יש לכם משכנתא ואתם מחפשים לחסוך כסף? מתכוננים לקראת לקיחת משכנתא ואתם רוצים לדעת שאתם לא מפספסים? הפוסט הזה יתן לכם כלים. אם יש לכם משכנתא, אתם ודאי יודעים כי היא מורכבת ממספר מסלולים. בנק ישראל הוא זה שקובע את ההגבלות על תמהיל המשכנתא כדי לדאוג לאיזון של המדינה ואזרחיה.

היום, יותר מתמיד, העולם מתכונן לאינפלציה. הריביות הנמוכות שרק יורדות כל הזמן, מבשרות על עליה חדה בהמשך. כי אם אין לאן לרדת יותר, אפשר רק לעלות… בריטניה כבר העלתה את הריבית ומתכננת לעשות זאת שוב. ישראל מחכה עוד קצת. אבל כבר בחודשים הבאים הריבית אכן עתידה להתייקר.

מסלול צמוד למדד המחירים לצרכן, מה זה בכלל?

מסלול צמוד למדד משמעותו הלוואה הנלקחת בריבית בה הקרן צמודה למדד המחירים לצרכן. 

נתחיל מהתחלה, כל מסלול משכנתא מכיל קרן וריבית. אם המשכנתא שלכם מכילה מסלול צמוד לממ"ד בריבית של 2.1%. תשלמו מדי חודש 2.1% לפי סכום הכסף שנותר בקרן. אם המשכנתא שלכם היא על סכום של 300,000 ש"ח ב 30 תשלומים. מדי חודש התשלום יהיה על קרן וריבית. כך שכל חודש הבנק מחשב לכם מחדש את הריבית לפי כמה שנשאר לכם לשלם בקרן. אם הקרן חלילה גדלה, הריבית תגדל גם כן והקרן לא תפחת. 

בהלוואות צמודות מדד, אם המדד עולה, הריבית תעלה גם כן ואחריה הקרן. כך יקרה שההלוואה לא תסתיים מהר כל כך.

המסקנה היא שבאופן כללי, מסלול צמוד מדד הוא מסלול מסוכן למדי. אתם לא יכולים לדעת כמה המדד יעלה. לא כדאי לשלב אותו במשכנתא.

באילו מקרים כדאי לשלב מסלול צמוד מדד?

ישנם לווים המשלבים במשכנתא שלהם מסלול פיתוי. אם אתם גם נוהגים כך, כדאי לכם שהוא יהיה צמוד. כי הוא יקבל מחיר של ריבית זולה ולא תשלמו עליו עמלת פירעון מוקדם. ממילא אחר כך תמחזרו את המסלול הזה. לכן, מסלול צמוד מתאים למקרה כזה של מסלול אותו אתם מתכננים למחזר תוך זמן קצר.

המשכנתא שלכם מכילה מסלול צמוד מדד? מהרו למחזר את המשכנתא שלכם!

חברת משכנטאצ' כאן כדי לעשות לכם את העבודה. חברתנו מתמחה במחזורי משכנתאות ובבניית תמהילי משכנתא בצורה אדיבה, מקצועית ואמינה. כך שמי שרוצה למצוא את עצמו חוסך כסף, מומלץ לו להזדרז. 

יצירת קשר מהירה

פניה מהירה: