אם יצא לכם לבצע מחזור משכנתא, ודאי שמעתם על המושג של עמלת פירעון. מדובר בעמלה יקרה מאוד הנוגסת בכיס בצורה מעוררת השתאות. לפעמים היא יכולה לגרום לבעלי משכנתאות להימנע מלבצע מחזור את המשכנתא שלהם או מלהחזיר חלק מהחוב רק בגלל המחיר הלא שפוי שלה. 

עד כדי כך? כן, ואולי יותר. מדובר בעמלה שיכולה להגיע לסכומי עתק של עשרות אלפי שקלים! 

בנק ישראל החליט לעשות סוף לדבר. אין שום סיבה בעולם שאנשים שבסך הכל מבקשים למחזר את המשכנתא שלהם, יקלעו לחובות אדירים. זה לא הגיוני. בשורות הבאות תבינו את המהלך של בנק ישראל, מה היה בעבר ואיך השינוי יחולל מהפך בקרב הלווים. המידע שחיפשתם בנושא נמצא כאן!

מדוע דורשים מספר עמלות על משכנתא אחת?

טוב. על השאלה הזו יש תשובה ברורה מאוד. היום רב המשכנתאות נלקחות בצורה של מסלולים שונים. כל מסלול נלקח כהלוואה נפרדת. יש לו תנאים משלו, ריביות ספציפיות וגם העמלה עליו תהיה שונה. ישנם מסלולים עליהם לא תשלמו עמלה כמו מסלול פריים למשל. אבל זהו. זה כבר לא הולך להיות ככה. בכל מקרה, יהיה מה שיהיה, לא משנה כמה מסלולים שילבתם במשכנתא שלכם, תשלמו רק על עמלה תפעולית אחת.

ומה עם מי שכבר מחזר ושילם?

לווה שלקח משכנתא, ויצא לו לבצע מחזור משכנתא, לכאורה יש לו תקנה. כנראה שתהיה לו אפשרות בהקדם להגיש את המסמכים הנדרשים ולקבל את הפער בתשלום.

האם זה יוזיל לכם את העמלה בסופו של דבר?

לא נעים, ציפינו ליותר, אבל אתם יכולים להפסיק להתרגש. העמלה המרכזית והיקרה ביותר היא עמלת היוון. זוהי העמלה המפצה את הבנק על ההפסדים שלו בגין השבת הכסף הנלווה. מדובר בעמלה יקרה ביותר והיא זו שכולם מדברים עליה ומתלוננים. מה כן? בנק ישראל הורה לבנקים להפסיק לדרוש את העמלות הנלוות בדרך כלל. מדובר בכמה מאות שקלים נוספים שכל אחד שמח לקבל. אבל לא בסכום כסף משמעותי שיהפוך אתכם לעשירים.

אם יגיע יום בו בנק ישראל יצליח לדרוש מהבנקים להפסיק עם עמלת היוון, אז תוכלו להתרגש באמת. זו תהיה תפנית משמעותית בעולם מחזור המשכנתאות. אנשים לא יחשבו פעמיים אם לבצע מחזור או לא, והחגיגה על הבנקים תהיה בלתי ניתנת לדמיון.

אבל עד היום הזה, שמי יודע אם יגיע, אתם לפחות תשלמו רק את העמלה הזו.

מחזור משכנתא – מוצר מבוקש מאוד!
בעבר הריביות היו יקרות מאוד ואם רציתם לקחת משכנתא יכלתם לקחת רק ריבית קבועה וזהו. לא היו אופציות של מסלולים שונים המוזילים את המשכתנאות באופן כל כך משמעותי. היום, יש לכם כל כך הרבה אפשרויות להרכבת תמהילי משכנתא בצורה חסכונית וכדאית. לא פלא שהביקוש למחזור משכנתא גדול. אשפר להרוויח דרכו עשרות ואפילו מאות אלפי שקלים. למרות העמלות היקרות.

אם אתם רוצים לבצע מחזור משכנתא, אנו במשכנטאצ' כאן בשבילכם. יועץ משכנתאות מנוסה יפגוש אתכם לפגישה אישית וילווה אתכם לחיסכון המושלם.

יצירת קשר מהירה

פניה מהירה: