמוכות העלולות להשתנות. לא משלמים עמלת פירעון מוקדם.

מסלול ריבית קבועה!

הריביות  הקבועות נחלקות ל 2 סוגים. ריבית צמודה למדד וריבית שאינה צמודה למדד. אם תבחרו בריבית קבועה, הריבית תמיד נשארת זהה. אמנם היא תהיה יקרה יותר אבל היא מקנה לכם רוגע נפשי וביטחון. אתם יודעים מראש כמה תשלמו. קחו בחשבון שאם תבחרו במשך השנים להחזיר את החוב, הבנק יחייב אתכם בעמלות יקרות מאוד. 

אם בחרתם במסלול קבוע צמוד למדד, הריבית תהיה קבועה אבל צמודה למדד המחירים לצרכן. מדד המחירים לצרכן עולה ויורד כל הזמן. מדובר בריבית זולה יותר מאשר קבועה לא צמודה. מכיון שאם המדד עולה, החוב שלכם גם הוא גדל. המסלול פחות יציב ולכן הוא יעלה פחות ממסלול קבוע.

משתנה כל 5 שנים!
במסלול זה הריבית קבועה למשך 5 שנים הבאות. היא תשתנה על פי פרמטרים שונים מדי 5 שנים. כאן הריבית תהיה זולה יותר.

בכמה מילים, ריבית זולה אבל עתידה להשתנות.

אז איך בונים תמהיל משכנתא? מה הדרך?

זו שאלה קשה מדי. היא תלויה בכל כך הרבה גורמים פנימיים וחיצוניים. באופי שלכם. בנתוני החיים שלכם ובתוכניות שלכם לעתיד.

מומלץ מאוד לפנות ליועץ משכנתאות פרטי שיעזור לכם ויתאים עבורכם את תמהיל המשכנתא החסכוני ביותר.

אני רוצה לפגוש יועץ משכנתאות מחברת משכנטאצ' שיעזור לי לקבל משכנתא חסכונית המתאימה לנתוני החיים שלי.

יצירת קשר מהירה

פניה מהירה: