שמעתם על מושג כזה לקחת משכנתא מהבית? 

אם עד היום ידענו שמשכנתא לוקחים בבנק, היום אני רוצה לחדש לכם משהו…

הקורונה הפתיעה אותנו בכמה מישורים. גילינו כמה טוב לנו בבית. היא גילתה לנו כמה שהילדים שלנו חמודים ונחמד לדבר ולשחק איתם. היא גם לימדה אותנו שיש פעולות שאפשר לעשות תוך כדי לגימת כוס הקפה של הבוקר…

בשנים האחרונות, בעקבות התפתחות העולם הטכנולוגי, אנחנו נתקלים לא מעט בשינויים ובהקלות בהתנהלות החיים. הכל זמין, בלחיצת כפתור אפשר להגיע לכל העולם, לרכוש מה שרוצים, לדעת מה שמתרחש וכו'. 

גם הבנקים כבר מאפשרים לבצע פעולות דרך המחשב. רק תחום המשכנתאות נשאר מאחור.

בארה"ב ובבריטניה כבר אפשר למצוא בנקים שמאפשרים לקחת משכנתא בצורה דיגיטלית. אולם בארץ אנחנו עדיין עומדים האחרונים בשורה. למה?

  1. משכנתא זו הלוואה גדולה. הבנקים חוששים משינויים דרסטיים שיכולים לגרום לנזקים בהיקפים גדולים. קל להם להישאר עם השמרנות והאמצעים המוכרים. 
  2. אין תחרות בשוק. מכיוון שאין תחרות בתחום, אין לבנקים דחף להתקדם מבחינה טכנולוגית.

בכל אופן, ישנם כן כמה שינויים טכנולוגיים שנעשו בשנה האחרונה ואפרט אותם לפניכם.  

הבנקים המובילים בתחום המשכנתאות הם, בנק לאומי ובנק מזרחי טפחות. לאחרונה, גם בנק ירושלים הצטרף והפך לראשונים בתחום. 

מהם החידושים הדיגיטליים שמציעים לנו הבנקים?

בנק לאומי:

בנק לאומי הקים לאחרונה אתר ייעודי לצורך הגשת בקשות למשכנתא. לאתר תכנסו בקלות, תזינו את כל הפרטים שלכם ותשלחו את המסמכים הרלוונטיים. תוך יומיים תקבלו תשובה לגבי אישור עקרוני.

כעת, לאחר שקבלתם אישור עקרוני, פקיד הבנק יטפל בתיק שלכם באופן אישי. הוא ייתן הצעות מחיר ואף יוכל לערוך מו"מ מול הבנקים האחרים.

אחר כך, תקבלו מייל עם משימות שאתם נדרשים לבצע, להזמין שמאי לדירה, לארגן מסמכים, חתימות וכו'. הבנק יבדוק את המסמכים אותם הגשתם. 

אם הכל תקין, תוזמנו לבנק כדי לחתום על המשכנתא מול פקיד הבנק.

מתקופת גל הקורונה קיימת גם אפשרות לחתום מהבית בפגישת וידאו. כמובן שיהיה עליכם לחתום מול נוטריון על כך שאתם מוכנים למה שאתם חותמים (אבל ממילא אתם צריכים נוטריון לעסקה, אז לא תתקמצנו על חתימה אחת נוספת…)

עכשיו תצטרכו רק להמתין יום יומיים והכסף יעבור למוכר הדירה.

מה קורה בבנק ירושלים?

בנק ירושלים הוא בנק קטן ולא מרכזי. אבל גם הוא הביא איתו חידושים מהעולם הטכנולוגי. גם כאן תוכלו להגיש את הבקשה לאישור עקרוני דרך המייל. אבל מה שמיוחד בבנק ירושלים, הוא מגיש אתר חדש ייעודי בו ניתן לעקוב אחר ההתקדמות באישור העקרוני. תוכלו לראות את כל השלבים עד להשלמת האישור.

כן תדרשו להגיע לבנק כדי לחתום, אבל את כל ההליכים המייגעים והמתארכים, תעשו מהבית…

בנק מזרחי טפחות:

גם בבנק מזרחי קיימת הגישה הדיגיטלית. הבנק הקים אתר המיועד להגשת הבקשה לאישור. ואת האישור מקבלים חזרה למייל. לפעמים הם יסכימו לתקשר טלפונית לגבי הריביות ותנאי הבנק, אבל בדרך כלל הם יעדיפו שתגיעו אליהם לסניף ותדברו איתם ישירות.

מה עם שאר הבנקים?

הבנקים האחרים עדיין לא "בקצב". הם מוכנים שתשאירו להם פרטים של שם וטלפון והם יחזרו אליכם לקחת את שאר הפרטים. לא יותר מזה. מי יותר ומי פחות.

ישנם בנקים שיתנו לכם הצעת מחיר ראשונה שתהיה כנראה לא מאוד אטרקטיבית, וחלקם יתנו לכם את ההצעה רק בפגישה בסניף.

אנו מאמינים שעם הזמן התחרות בשוק תגדל והעניינים יתקדמו מהר יותר. לאט לאט נראה שינויים והתפתחויות נוספות בהתקדמות הטכנולוגית, שיקלו על לוקחי המשכנתא.

לסיכום, 

אנו בתחילת תהליך התקדמות טכנולוגית גם בהתנהלות עולם המשכנתאות. אנו מאמינים שלא ייקח זמן רב עד שתמצאו את עצמכם לוקחים משכנתא ממש תוך כדי לגימת כוס קפה… אבל חשוב שתזכרו, יכולת המשא ומתן מול הבנק על גובה הריביות מוגבלת כשהמשכנתא נלקחת בצורה כזו. אל תוותרו על יועץ משכנתאות שילווה את תהליך לקיחת המשכנתא שלכם. 

רוצים לקחת משכנתא, ההתפתחות הדיגיטלית עדיין לא מושלמת וחבל לכם על הזמן? מעוניינים לקבל משכנתא בתנאים טובים בלי לחץ וחששות?

אנו במפתח למשכנתאות מנוסים בתחום המשכנתאות. אנו נעמיד לרשותכם את בכירי היועצים שיתנו לכם את השירות הטוב ביותר. אנו נלווה אתכם יד ביד כך שתוכלו להיות סמוכים ובטוחים. כי בשבילנו, אתם לא סתם עוד לקוח. חייגו אלינו עכשיו, והיועצים שלנו יעשו לכם את העבודה.

יצירת קשר מהירה

פניה מהירה: