קונים דירה? מוכרים נכס ועדיין משלמים משכנתא? 

לפני שאתם עושים את הצעד הזה, אתם חייבים להגיש מכתב כוונות.

במכתב כוונות מכריז מוכר הנכס שהוא מסלק את המשכנתא מהנכס אותו הוא מוכר. 

מתי זה רלוונטי?

אם אתם קונים נכס יד שניה ולמוכר יש משכנתא על הדירה, הוא יצטרך להראות לכם מכתב כוונות. שם הוא מבטיח כי הוא מתכנן להסיר את המשכנתא או לגרור אותה לנכס אחר ולהוריד את הערת האזהרה.

מתי תידרשו להראות מכתב כוונות?   

כאשר תרצו למכור דירה בעלת הערת  אזהרה לטובת הבנק בגלל משכנתא שעדיין לא שולמה, תציגו מכתב כוונות. במכתב כוונות הבנק מאשר כי הוא מוכן שתמכרו את הנכס. אם אין לכם מכתב כוונות, הבנק יכול להחליט להשתתף ברווחים שלכם ממכירת הנכס. 

המסקנה: מכתב כוונות הינו מסמך חשוב ומשמעותי ברכישת ומכירת נכס. 

מה יהיה רשום במכתב כוונות?

1. התאריך בו הונפק המכתב.

2. פרטים אישיים שלכם. שם פרטי, משפחה וטלפון ליצירת קשר.

3. צילום ת.ז. של בעל הדירה. 

4. סכום יתרת ההלוואה. אם אתם מתכננים לפרוע את החוב, תיכלל גם עלות עמלת פירעון מוקדם.

אם ישנם פרטים נוספים על החזרי התשלום לבנק, הכל ירשם כאן.

5. הבנק מתחייב להוריד את השיעבוד מהנכס עד 30 יום.

6. אם הקונה משלם על הנכס גם בעזרת משכנתא, הוא יידרש לפרט את אופן התשלום. 

7. חותמת המאשרת את המכתב מטעם הבנק או מנפיק המכתב.

החוק לא קובע לכמה זמן נשאר מכתב כוונות תקף. ישנם בנקים בהם המכתב תקף לשבוע וחצי וישנם בנקים שמאשרים לטווח ארוך יותר. חלק מהבנקים לא מציינים את תוקף המכתב ורק על פי הנתונים במכתב ניתן יהיה לדעת האם המכתב עדיין בתוקף.

האם מורכב להנפיק מכתב כוונות?

ממש לא. על מנת להוציא מכתב כוונות תדרשו פשוט לבקש מהבנק. כן נוכל לציין, שלא בכל הבנקים יודעים להתנהל נכון. קיימים בנקים שימרחו אתכם זמן רב עד שתקבלו את המכתב למרות שמדובר בדבר פשוט. יועץ משכנתאות ותיק יוכל לזרז את התהליך במהירות וימנע מכם המתנה מורטת עצבים מיותרת.

מה עוד בקשר למשכנתא? הבנקים יודעים את הסוד שאתם לא כל כך בקיאים בחוקי הבנק. אל תחשבו, הם ינצלו אתכם כמו שצריך. כאשר אתם פונים לבנק לקבל משכנתא, פקיד הבנק או יועץ משכנתאות מטעם הבנק יקבל את פניכם במאור פנים. הוא יציג לפניכם מספר אפשרויות למסלולים וריביות ואתם תרגישו שהוא ממש רוצה בטובתכם. לנציג הבנק יש אינטרס אחד בלבד, למכור לכם ריביות בכמה שיותר כסף. כן, מדובר בשוק. כמו כל סוחר ומוכר שרוצה למכור את מרכולתו בכמה שיותר כסף, גם נציג הבנק הוא מוכר מטעם הבנק. את מה הוא מוכר? את הכסף. המטרה של הבנק היא למכור לכם כסף בכמה שיותר כסף! כן, ממש כך! אל תטעו לחשוב שהבנק יפרוש לפניכם אופציות לתמהילי משכנתא יקרים. את סודות המקצוע איך משלבים ומונעים הפסדים הוא לא יגלה לכם. 

אז מה אנו רוצים להציע לכם? אנחנו לא אוהבים להציג בעיות בלי מענה! יועצי משכנתאות נועדו במיוחד לשם כך. יועץ משכנתאות למד את המקצוע וצבר ותק רב בתחום. יועץ מכיר את חוקי הבנקים, יודע בדיוק מה מגיע לכם ומה אפשר להוציא מהבנק. כן, הבנקים צריכים לקוחות, אם יועץ מציג לבנק מסוים את הריביות שהציעו לו בבנק אחר, הבנק יחפש לתת ריביות יותר זולות וכך למשוך את הלקוח לקחת משכנתא בבנק הזה. בקיצור, הכל עניין של משא ומתן ובקיאות בחוקי הבנקים. טוב, גלשנו קצת יותר מדי. רק רצינו להזהיר אתכם לא לפנות לבנק לקבלת משכנתא בלי להתייעץ עם איש מקצוע! אתם עלולים לשלם על כך מחיר כבד וחבל!

אז במילים פשוטות. משכנתא היא השקעה כלכלית גדולה לטווח ארוך. חשוב לקחת אותה ברצינות ומומלץ מאוד להתייעץ עם איש מקצוע שיעזור לכם לעשות את זה בצורה המשתלמת והכדאית ביותר. היכנסו עכשיו: ויועצי משכנתאות ותיקים יקבעו איתכם פגישת ייעוץ לבניית משכנתא זולה ואיכותית. 

יצירת קשר מהירה

פניה מהירה: