אתם ודאי שומעים אחת לתקופה על מצוקת הדיור ועל הביקוש ההזוי לדירות. וכן, זה משפיע על המשכנתאות הרבות הנלקחות בארץ היום. כמעט כולם לוקחים משכנתא. אם לא כולם. המחירים גבוהים ואין אפשרות הגיונית לקנות דירה ולשלם עליה באופן מידי את כל הכסף. גם אלו שכן יכולים, מתי מעט, לא יעשו זאת. הם יקנו את הדירה על ידי הון בסיס ואת שאר הכסף ישקיעו בדירה נוספת. 

מה קורה עם המשכנתאות?

286 מיליון ש"ח הוענקו על ידי המדינה לאזרחי ישראל לצורך רכישת דירות בפריפריות בארץ על ידי תוכנית מחיר למשתכן וכן לאלו שקנו דירות במקומות גבוליים. כמה הלוואות ניתנו? כ 653 מיליון ש"ח התגלגלו בריבית קבועה ו 12,000 ש"ח במסלול זכאות. מדובר בנתונים גבוהים ומרשימים יותר מ 5% משנה שעברה.

מהו בכלל מסלול זכאות?

מסלול זכאות זהו מסלול בעל צ'ופרים מסוימים, הוא מסבסד את המשכנתא באופן משמעותי. במסלול זה תוכלו לקבל ריבית זולה יותר. חצי אחוז פחות מהריבית הממוצעת בהלוואות צמודות מדד. ובכל מקרה הריבית לא תעבור את ה 3%. 

מהיכן יש למשרד הבינוי והשיכון את כל המימון לתקציבים השונים?

קודם כל למדינה יש את הכסף והיא מעניקה אותו למשרד הבינוי והשיכון. משרד הבינוי והשיכון מעביר את הכסף לבנקים והבנקים נותנים אותם לאלו שזכאים לכך. רוצים דוגמה לסכומים העוברים? שנה שעברה העניקה המדינה 920 מיליון ש"ח עבור תוכניות אלו!

כמו כן, גם הבנקים נותנים מעצמם לכל התקציבים הללו. לבנקים ניתנת אפשרות לתת הנחה לזכאים לכך על המשכנתא שלהם. משרד הבינוי והשיכון יממן להם אחר כך את ההחזרים על ההוזלות. דוגמה לכך, שנה שעברה הבנקים נתנו 768 מיליון ש"ח לצורך מטרה זו.

מה קורה עם עולי אתיופיה?

תם העידן. עד שנה שעברה נתנו ל 800 משפחות אתיופיות מענקים בגובה של 600 אלף ש"ח לכל משפחה ומשפחה מעולי אתיופיה. מדבור במענקים גבוהים מאוד שלא כל כך מהר המדינה תחזור לתת אותם. אלו שקיבלו אותם ודאי ידעו להעריך את המציאות ההזויה של משכנתא חסכונית ולא מצויה כלל. ראשית, ב 10 שנים הראשונות הם לא שלמו בכלל ריביות. אחר כך, במשך כל ה 15 שנים הבאות, הם שלמו על קרן פלוס ריבית של 2% בלבד! לא צפויה עוד תוכנית כזו.

רוצים לקבל משכנתא חסכונית וזולה? מחפשים דרך לקבל משכנתא שתתאים לכם ביותר ולא תקרעו ממנה בחיי היום יום? חושבים שזה לא הגיוני? אנחנו כאן במשכנטאצ' כדי לעזור לכם להגשים חלומות. אנו נשמח לתת לכם יד לתוכניות שלכם וללוות אתכם עד שתגיעו למימושם. המומחים שלנו כבר עזרו לאלפי לקוחות מאושרים לקבל את המפתח לבית בשלווה ובביטחון. הקליקו כעת ואנו נשריין עבורכם פגישת ייעץ חינם עם יועץ משכנתאות מנוסה. 

יצירת קשר מהירה

פניה מהירה: