הידעתם? חשבון העו"ש וחשבון האשראי שלכם מדווחים במאגר נתוני האשראי של מדינת ישראל. זה אומר שכל צ'ק שחוזר, כל הלוואה שאתם לוקחים וכו', הכל מדווח ומתועד. כל לקוח שפונה לבנק כדי לקחת משכנתא, הבנק יכול לדעת עליו כל מה שהוא רוצה עליו מבחינה כלכלית. כל העבר הבנקאי שלו פרוס לבנק. כך הבנק יכול לדעת ולהכיר את הלקוח היטב ולדעת האם כדאי לו לתת הלוואה ללקוח הזה או לא ואם כן, באילו תנאים.

כיצד משתקפת רמת הלקוח?

רמת הלקוח משתקפת בדו"ח חיווי האשראי. הדו"ח הזה מדרג כל לקוח בין 0 ל1,000. דירוג גבוה יראה על לקוח טוב. ככל שהדירוג שלו יהיה גבוה יותר, הוא יוכל לקבל תנאים טובים יותר מהבנק. מכיוון שהבנק רואה אותו כלקוח פוטנציאלי, אמין ומשתלם שכדאי להלוות לו כסף.

אם יש לכם כסף זה לא אומר שהחיווי אשראי שלכם מדורג במקום גבוה!

ממש כך! כל אחד יכול להיות מדורג במקום טוב בבנק. לא צריך להיות עשירים בשביל זה. את רמת דירוג האשראי שלכם תגרמו על ידי התנהלות כלכלית שקולה ומאוזנת. אם יש לכם או אין לכם חסכונות, זה כבר סיפור אחר. אבל הבנק צריך אתכם אנשים מסודרים, עומדים בתשלומים ולא מפגרים בהם. כמובן שאם העבר האשראי שלכם תקול, זה גם יחשב כחיסרון.

לשם מה חוקקו את חוק איסוף נתוני האשראי?

החוק הזה נועד כדי לעזור ללקוחות טובים לקבל תנאים אטרקטיבים מהבנק. משה כחלון ואיילת שקד הם אלו שהמציאו אותו. המטרה שלהם הייתה לגרום לכך שללקוחות תהיה אשפרות להתמקח עם הבנק על ריביות נמוכים יותר. אם אכן מגיע להם. כי פעם זה לא היה משנה אם אתה לקוח טוב או לא. היום, לקוח טוב יכול למצוץ מהבנק הרבה דברים משתלמים. כי הבנק לא יכול להתחמק ממכם. הנתונים החיוביים שכם רשומים שחור על גבי לבן.

איך יודעים את הדירוג?

אם אתם רוצים לדעת כיצד אתם מדורגים בבנק, אתם יכולים להיכנס לאתר של בנק ישראל. שם יש לכם אפשרות להוריד את הטופס. את הפעולה הזו תוכלו לעשות פעם בשנה ללא תשלום. אם תרצו לעשות זאת שוב פעם, תדרשו לשלם 50 ש"ח. עוד לפני שתבדקו את דו"ח נתוני האשראי שלכם חשוב שתדעו כי הוא לא מדויק בצורה מוחלטת. לא כל מה שרשום שם הוא אכן כך במאת האחוזים. את הדירוג המדויק תוכלו לבדוק בבנק שלכם. שם הכל מדויק ותקין.

רוצים לדעת עוד? מעוניינים להתחיל לבנות לעצמכם עבר בנקאי משופר לעתיד? מחפשים מישהו מקצועי ואמין שיעזור לכם?

אנו כאן בחברת משכנטאצ' רוצים לעזור לכם. הקליקו כעת ואנו נשריין לכם פגישת ייעוץ ראשונית חינם עם יועץ משכנתאות מנוסה. 

יצירת קשר מהירה

פניה מהירה: