אם בעבר יכלו לקנות דירה במחיר של כמה מאות אלפי שקלים. היום במחיר הזה בקושי תגיעו להון עצמי לרכישת דירה. אם נדבר על הממוצע של מחירי הדירות, ממוצע של הון עצמי לרכישת דירה היום תהיה בגובה של 800,000 ש"ח. מדובר בזינוק, בקפיצה משמעותית של מחירי הדירות.

מה שקורה, בשנה האחרונה סכום ההון העצמי עלה ב 150,000 ש"ח והיום הסכום מתקרב למיליון ש"ח. זוהי עליה חדה של 18.7%. אם בתחילת שנת 2021 הסכום הממוצע של ההון העצמי היה כ 800,000 ש"ח בממוצע היום הוא עומד על קרוב למיליון ש"ח. העליה החדה אכן מצביעה על מחירי הדירות שעלו בצורה  דרסטית.

בכמה אחוזים עלו מחירי הדיור בתקופה האחרונה?

בראשון לציון נרשמה עלייה של מעל 22% השווים ל 174 אלף ש"ח. לעומת זאת, באשדוד נרשמה עליה של 18.2% שאלו 87 אלף ש"ח. ברמת גן העליה של 16.8% השווים ל 190 אלף ש"ח. ובחדרה העליה היא חדה במיוחד, 57.2%, 159 אלף ש"ח.

כמה עלה ההון העצמי בסך הכול השנתי?

בחדרה העליה השנתית היא ב 114.5% אחוזים! מדובר בעליה דרמטית מאוד. ברחובות ובאשדוד העליה היא של כ 26%. בירושלים ופתח תקווה נרשמה עלייה של כ 21%.

מה זה אומר על המשכנתא שלכם?

אם אתם מתכננים לקנות דירה, אין לכם למה לחכות. המחירים רק מזנקים ועולים, הריביות מתייקרות ואתם צריכים להזדרז. לא אמרנו, אל תנהגו בפזיזות. אבל כן ביעילות. ככל שהזמן חולף, הדירות מתייקרות וכך המשכנתא שלכם תהיה גבוהה יותר. אל תחכו שתרשמנה עליות נוספות, זה הזמן לרכוש דירה ולקחת משכנתא.

לא עושים כלום לפני שמתייעצים עם מומחים!

אמנם כדאי לכם להזדרז מאוד, אבל לא לבד. משכנתא זוהי ההלוואה הגדולה ביותר שתקחו על עצמכם בחיים שלכם לכאורה. היא גם עתידה ללוות אתכם לטווח ארוך. קחו בחשבון שהמשכנתא שלכם תשליך על כל החיים הכלכליים שלכם. חשוב מאוד שהיא תהיה מתוכננת בהתאמה לחים שלכם וכן מחושבת בצורה החסכונית ביותר שניתן. אמנם תמיד אפשר למחזר את המשכנתא, אבל זה עולה כסף. הקדימו את המאוחר ופנו למומחים.

רוצים לדעת עוד? מחפשים לחסוך כסף במשכנתא שלכם? מעוניינים למצוא את עצמכם מסודרים כלכלית ובטוחים, למרות המשכנתא?

משכנתא לא חייבת להיות מושא לכאבי ראש וסחרחורות. בחברת משכנטאצ' כאן כדי לעזור לכם. המומחים שלנו יקחו על עצמם את העול הטכני של המשכנתא שלכם, ימפו את מצבכם הכלכלי, יבנו עבורכם תמהיל משכנתא המותאם לצרכים האישיים שלכם. כך שאתם תוכלו לישון רגועים.

יצירת קשר מהירה

פניה מהירה: